2026-09-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Ja, det är ungefär där jag också hamnar. Om man utgår från berättelser där samma typ av trakasserier uppges fortsätta efter flytt mellan städer eller till och med länder, då räcker inte en ren lokal grannkonflikt som förklaringsmodell. Då måste information på något sätt kunna överföras mellan olika lokala miljöer – förutsatt att observationerna faktiskt hör ihop.

Det är också därför Lawson-modellen är intressant. Han beskriver inte nödvändigtvis ett enda homogent gäng, utan snarare lokala grupper och nätverk som kan dela information, struktur eller arbetssätt. Den lokala deltagaren behöver då inte känna någon i nästa stad. Det kan räcka att information om målpersonen förs vidare till nästa grupp eller nästa kontaktpunkt.

Här kan man också tänka sig redan existerande nätverk som exempel. Frimurare, religiösa samfund, veteran- eller yrkesnätverk, säkerhetsbranschen, community-watch-grupper, politiska miljöer och andra slutna sociala nätverk har redan kontakter över många orter. Det betyder naturligtvis inte att frimurare eller någon annan sådan grupp som helhet bedriver GS. Poängen är snarare att redan existerande nätverk teoretiskt kan användas som infrastruktur eller mellanled av andra aktörer som har ett specifikt mål.

I den modellen är alltså inte frimurare, kyrkor, höger, vänster eller andra grupper nödvändigtvis de ytterst ansvariga. De kan snarare vara sociala nätverk som utnyttjas av personer eller institutioner högre upp som kontrollerar informationen, väljer mål eller skapar den berättelse som får lokala deltagare att agera.

Och myndigheter/stater är särskilt relevanta i en sådan hypotetisk modell eftersom de redan har räckvidd över hela territoriet. Polis, myndigheter, register, säkerhetsfunktioner, internationella samarbeten och olika offentliga system finns i praktiken i varje stad och kommun. En stat behöver alltså inte “bygga ett nätverk” från noll på samma sätt som en privatperson skulle behöva göra.

På internationell nivå finns dessutom samarbete mellan stater, polisorganisationer, underrättelsetjänster, gränskontroll, ambassader, säkerhetsorgan och andra institutioner. Rent kapacitetsmässigt har stater därför resurser att följa, övervaka eller utbyta information om en person över nationsgränser om det finns ett legitimt säkerhets- eller brottsbekämpande skäl.

Det betyder inte att ett sådant system används för GS mot vanliga människor. Men om man diskuterar vilken typ av aktör som faktiskt skulle ha kapacitet att låta övervakning eller informationsflöde följa en person mellan städer och länder, då är stater och större myndighetsstrukturer betydligt mer plausibla än en lokal grupp som på egen hand skulle behöva organisera allt globalt.

Det är också där en modell med flera lager blir relevant:

högre informations-/beslutsnivå → myndighet, säkerhetsstruktur eller annan resursstark aktör → redan existerande nätverk/mellanhänder → lokala kontaktpersoner → lokala deltagare → begränsad information till varje person

Då behöver alltså inte alla känna varandra eller ens förstå samma agenda. Det enda som behöver följa med är målidentiteten, relevant information och någon form av lokal instruktion eller berättelse om varför personen ska observeras eller behandlas på ett visst sätt.

Jag tror också du är inne på något när du nämner känslan av makt och betydelse. Lawson beskriver grupptillhörighet, status, insiderkänsla och upplevelsen av att delta i något viktigt som starka drivkrafter. Det kan mycket väl vara starkare än gemensam ideologi.

Men återigen: kapacitet är inte samma sak som bevis för användning. Att en stat eller myndighet har teknisk och organisatorisk möjlighet att följa någon mellan städer eller länder betyder inte att det sker i ett visst GS-fall.

Det som verkligen skulle flytta frågan framåt vore att hitta själva överföringspunkten: vem förde informationen vidare, genom vilket system eller nätverk, till vem och när?

Det är den länken som skulle kunna skilja en verklig distribuerad struktur från en hypotes om en sådan...

Enligt min erfarenhet så kan dom flytta gang stalkers till olika länder eller städer om det vid tillfället finns för lite gang stalkers som kan utföra trakasserier mot en targeted individual som just flyttat till en annan stad.

Det fick jag uppleva under de två första åren när jag flyttat till en annan stad jag blev till exempel trakasserad av fransk talande tjejer och en massa folk från en massa olika länder.

Gang stalkingen följde precis samma manus och dom använde samma psykologiska taktiker som dom använde i staden som jag flyttade från.

Det tog typ typ 3 år innan gang stalkingen började ändra form blev mindre aggressiv mer subtilt mer sofistikerat vet faktiskt inte om det berodde på att jag hade flyttat till en annan kommun eller om det hade ändrats fast jag hade bott kvar.

Men en sak som är säker att det här nätverket finns i många städer och dom kan vid behov flytta gang stalkers från andra städer så att trakasserierna kan fortsätta på exakt samma nivå.

Vad dom försöker säga är att det är inte lönsamt att försöka göra motstånd eller försöka fly undan. Det är helt klart att något som det här skulle inte kunna existera utan statlig hjälp eller finansiering.

Så om det är staten som ligger bakom så är det förmodligen liberal vänster eftersom de flesta västländer har vänster liberal regering.

Skulle vara väldigt intressant att få reda på om gang stalking existerar utanför västvärlden alltså länder som inte anammat den västerländska libeberal vänster demokraturen ? Är det någon som vet? Och i så fall hur sofistikerat är det?
Citera
2026-09-10, 00:54
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Det här är egentligen ett bra exempel på varför man måste skilja dokumenterad neuroteknik från mycket större slutsatser om GS.

Att elektroder kan implanteras i hjärnan och att elektrisk stimulering kan påverka vissa neurologiska funktioner är inget kontroversiellt i sig. Sådan forskning och medicinsk behandling har funnits länge. Men därifrån är steget väldigt långt till att påstå att vanliga människor i hemlighet fjärrstyrs, att deras tankar läses eller att sådan teknik används som en generell del av GS.

Det är samma problem jag ser när Mike direkt går från konkreta trakasserier till “Illuminati”, förgiftning eller annan teknik utan att visa länken mellan sakerna. Att teknik existerar bevisar inte att just den tekniken används mot en viss person.

Robert Naeslunds egna berättelser kan vara intressanta att läsa som vittnesmål, men de är inte samma sak som oberoende verifiering av hans slutsatser.

För mig är den starkare GS-linjen fortfarande den sociala och organisatoriska: mobbing, ryktesspridning, surveillance, manipulation av relationer, conditioning, social engineering och compartmentalization. Där finns åtminstone historiska och moderna paralleller som går att undersöka konkret.

Ju mer man blandar in obevisad fjärrstyrning och hjärnkontroll, desto lättare blir det för skeptiker att avfärda även de delar som faktiskt går att dokumentera...

Gangstalking är ett krig och jag har blivit attackerad fysiskt av programmet.
Förgiftad och attackerad med kemikalier.
Man kämpar mot detta genom att säga sanningen om vad programmet är och utsätter folk för.
Programmet attackerar en med psykologisk krigsföring och fysiologisk.

Jag är inte den enda äkta t.i som pratat om att vi blir förgiftade och attackerade fysiskt på olika sätt.
Chuck Langenberg pratate om att han blev förgiftad (matförgiftad) och attackerad med kemikalier I hans hem.

Även Ted Gunderson.

Du hjälper att kontrollera narrativet du.

Förminska vad man utsätts för om man är äkta t.i.

Programmet förgiftar en garanterat.

Jag följer inte dina fake t.i regler om att "inte prata om mer allvarliga saker man utsätts för som t.i"

Att presentera en nedvattnad bild är inte att presentera sanningen om programmet.
Citera
2026-09-10, 15:33
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
Man kämpar mot detta genom att säga sanningen om vad programmet är och utsätter folk för.

Jag är inte den enda äkta t.i som pratat om att vi blir förgiftade och attackerade fysiskt på olika sätt.
Chuck Langenberg pratate om att han blev förgiftad (matförgiftad) och attackerad med kemikalier I hans hem.

Även Ted Gunderson.

Jag följer inte dina fake t.i regler om att "inte prata om mer allvarliga saker man utsätts för som t.i"

Att presentera en nedvattnad bild är inte att presentera sanningen om programmet.

Varför har du en rånarluva på dig i dina videos? Är det normalt att hävda att du är utsatt för "Gang Stalking" och samtidigt ge intrycket av att vara i en "Gang"? Objektiv observation. Här: https://www.youtube.com/shorts/Vpp3tfTTqOw
Citera
2026-09-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89

Även Ted Gunderson.

Jo det är typiskt gang stalkers eftersom psykologisk gang stalking inte alltid har önskad effekt så måste dom ta till fysiska metoder allt ifrån kemikalier biologiska vapen till modifierade mikrovågsugnar som dom kan förstöra hemelektronik med och kanske ochså orsaka fysisk skada.

Har märkt att dom använder något ibland när jag kollar på film skärmen börjar blinka konstigt har ochså fått en massa dvd spelare och tv apparater förstörda ibland kan det vara 2 förstörda tv apparater och 3 förstörda dvd spelare under samma år det är för fan inte normalt.

Något är det som orsakar detta.
Senast redigerad av Anders43J 2026-09-10 kl. 19:47.
Citera
2026-09-11, 21:45
Medlem
RiktigTIs avatar
Artikeln visar hur psykiatriska etiketter kan skymma verkliga övergrepp, varför beteendekontroll måste granskas kritiskt och varför bevis alltid bör väga tyngre än antaganden eller stigma: https://www.reddit.com/r/TargetedSolutions/s/shlGwYEVTp
Citera
2026-09-12, 14:19
Medlem
Citat:
Intressanta iakttagelser... Det som sticker ut mest för mig är inte alla tolkningar kring grannar, polis eller motiv, utan de konkreta sakerna du faktiskt beskriver: att någon ska ha sagt att de “hjälper henne”, att du själv blev inbjuden till en grupp men avböjde, och att det verkar finnas någon form av social varnings-/informationskedja där människor uppmanas att hålla koll på vissa personer. I Cause Stalking-boken är det klart att många sociala grupper måste ha en form av moralisk motiv för att utföra som att få höra att de "hjälper [någon]" staten eller dylikt..

Om sådant verkligen går att belägga är det betydligt mer intressant än spekulationer om vem som “är stalker”. Just en sådan struktur skulle kunna fungera genom rykten, varningslistor, social engineering och olika berättelser om varför en viss person ska betraktas som farlig eller problematisk. Då behöver inte alla inblandade känna till samma helhet eller ens tro att de gör något fel.

Det du skriver om att bli utpekad som exempelvis “terroriststödjare” efter en donation är också ett bra exempel på varför etiketter och falska narrativ kan vara så kraftfulla. Om någon lyckas få andra att tro att en person är farlig, extremistisk eller kriminell kan det påverka hur de bemöter personen även om grunduppgiften är felaktig eller kraftigt överdriven.

Samtidigt skulle jag vara försiktig med att dra slutsatsen att en viss polis, granne eller förening ingår i något större utan konkret stöd. Försök hålla tre nivåer åtskilda: vad du själv hört eller sett, vad du kan dokumentera, och vad du tolkar att det betyder. Det gör ditt material mycket starkare.

Och om det verkligen finns någon som har börjat prata eller som känner till hur en sådan grupp fungerar: försök inte pressa personen eller konfrontera andra. Spara originalmeddelanden, datum, namn, eventuella inspelningar och exakt vad som sagts. Om det finns en verklig struktur bakom detta är det just den typen av material som kan visa hur rekrytering, varningslistor och informationsspridning faktiskt går till..

Det ÄR en struktur med kopplingar till offentlig sektor, via en del anställda som missbrukar sin ställning till att stjäla information om personen och ge till utförarna. De inbillar dem något som ”ni får hennes lägenhet när den blir ledig”. De här är efterblivna, många utlänningar, utan normal bildning och på botten. De här hotfulla spansktalande svinen ”terrorista” ”hora fitta ska skjuta dig”.

Frågan jag ställer mig är varför den här skitstrukturen ger sig på mig.
Jag komprometterade mig själv för att ge dem utpressningsmaterial. En är dem är dömd för sånt redan. Jag hörde hur de klagade på filmmaterialet så jag fixade lite scener. Men ingen krävde något av mig.
Syftet var inte att utpressa, syftet var absolut att förgöra mig. Förstöra mitt liv. Det låter personligt, någon som inte gillar mig av någon anledning. En psykisk sjuk människa, men det är bara en orsak, ingen ursäkt.

Jag tänker att det är ett nätverk som vem som helst kan ansluta till, och jag blev ju inbjuden.
Det lät helt rubbat att ringa runt och ”varna varandra”, men jag kunde aldrig tro att de hade källor inom polisen, sjukvården etc som de uppenbarligen har.
Källor som rotar fram preskriberat och sekretessbelagt material och använder för att stalka och hänga ut människor de vill förstöra.

”Vi känner en polis”. Den där polisen är snart inte polis längre. Det här är säkert inte det första brottet han begått mot sin arbetsgivare. Såna avskum har inget att göra på någon svensk myndighet. Fel personlighet, men sådant visar sig inte under säkerhetsprövningen. Man måste följa personen en tid för att märka sådant, om den inte precis fladdrar runt och pratar högt om vanföreställningar ”inga judar” ”vaccin är implantat” etc. Utredning på rättspsyk tar 2-4 veckor av övervakning. De här kan behöva span och tvång på minst 6 månader för att upptäcka vad det är för artister.

Stalkersnuten är bara en av många felrekryteringar som staten har gjort. Hoppas han har haft en skitlön hela livet. Kanske därför han är bitter på livet och knäcker extra som hatare och stalkernazist.

Hans uppgifter är värdelösa ur rättslig synvinkel, för stalkarnas del. Guld för min del.
De är enbart till för att uppvigla, han får utlopp för sitt hat på så sätt.
Klassisk incel, såklart. Farligt deprimerad man med tillgång till uppgifter han inte förstår. Något som myndigheten får tänka på. Hur man hanterar sina handlingar och vem som har behörighet.

De avsåg att förstöra mitt liv, och det förstör deras egna liv. Är det vad som kallas karma?
Jag ska läsa det du nämner, tack för tipset, har inte hunnit. Inte hunnit lyssna av allt sjukt de planerar och önskar heller. Men det är fina grejor för oss, liksom stalkersnuten och hans gärningar.
Citera
2026-09-13, 01:09
Medlem
Mike89s avatar
Riktig t.i jobbar på att kontrollera genom att vara en "controlled opposition agent" och försöka styra hur äkta t.i "ska bekämpa det här"

Vem bryr sig om vad en falsk t.i som gömmer sig bakom anonymitet säger.

Jag kämpar på dem sätten jag vill.

Jag kan prata om hur jag blir utsatt av grannar och polisen hur mycket jag vill.

Du kan fortsätta spela smart och använda a.i för det.
Citera
2026-09-13, 01:12
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Varför har du en rånarluva på dig i dina videos? Är det normalt att hävda att du är utsatt för "Gang Stalking" och samtidigt ge intrycket av att vara i en "Gang"? Objektiv observation. Här: https://www.youtube.com/shorts/Vpp3tfTTqOw

När jag tränar har jag mask för att minska damm partikel inanding.

Du är så löjlig och har redan avslöjat dig själv.

Att ha en balaklava på sig I sitt eget hem gör inte att man ger intryck av att vara I ett gäng.

Du är patetisk.

Desperat försök av en fake t.i att attackera en äkta t.i (mig)

Att träna kampsport och ha balaklava på sig när man tränar gör inte att men ser ut som att vara I ett gäng.

Att ha mask när jag tränar minskar mängden damm partiklar jag andas in, gör träningen svårare (mer konditionsträning per minut) och balaklavan suger upp svett från pannan också.

Du fortsätter på ditt löjliga spår du.
Senast redigerad av Mike89 2026-09-13 kl. 01:18.
Citera
2026-09-13, 01:15
Medlem
Mike89s avatar
Citat:

Grasping at straws.

Du försöker göra damage control för du ser löjlig ut när du hävdade att jag ger intryck av att vara I ett gäng pga att jag tränar kampsport.
Du avlöjade dig som en person som försöker utmåla mig som dålig på något sätt eftersom jag är en riktig t.i och du är en fake copycat.
Citera
2026-09-17, 20:20
Medlem
Ingen tror er
Citera
2026-09-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceOfSatan.
Ingen tror er

En kort och koncis sammanfattning av tråden sisådär 14000 inlägg senare.

Nej självklart är det ingen utanför TI-kretsar som tror på att "de" (oklart vilka) lägger ned decennier och miljarder på att skapa någon slags organiserad förföljelse av människor som redan lever i samhällets utkant och som helt saknar inflytande och makt.

Rent krasst så finns det faktiskt viktigare och roligare saker att hålla på med än att förfölja mike, anders, riktig, harfager, rosalutus, xutten och alla andra stollar i tråden.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-17 kl. 21:10.
Citera
2026-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Att någon har missbruksproblem är definitivt inte en offentlig handling.

Jo, det beror på vad och vilken myndighet man begär ut från.
Senast redigerad av notwanted 2026-09-17 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in