2020-06-25, 21:11
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Mer eller mindre ja. Men skiter jag i det så finns fortfarande möjligheten för mig att leva ett normalt och lyckligt liv.

Det hoppas jag att du kan. Jag å andra sidan har förlorat för mycket & kommer aldrig att ge mig därav är jag här & på andra forum.
Citera
2020-06-25, 21:19
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Det hoppas jag att du kan. Jag å andra sidan har förlorat för mycket & kommer aldrig att ge mig därav är jag här & på andra forum.

Ok, det är helt förståeligt. Förövrigt när du refererade v2k till övernaturliga krafter, jag tror absolut att teknik som liknar detta; https://www.youtube.com/watch?v=13A5q1RF3k0 har utvecklats till mer avancerade nivåer i hemlighet och används för att driva med folk.
Senast redigerad av Hydrodynamik 2020-06-25 kl. 22:13.
Citera
2020-06-25, 21:26
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns folk som har brutit sig loss, de flesta historier som jag har läst om så går det inte så bra för. Jag kan bara utgå ifrån mig själv och har uppmärksammat att de mesta slutar ju mindre energi man lägger på det och lever så normalt och friskt som möjligt. De är kapabla att fortsätta med beteendet tills denna dör. De ger upp när det inte funkar, alltså när det går bra för en och man känner sig psykiskt frisk. Man behöver hålla en låg profil när det kommer till det här men handlar det om något annat som tillhör det "normala" livet så är det bara gynnsamt att vara tex socialt aktiv på fb mm. De vill främst driva med en och få en att upplevas som galen av övriga samhället så att man blir mer eller mindre utfryst från vardagliga livet. Att hålla sig frisk och lycklig är absolut viktigast.

Historier är historier. Om nu de här personerna som stirrar snett på tunnelbanan verkligen vill ha ihjäl mig så fine go ahead. De kommer alltid vara i numerärt underläge eftersom (även om det du säger mot förmodan skulle vara sant) de alltid vill vara en smal grupp människor drivna av eller betalda för att driva eller annat ideologisk övertygelse.
SÄPO är väl rövhål på sätt och vis men de kommer då knappast åka rulltrappan upp och ner på T-banestationen
i timmar bara för att "blänga snett" på dig eller mig. Defintionerna av galen, det övriga samhället, utrfryst och vardagligt liv är såklart godtyckliga. Som sagt förut så är jag konspiratoriskt lagd men det här ser mest ut som en taskig peer-pressure metodik riktad mot riktigt ängsliga individer. Vuxna människor säkra på sig själva skiter såklart i vad andra tycker..
Citera
2020-06-25, 21:45
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
Historier är historier. Om nu de här personerna som stirrar snett på tunnelbanan verkligen vill ha ihjäl mig så fine go ahead. De kommer alltid vara i numerärt underläge eftersom (även om det du säger mot förmodan skulle vara sant) de alltid vill vara en smal grupp människor drivna av eller betalda för att driva eller annat ideologisk övertygelse.
SÄPO är väl rövhål på sätt och vis men de kommer då knappast åka rulltrappan upp och ner på T-banestationen
i timmar bara för att "blänga snett" på dig eller mig. Defintionerna av galen, det övriga samhället, utrfryst och vardagligt liv är såklart godtyckliga. Som sagt förut så är jag konspiratoriskt lagd men det här ser mest ut som en taskig peer-pressure metodik riktad mot riktigt ängsliga individer. Vuxna människor säkra på sig själva skiter såklart i vad andra tycker..

Ja de verkar göra det mot folk som mår dåligt på något sätt. De väljer ut en del personer sen väntar de, i flera år om så behövs, tills den utsatte blir utsatt av någon form av trauma som tex att ens partner lämnar en, föräldrar dör, mobbning, depression etc. Då dyker de upp när man är som svagast och de vill helt enkelt sparka på någon som redan ligger ner, för jag antar att det är då det är mest effektivt. Ju svagare och mer besatt man blir desto värre blir det. Man får hänga sig själv eller tvinga sig till att vara lycklig, finns inte direkt några andra valmöjligheter då personerna som gör det står över en själv, det kommer aldrig gå att bevisa det och ingen kommer att tro på ens upplevelser.
Citera
2020-06-25, 21:47
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ok, det är helt försåtlig. Förövrigt när du refererade v2k till övernaturliga krafter, jag tror absolut att teknik som liknar detta; https://www.youtube.com/watch?v=13A5q1RF3k0 har utvecklats till mer avancerade nivåer i hemlighet och används för att driva med folk.

V2K-tekniker är överdrivna i GS/TI-forum. Psykologiskt & vetenskapligt sett hör cirka 15% av populationen någon form av röst i huvudet. Det är inte skadligt & är normalt.
Citera
2020-06-25, 22:02
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ja de verkar göra det mot folk som mår dåligt på något sätt. De väljer ut en del personer sen väntar de, i flera år om så behövs, tills den utsatte blir utsatt av någon form av trauma som tex att ens partner lämnar en, föräldrar dör, mobbning, depression etc. Då dyker de upp när man är som svagast och de vill helt enkelt sparka på någon som redan ligger ner, för jag antar att det är då det är mest effektivt. Ju svagare och mer besatt man blir desto värre blir det. Man får hänga sig själv eller tvinga sig till att vara lycklig, finns inte direkt några andra valmöjligheter då personerna som gör det står över en själv, det kommer aldrig gå att bevisa det och ingen kommer att tro på ens upplevelser.

Men åter igen, Varför? Det måste vara extremt resurskrävande bara för att psyka en random dude för ditt eller datt?
Vem finansierar dem. Vilka rapporterar dem till? Och som sagt varför?
Du besvarar inte mina frågor - utan kommer bara med känslomässigt dravel baserat på dåliga meĺlanstadiesgruppdynamik 'argument'. Du använder målande ord som "svagarare, besatt, hänga sig själv, lycklig" bla bla som är individuella. Och så kommer du, och har bollar till att påstå, att 'andra' på något sätt står över personen som eventuellt skulle utsättas.

Framstår det då inte som att du mer och mer som att DU är del av den mobb du beskriver?
Och trollen avslöjar sig allt för lätt
Citera
2020-06-25, 22:12
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
Men åter igen, Varför? Det måste vara extremt resurskrävande bara för att psyka en random dude för ditt eller datt?
Vem finansierar dem. Vilka rapporterar dem till? Och som sagt varför?
Du besvarar inte mina frågor - utan kommer bara med känslomässigt dravel baserat på dåliga meĺlanstadiesgruppdynamik 'argument'. Du använder målande ord som "svagarare, besatt, hänga sig själv, lycklig" bla bla som är individuella. Och så kommer du, och har bollar till att påstå, att 'andra' på något sätt står över personen som eventuellt skulle utsättas.

Framstår det då inte som att du mer och mer som att DU är del av den mobb du beskriver?
Och trollen avslöjar sig allt för lätt

Ja det är resurskrävande, det är väl därför de låter ungdomsgrupper, grannar etc, som tycker att det är kul att stalka folk, göra det. Ingen finansierar de som GS, det gör det mest för att de tycker att det är kul.

Jag vet ju inte varför, jag vet bara att de vill provocera folk till att bli emotionellt instabila, något som vidare leder till ogenomtänkta handlingar.
Citera
2020-06-25, 22:16
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
V2K-tekniker är överdrivna i GS/TI-forum. Psykologiskt & vetenskapligt sett hör cirka 15% av populationen någon form av röst i huvudet. Det är inte skadligt & är normalt.

Kanske är det så, men det kan va bra att känna till om de nu väljer att använda sig av det.
Citera
2020-06-25, 22:32
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Kanske är det så, men det kan va bra att känna till om de nu väljer att använda sig av det.

Det är vetenskapligt säkerställt. Å andra sidan är kanske de 15% som börjar tro att de blivit utsatta för vapen utan att ens veta att det är naturligt. Denna operation kan ju skada många normala personer väldigt mycket om de hamnar i sårbara & känsliga livssituationer. Tråkigt nog tror jag att människor i socioekonomiska & sociopolitiska underlägen faller mest offer för det här. En övre medelklass direktör förlorar kanske jobbet & fattar direkt att denne har fiender på höga positioner & därmed avfärdar det snabbt utan större reflektion & tar ett annat jobb men kommer inte till högre positioner. Andra tar upp kampen mot "systemet" alltså de som utöver olovlig kontroll över allas liv & specifikt "99%". En sak är ju säker: "1%" har ju skapat systemet & därmed "Gang Stalking"-operationen.
Citera
2020-06-26, 08:12
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Det är vetenskapligt säkerställt. Å andra sidan är kanske de 15% som börjar tro att de blivit utsatta för vapen utan att ens veta att det är naturligt. Denna operation kan ju skada många normala personer väldigt mycket om de hamnar i sårbara & känsliga livssituationer. Tråkigt nog tror jag att människor i socioekonomiska & sociopolitiska underlägen faller mest offer för det här. En övre medelklass direktör förlorar kanske jobbet & fattar direkt att denne har fiender på höga positioner & därmed avfärdar det snabbt utan större reflektion & tar ett annat jobb men kommer inte till högre positioner. Andra tar upp kampen mot "systemet" alltså de som utöver olovlig kontroll över allas liv & specifikt "99%". En sak är ju säker: "1%" har ju skapat systemet & därmed "Gang Stalking"-operationen.

Allt de här är ett enda mysterium så det är svårt att sätta fingret på vad det är. Man kan dock se att det finns en stor grupp människor som har liknande upplevelser och liknande rutin, men alla drar egna slutsatser (vissa extremt absurda, andra inte). Dessa slutsatser verkar ha en sak gemensamt och det är att de utsatta beskriver det som att de har blivit uppmuntrade utav de som gör det här. Jag tycker det är märkligt och ser det som att de försöker driva med folk och gör sig lustiga över vad folk kan få för sig. Man får vara försiktig med att vara 100% säker på någonting då det går inte att veta vad de gör och hur de gör det, man kan dock göra lättare reflektioner om vad de verkar vilja åstadkomma när man läser andras upplevelser utav det hela. Jag misstänker att de som har störst problem med ilska och förlorar helt förmågan att tänka rationellt är de som blir de största offren, oavsett ekonomisk bakgrund. God ekonomi hjälper dock när det kommer till möjligheterna att hålla sig så fysiskt och psykiskt frisk som möjligt.
Citera
2020-06-26, 13:30
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Allt de här är ett enda mysterium så det är svårt att sätta fingret på vad det är. Man kan dock se att det finns en stor grupp människor som har liknande upplevelser och liknande rutin, men alla drar egna slutsatser (vissa extremt absurda, andra inte). Dessa slutsatser verkar ha en sak gemensamt och det är att de utsatta beskriver det som att de har blivit uppmuntrade utav de som gör det här. Jag tycker det är märkligt och ser det som att de försöker driva med folk och gör sig lustiga över vad folk kan få för sig. Man får vara försiktig med att vara 100% säker på någonting då det går inte att veta vad de gör och hur de gör det, man kan dock göra lättare reflektioner om vad de verkar vilja åstadkomma när man läser andras upplevelser utav det hela. Jag misstänker att de som har störst problem med ilska och förlorar helt förmågan att tänka rationellt är de som blir de största offren, oavsett ekonomisk bakgrund. God ekonomi hjälper dock när det kommer till möjligheterna att hålla sig så fysiskt och psykiskt frisk som möjligt.

Oavsett är "gas lighting" är inte bara informationsförvrängning & psykologisk manipulation där ens verklighet/-sppfattning förstörs men även psykologisk operation & psykologisk tortyr. Det kan ju användas till MÅNGA syften såsom att utöva kontroll över annan. Det vanliga: bryta ner ens psyke/verklighet för att t.ex. bygga upp nytt eller ta kontroll. Det här är ett perspektiv. Kontentan är att gas lighting kan användas till MÅNGA syften & vi har ju identifierat vad det är i grunden. Det värsta en kan göra i sådan situation är att söka sig till vården. Riktiga utsatta är inte sjuka men manipulerade till att tro det eller --ännu hemskare-- har blivit sjuka till följd av långvarig psykologisk manipulation & tortyr. Det är ändå de utsatta som är observanta som klurar ut vad som händer i realitet. Jag gillar att kalla det även för "Perception Management" & är på fullaste allvar. Småsinta nollor & idioter tycker att det är "kul".
Senast redigerad av RiktigTI 2020-06-26 kl. 13:41.
Citera
2020-06-27, 08:29
Medlem
ieshos avatar
Jesus har något att säga om gangstalking.

Satan är denna världens furste och alla lögners fader. Han är en dråpare från begynnelsen och försöker krossa alla som inte gör hans vilja. Demoner försöker infiltrera i våra liv och påverka våra beteenden i stort och i smått. Satan vill inbilla oss att ondskan är den ultimata makten för att vi ska förlora allt hopp. Utan tro på den goda makten blir bördan alltför tung. Ingen orkar bära hela världen på sina axlar.
Matteus:
11:28 Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro.
11:29 Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'.
11:30 Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.
De som förtrycker och trakasserar andra gör Satans vilja vare sig de tror att Satan finns eller inte. När vi är försvagade kan vi gå Satans ärenden genom att vara orättvisa eller misstänksamma. Personer som känner sig stalkade drabbas både av grupper som medvetet gör ont och av individer som omedvetet fyller på och får andra att känna sig förföljda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in