2016-09-16, 19:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Man kan lätt få intrycket att det är en ryggmärgsreflex hos "TI's" att inte ens försöka skaffa bevis.

Dessutom så är det jävligt bekvämt att bortförklara den totala bristen på bevis med att "alla" är med i konspirationen. Är det inte anställda på ICA eller läkare så är det kommunen...

Citat:
Ursprungligen postat av spocck
100kr baha Snacka om vad labben har att göra då! Det går nog över på 2000tusen!
Nej men sjukhusen är väl inte så villiga att ta emot prov som kommunen är iblandad i? Speciellt om personen är gangstalkad!

Du sa nyss själv att du inte viste priset, jordprover kostar inte 2000 kr så varför skulle prover på potatis eller något annat kosta så mycket?

Sedan så behöver inte kommunen bli inblandad om det emdast är du som privatperson som vill ta prover på din egna mat, det är inte direkt ett jätte projekt att testa vad som finns i saker då det är så pass simpelt att exempelvis klamydia test är 100% gratis idag så varför skulle något annat som inte kräver radioaktiva mätningar och avläsningar som tar dagar/veckor i arbetstid kosta större summor?

Nej det låter helt enkelt som en undanflykt för att få kalla sig för ett offer.
Citera
2016-09-16, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du sa nyss själv att du inte viste priset, jordprover kostar inte 2000 kr så varför skulle prover på potatis eller något annat kosta så mycket?

Sedan så behöver inte kommunen bli inblandad om det emdast är du som privatperson som vill ta prover på din egna mat, det är inte direkt ett jätte projekt att testa vad som finns i saker då det är så pass simpelt att exempelvis klamydia test är 100% gratis idag så varför skulle något annat som inte kräver radioaktiva mätningar och avläsningar som tar dagar/veckor i arbetstid kosta större summor?

Nej det låter helt enkelt som en undanflykt för att få kalla sig för ett offer.
Visst ett prov kan kosta 500kr men sen tillkommer analys vad giftet är eller om det är gift! Då kommer det att kosta! Sen måste man ju veta vart man ska vända sig och vilken analys man ska ha!
Citera
2016-09-16, 21:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Visst ett prov kan kosta 500kr men sen tillkommer analys vad giftet är eller om det är gift! Då kommer det att kosta! Sen måste man ju veta vart man ska vända sig och vilken analys man ska ha!

Och det vet du?

Du har ju själv erkänt att du inte vet vad det kostar att göra det så varför fortsätter du att tjafsa?

Du vänder dig till ditt närmsta sjukhus om inte de kan hjälpa dig så kan de per definition peka ut vart du skall vända dig för att göra en simpel analys av vad din mat innehåller, du betalar redan för analysen så varför det skulle tillkomma extra kostnader ovanpå det är bara skrattretande, sluta tramsa nu.
Citera
2016-09-16, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Man kan lätt få intrycket att det är en ryggmärgsreflex hos "TI's" att inte ens försöka skaffa bevis.

Dessutom så är det jävligt bekvämt att bortförklara den totala bristen på bevis med att "alla" är med i konspirationen. Är det inte anställda på ICA eller läkare så är det kommunen...
Men det är är inte lätt! Polis vill inte!
Och många som hör historia hänvisar till psyk
Advokater ramlar inte ner från himlen!
Hur ska man bevisa att mobbning förekommer av vuxna människor på person A?
Är det skolmobbning då är det skolan som har uppgiften!
Men vem har uppgiften när det handlar om någon som är arbetslös?
Citera
2016-09-16, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men det är är inte lätt! Polis vill inte!
Och många som hör historia hänvisar till psyk
Advokater ramlar inte ner från himlen!
Hur ska man bevisa att mobbning förekommer av vuxna människor på person A?

Har du ens bevis för att du är mobbad och vilka mobbar dig? (Sedan så är inte mobbning nödvändigtvis GS)
Citera
2016-09-16, 22:05
Bannlyst
Citat:
Och det vet du?

Du har ju själv erkänt att du inte vet vad det kostar att göra det så varför fortsätter du att tjafsa?

Du vänder dig till ditt närmsta sjukhus om inte de kan hjälpa dig så kan de per definition peka ut vart du skall vända dig för att göra en simpel analys av vad din mat innehåller, du betalar redan för analysen så varför det skulle tillkomma extra kostnader ovanpå det är bara skrattretande, sluta tramsa nu.
För att det gör det jag har tittat lite det beror på vilka analyser det blir!
Sen vem ska man fälla för brottet?
Är det någon som varit i mitt hus hur ska man bevisa det?
Övervakning larm kostar skjortan!
Är det frun är det lätt!
Men säg om det är på ett passioner hem vem ska man anmäla?
Citera
2016-09-16, 22:06
Bannlyst
Citat:
Har du ens bevis för att du är mobbad och vilka mobbar dig? (Sedan så är inte mobbning nödvändigtvis GS)
Ursäkta sa jag att jag var mobbad?
Citera
2016-09-16, 22:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
För att det gör det jag har tittat lite det beror på vilka analyser det blir!
Sen vem ska man fälla för brottet?
Är det någon som varit i mitt hus hur ska man bevisa det?
Övervakning larm kostar skjortan!
Är det frun är det lätt!
Men säg om det är på ett passioner hem vem ska man anmäla?

Om någon mobbar dig så är det lika med att bli trakaserad och det finns lagar för det, om de slår dig så är det misshandel och det finns även lagar för det, Men du måste ha bevis för att ens kunna väcka ett åtal.

Passioner hem?

Menar du pensionärshem, menar du att du är mobbad av ett gäng pensionärer?

Vad fan har du gjort för att få ett gäng seniorer efter dig?
Citera
2016-09-16, 22:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursäkta sa jag att jag var mobbad?

Ja när du sa följande:
Citat:

Men om du menar användarna i denna tråd så rekommenderar jag att du läser på vad de har sagt för det handlar inte om mobbning utan det är fullt förståeligt varför folk tror att det är en sjukdomsbild det handlar om. (eller är du en som anser att man skall tro på dem tills motsatsen är bevisad?)
Citera
2016-09-16, 22:13
Bannlyst
Citat:
Om någon mobbar dig så är det lika med att bli trakaserad och det finns lagar för det, om de slår dig så är det misshandel och det finns även lagar för det, Men du måste ha bevis för att ens kunna väcka ett åtal.

Passioner hem?

Menar du pensionärshem, menar du att du är mobbad av ett gäng pensionärer?

Vad fan har du gjort för att få ett gäng seniorer efter dig?
ÄR du ett troll eller läser du inte?
Jag fattar varför du är här du vill trycka ner andra för du har ett pissigt liv!?
Jag sa inte att jag var mobbad!

Vem ska man anmäla för förgiftning?
Kommer det leda någon vart om man får en analys på gift i maten?
Nej det läggs ner som de flesta fall!
Citera
2016-09-16, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ja när du sa följande:

Men om du menar användarna i denna tråd så rekommenderar jag att du läser på vad de har sagt för det handlar inte om mobbning utan det är fullt förståeligt varför folk tror att det är en sjukdomsbild det handlar om. (eller är du en som anser att man skall tro på dem tills motsatsen är bevisad?)
Du är ju tamefan dum det var bara ett exempel
Citera
2016-09-16, 22:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
ÄR du ett troll eller läser du inte?
Jag fattar varför du är här du vill trycka ner andra för du har ett pissigt liv!?
Jag sa inte att jag var mobbad!

Vem ska man anmäla för förgiftning?
Kommer det leda någon vart om man får en analys på gift i maten?
Nej det läggs ner som de flesta fall!

Om du har bevis för att du är förgiftad eller har förgiftad mat så kan du vända dig till polisen, släpper de ärendet utan att ens göra en undersökning trots att du har bevis för att din mat är förgiftad så är det bara att vända sig till nyhetsmedia där du gråter ut om hur polisen väljer att ignorera ett mordförsök på dig.

Att du sedan inte klarar av att vara tydlig med vad du vill få sagt utan skriver förvirrande inlägg är inte någon annans problem än ditt då du har från första början utgått från att du har rätt trots att du snabbt har erkänt att du inte vet något om det du pratar om.

Du tillför absolut ingenting till diskussionen med dina dåliga exempel som inte ens fyller något syfte då GS och Mobbning inte är samma sak eller menar du att polisen mobbar de som påstår sig vara utsatta för GS osv?

För om svaret är ja så kan du vara vänlig och lägga fram varför du anser detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in