2021-12-23, 15:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAPOSuger
Gangstalkarna plågar sina objekt och beter sig väldigt illa mot måltavlan för att denna skall framstå som psykiskt sjuk. Paranoia.
Vänner har sett igenom lögnerna och informerat mig vad som sagts om mig, den ena har hotats efteråt.

Vet du att du håller på att debattera med dig själv nu?
Citera
2021-12-23, 15:30
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Gangstalking är något som härstammar från nazisternas program zersestung. Detta program användes efter kriget i DDR av Stasi där till och med fru/man konspirerade mot en, till och med präster involverades. Operation paperclip är en CIA-operation där nazister med bl.a. kunskap inom hjärntvätt och tortyr fick anställning inom CIA. Bevis mot förbrytarna försvann.
Detta blev grunden till CIA's beteendemodifikationdprogram MK-Ultra som startade 1952, de mesta dokument förstördes när operationen avslöjades. Officiellt upphörde MK-Ultra på 70-talet. Efterföljare till MK-Ultra är gangstalking..
P.S Operation Northwood CIA, Cuba

Citat:
Gangstalkarna isolerar sin måltavla, dem mixar sanning med baktaleri, typ att man är yrkeskriminell och pedofil för att vända vänner mot en. Ser vännerna igenom lögnerna så hotas dom allvarligt.

Citat:
I Nazityskland så sågs måltavlorna som ett hot som skulle bekämpas med alla medel ( Sersetung) bevis finns, detsamma i DDR sågs måltavlorna som något som skulle bekämpas där närstående involverades. Finns MYCKET BEVIS om det.

Citat:
Gangstalkarna plågar sina objekt och beter sig väldigt illa mot måltavlan för att denna skall framstå som psykiskt sjuk. Paranoia.
Vänner har sett igenom lögnerna och informerat mig vad som sagts om mig, den ena har hotats efteråt.

Jag känner till allt du nämnt. Det som är av intresse för mig är hur dina vänner som sett igenom deras lögner hotats & vad det är som sagts om dig? Är din familj övertygad om att delta i det eller tror de på lögnerna?

Zersetzung är rena avbild av "Gang Stalking" - metodiken liknar det som händer oss. I vår situation använder de även vanlig media & sociala medier för att utföra deras underrättelse- & påverkansoperation a.k.a. beteende- & trossystemmodifikation a.k.a. psykologi-, social- & cyberoperation

Att de vill få oss till att tro på ren propaganda online visar hur seriösa de är i att utföra "Mind Control" på den gruppen som utgör oss globalt.

Sedan att de blandar in bibliska termer & idéer med science fiktion-teknologi för att se till att vi tror på än mer irrationella förklaringar för att missleda oss om att det här görs till huvuddel av mänskliga resurser.

De verkar ha olika agendor men psykologi verkar vara i centrum - hur människor tänker, vad de är, hur de agerar etc. verkar vara hur de utformar det mesta kring. Det vill säga: deras mål är att studera oss för att manipulera oss efter deras agenda. Det är ingen tvekan att det här grundar sig i ridån, lögner & bedrägeri men också att de försöker utmåla oss saker som vi inte är.
Senast redigerad av RiktigTI 2021-12-23 kl. 16:24.
Citera
2021-12-23, 16:25
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag känner till allt du nämnt. Det som är av intresse för mig är hur dina vänner som sett igenom deras lögner hotats & vad det är som sagts om dig? Är din familj övertygad om att delta i det eller tror de på lögnerna?

Zersetzung är rena avbild av "Gang Stalking" - metodiken liknar det som händer oss. I vår situation använder de även vanlig media & sociala medier för att utföra deras underrättelse- & påverkansoperation a.k.a. beteende- & trossystemmodifikation a.k.a. psykologi-, social- & cyberoperation

Att de vill få oss till att tro på ren propaganda online visar hur seriösa de är i att utföra "Mind Control" på den gruppen som utgör oss globalt.

Sedan att de blandar in bibliska termer & termer med science fiktion-teknologi för att se till att vi tror på än mer irrationella förklaringar för att missleda oss om att det här görs till huvuddel av mänskliga resurser.

De verkar ha olika agendor men psykologi verkar vara i centrum - hur människor tänker, vad de är, hur de agerar etc. verkar vara hur de utformar det mesta kring. Det vill säga: deras mål är att studera oss för att manipulera oss efter deras agenda.
Jag fick nämnt av en kollega att han fått information om att jag var yrkeskriminell, vilket ha inte trodde på och något jag lovar på heder och samvete är falsk information. Jag började ana att personer försökte vända vänner mot mig så jag talade med en annan vän att han skulle informera mig om han blev kontaktad av personer som talade illa om mig. Han erkände ett tag efteråt att så var fallet men han meddelade att han kände fruktan för att han skulle råka illa ut p.g.a av det hela. Vid en situation så misstänker jag starkt att vissa personer spridit lögner om att jag är pedofil, något som jag också lovar på heder och samvete är en osanning.
Det verkar som att måltavlan skall bli socialt isolerad.
Citera
2021-12-23, 16:38
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Jag fick nämnt av en kollega att han fått information om att jag var yrkeskriminell, vilket ha inte trodde på och något jag lovar på heder och samvete är falsk information. Jag började ana att personer försökte vända vänner mot mig så jag talade med en annan vän att han skulle informera mig om han blev kontaktad av personer som talade illa om mig. Han erkände ett tag efteråt att så var fallet men han meddelade att han kände fruktan för att han skulle råka illa ut p.g.a av det hela. Vid en situation så misstänker jag starkt att vissa personer spridit lögner om att jag är pedofil, något som jag också lovar på heder och samvete är en osanning.

En av mina vänner fruktade att han & andra skulle åka in i "finkan" om han erkände operationen. Det är så att han säkert varit delaktig i det sedan första dagen jag träffade honom år 2009. Än idag vill han inte avslöja deras identitet trots att jag pressar honom då & då.

I mitt fall verkar de sprida osanningar om att jag är en "speciell" person eller att jag är en "annan" person (identitet) - de är sjukt intresserade av denna aspekt vilket de flesta indikerar att det handlar om - vem jag "är". Om de spred sådana negative osanningar som att jag vore yrkeskriminell hade ingen velat driva företag med mig eller ha mig som chef. De verkar ha en väldigt sofistikerat operation mot mig som både bygger upp mig & förstör mig i perioder vilket är så effektiv psykologisk krigföring fungerar - att bygga falsk hopp som förstörs.

De anspelar på min familjs ignorans & naivitet där de tror att jag är den enda som manipuleras & inte vet hela "bilden". Min familj vet mindre om ämnet än mig - kanske 1%. Det de vet är vad de sagt till dem så de övertygades att lyda gruppens agenda & order. Alltså förstår de inte hur destruktivt det är för mig. Inte för att de kan det: de är enkla kristna människor som inte växte upp i svenska samhället men i Balkan.

För dem räcker det att tro på Gud & att jag ska vara "speciell" vilket denna grupp kan anspela på & vi vet inte vad deras agenda egentligen är med mig & hur långt de kommer att gå. Dock vet jag att de tar livet av deras måltavlor genom att förstöra deras liv så de begår självmord, dödar andra eller få sina psyken förstörda genom dessa psykologiska & sociala operationer. De kan hävda vad som helst för att utföra dessa olagliga, oetiska & amoraliska underrättelse- & påverkansoperationer där de bl.a. olagligt spionerar på en, samlar information & använder den information för att påverka ens liv mot ens vilja & till ens förstörelse.

Hur har dina vänner hotats? Vad är det de tror är agendan/målet? Vilka tror de att de ansvariga är - identitet?
Senast redigerad av RiktigTI 2021-12-23 kl. 17:03.
Citera
2021-12-23, 17:18
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
En av mina vänner fruktade att han & andra skulle åka in i "finkan" om han erkände operationen. Det är så att han säkert varit delaktig i det sedan första dagen jag träffade honom år 2009. Än idag vill han inte avslöja deras identitet trots att jag pressar honom då & då.

I mitt fall verkar de sprida osanningar om att jag är en "speciell" person eller att jag är en "annan" person (identitet) - de är sjukt intresserade av denna aspekt vilket de flesta indikerar att det handlar om - vem jag "är". Om de spred sådana negative osanningar som att jag vore yrkeskriminell hade ingen velat driva företag med mig eller ha mig som chef. De verkar ha en väldigt sofistikerat operation mot mig som både bygger upp mig & förstör mig i perioder vilket är så effektiv psykologisk krigföring fungerar - att bygga falsk hopp som förstörs.

De anspelar på min familjs ignorans & naivitet där de tror att jag är den enda som manipuleras & inte vet hela "bilden". Min familj vet mindre om ämnet än mig - kanske 1%. Det de vet är vad de sagt till dem så de övertygades att lyda gruppens agenda & order. Alltså förstår de inte hur destruktivt det är för mig. Inte för att de kan det: de är enkla kristna människor som inte växte upp i svenska samhället men i Balkan.

För dem räcker det att tro på Gud & att jag ska vara "speciell" vilket denna grupp kan anspela på & vi vet inte vad deras agenda egentligen är med mig & hur långt de kommer att gå. Dock vet jag att de tar livet av deras måltavlor genom att förstöra deras liv så de begår självmord, dödar andra eller få sina psyken förstörda genom dessa psykologiska & sociala operationer. De kan hävda vad som helst för att utföra dessa olagliga, oetiska & amoraliska underrättelse- & påverkansoperationer där de bl.a. olagligt spionerar på en, samlar information & använder den information för att påverka ens liv mot ens vilja & till ens förstörelse.

Hur har dina vänner hotats? Vad är det de tror är agendan/målet? Vilka tror de att de ansvariga är - identitet?
Min kollega/vän fick information ifrån polisen att jag var yrkeskriminell. Vän nummer två var mer försiktig men erkände baktaleri mot mig. Han var orolig för sin säkerhet. Han till och med fruktade att han skulle dö.
Jag betvivlar inte för en sekund att måltavlor begått självmord pga trakasserierna.
Jag tror målet är isolering, psykiskt lidande/hotbild, försämrad ekonomi och slutligen självmord.
Citera
2021-12-23, 17:38
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Min kollega/vän fick information ifrån polisen att jag var yrkeskriminell. Vän nummer två var mer försiktig men erkände baktaleri mot mig. Han var orolig för sin säkerhet. Han till och med fruktade att han skulle dö.
Jag betvivlar inte för en sekund att måltavlor begått självmord pga trakasserierna.
Jag tror målet är isolering, psykiskt lidande/hotbild, försämrad ekonomi och slutligen självmord.

"Psykiskt lidande" är vad resultatet är när vi ifrågasätter hela operationen vilket verkar vara förväntat eftersom normala personer ifrågasätter varför personer har ens privata information & till synes koordinerar handlingar mellan personer som inte har direkt kontakt eller band.

Det de gör är psykologiska operationer & sociala operationer. Det kan vara för positiva eller negativa ändamål (enligt deras agenda) men för oss är det lidande i olika delar.

Vem vill få sina privatliv & professionella grovt kränkta? Eller få sina liv övervakade & manipulerade? Att en okänd grupp av "psykopater" som har ett irrationellt intresse att påverka ens liv.

Varför fruktade han att han skulle "dö" tror du?

Jag har sett polisen följa mig eller finnas där jag är lite för ofta men jag kan inte bekräfta att de är ute efter mig dock efter flera år av erfarenhet & efterforskning har jag dragit slutsatsen att polisen deltar i det här precis som de flesta aktörer i samhället.
Citera
2021-12-23, 17:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men varför? Vad är motivet? Har du - liksom RiktigTI - en ”unik hjärna” och med serbiska rötter? Det får man ju begripa är en helt rimlig orsak till förföljelse. Men varför just du?
Citera
2021-12-23, 18:44
Medlem
Citat:

Ta dig samman för fan. Känns som att du yrar för att du inte kan greppa sitationen.

Jag är den enda här som kan hjälpa dig på traven, strunta i de andra om du inte vill få deras status knäppgökeststus tillagd i trakasserierna mot dig.

Så här är det:
Du: målperson - de har skrivit nåt skit på dig. Målpersonfilen över dig är öppen över deras kommunikationsnätverk. Allt från din mobil och dator är uppe genom hemliga tvångsmedel och dataavläsning.

De du hör:
"Den personbaserade insamlingen benämns ofta med akronymen HUMINT

De personbaserade underrättelsekällorna kan beskrivas som en pyramid. I basen av pyramiden finns de oftast förekommande och minst komplicerade källorna. Det handlar t.ex. om resenärer, journalister, lokalbefolkning och flyktingar.

I toppen av pyramiden finns de exklusiva källorna; avhoppare, spontanagenter, infiltratörer och informatörer

Det gemensamma för dessa insamlingsmetoder är att man använder instrument för att förstärka eller ersätta de mänskliga sinnena

• olika former av inhämtning genom avlyssning av signaler (signals intelligence, SIGINT)
• informationsinhämtning genom foto- eller teknisk bildspaning, (imagery intelligence, IMINT)

• inhämtning från öppna källor, t.ex. internet (open source intelli- gence, OSINT)
• informationsinhämtning genom elektroniska angrepp/it-intrång (hacker/hacking intelligence, HACKINT).

Möjliga agenter bearbetas därför systematiskt i en process som går att dela upp i sex steg; analys, målsökning, studie, närmande, vänskap och värvning.

Den första kontakten mellan underrättelseofficeren och den utvalde tycks alltid tillkomma av en slump. Det är fråga om helt oskyldiga kontakter, t.ex. i en tränings- lokal, affär eller vid hundrastning. Därefter inleder underrättelse- officeren en charmoffensiv i syfte att bli bekant med den utvalde, en bekantskap som efter hand fördjupas till vänskap. Den utvalde kanske bjuds på middagar eller idrottsliga och kulturella evenemang. Efter hand ger underrättelseofficeren den utvalde oskyldiga test- uppdrag som han eller hon också belönas för. Den utvalde inges här- igenom en känsla av uppskattning och betydelse.

Underrättelseinhämtningen sker t.ex. med hjälp av mänskliga källor, elektroniska angrepp, signal- spaning, flyg- och satellitspaning och öppna källor

I kapitel 7 lämnar vi en redogörelse för säkerhetsskydd och hur känsliga upp- gifter utbyts med andra stater och mellanfolkliga organisationer. Kapitel 8 och 9 innehåller en redogörelse för hemliga tvångsmedel

Den omständigheten att svenska myndigheter i allt större utsträckning hanterar uppgifter som härrör från utländska myndigheter, eller som på annat sätt är kopplade till det inter- nationella samarbetet, medför att man fortlöpande kan säkerställa känsliga uppgifter av betydelse för de internationella samarbeten som Sverige deltar i.

Utlandsmyndigheterna är direkt underställda Utrikesdepartementet samtidigt som de är fristående myndigheter"
Citera
2021-12-23, 19:08
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
"Psykiskt lidande" är vad resultatet är när vi ifrågasätter hela operationen vilket verkar vara förväntat eftersom normala personer ifrågasätter varför personer har ens privata information & till synes koordinerar handlingar mellan personer som inte har direkt kontakt eller band.

Det de gör är psykologiska operationer & sociala operationer. Det kan vara för positiva eller negativa ändamål (enligt deras agenda) men för oss är det lidande i olika delar.

Vem vill få sina privatliv & professionella grovt kränkta? Eller få sina liv övervakade & manipulerade? Att en okänd grupp av "psykopater" som har ett irrationellt intresse att påverka ens liv.

Varför fruktade han att han skulle "dö" tror du?

Jag har sett polisen följa mig eller finnas där jag är lite för ofta men jag kan inte bekräfta att de är ute efter mig dock efter flera år av erfarenhet & efterforskning har jag dragit slutsatsen att polisen deltar i det här precis som de flesta aktörer i samhället.
Han var orolig för att han var indragen i något som skulle hållas hemligt, han nämnde väldigt kort att han informerats om mig.
Han sa rakt ut att han var orolig för sitt liv.
Citera
2021-12-24, 01:34
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Han var orolig för att han var indragen i något som skulle hållas hemligt, han nämnde väldigt kort att han informerats om mig.
Han sa rakt ut att han var orolig för sitt liv.

Det här hålls hemligt främst för att det är olagligt, oetiskt & amoraliskt vilket görs mot ens vilja, till ens förstörelse & grovt kränker ens privatliv. De försöker få det se ut som någonting religiöst eller spirituellt. Det är så de kommer undan - denna sekt/kult/kyrka/sällskap som styr genom bl.a. Frimurare & polisen.
Citera
2021-12-24, 11:32
Medlem
Citat:

Har tänkt samma sak. Isolationen är det viktiga. Det vi kallar GS, med förföljelse, trakasserier och falska personer som närmar sig en är faktiskt en väldigt liten del av allt som hänt. Det viktiga är isolationen, som delvis är självvald eftersom man är traumatiserad av allt skit som hänt och alla ”vänner” som svikit en. Isolationen sköter sig självt, försöker man bryta den så kan de komma fram igen.

Citat:
Det här hålls hemligt främst för att det är olagligt, oetiskt & amoraliskt vilket görs mot ens vilja, till ens förstörelse & grovt kränker ens privatliv. De försöker få det se ut som någonting religiöst eller spirituellt. Det är så de kommer undan - denna sekt/kult/kyrka/sällskap som styr genom bl.a. Frimurare & polisen.

Fan. Jag tror dig och allt men jag tycker det verkar som att du är helt inne i det här och inte kan släppa tankarna om det alls. Jag vet att det har gjort ont och att det är fel, olagligt och oetiskt och allt men försök att inte fästa så mycket vikt vid det. Du plågar dig själv genom att ständigt tänka på den här skiten. Brottslingarna behöver inte ens göra något själv. Precis som Signalspaning är inne på. Det måste fram något konkret. Du kan fortsätta upprepa samma saker men du kommer inte övertyga någon annan, bara framstå mer som en knäppgök för folk som inte tror på detta. Vilket är så gott som alla människor som finns. Det är det som håller programmet igång. Du framstår inte som en viktig person och därför låter det osannolikt att du skulle utsättas för sånt här, fram till du kan presentera något konkret som visar att programmet existerar och till vilket syfte det finns.

Försök lugna ned dig och stilla dina tankar. Du är uppstressad och fylld av negativa känslor på precis det sätt jag misstänker att man vill att en target ska vara. Ge dem inte det gratis.
Citera
2021-12-24, 13:39
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siegvard
Har tänkt samma sak. Isolationen är det viktiga. Det vi kallar GS, med förföljelse, trakasserier och falska personer som närmar sig en är faktiskt en väldigt liten del av allt som hänt. Det viktiga är isolationen, som delvis är självvald eftersom man är traumatiserad av allt skit som hänt och alla ”vänner” som svikit en. Isolationen sköter sig självt, försöker man bryta den så kan de komma fram igen.

Fan. Jag tror dig och allt men jag tycker det verkar som att du är helt inne i det här och inte kan släppa tankarna om det alls. Jag vet att det har gjort ont och att det är fel, olagligt och oetiskt och allt men försök att inte fästa så mycket vikt vid det. Du plågar dig själv genom att ständigt tänka på den här skiten. Brottslingarna behöver inte ens göra något själv. Precis som Signalspaning är inne på. Det måste fram något konkret. Du kan fortsätta upprepa samma saker men du kommer inte övertyga någon annan, bara framstå mer som en knäppgök för folk som inte tror på detta. Vilket är så gott som alla människor som finns. Det är det som håller programmet igång. Du framstår inte som en viktig person och därför låter det osannolikt att du skulle utsättas för sånt här, fram till du kan presentera något konkret som visar att programmet existerar och till vilket syfte det finns.

Försök lugna ned dig och stilla dina tankar. Du är uppstressad och fylld av negativa känslor på precis det sätt jag misstänker att man vill att en target ska vara. Ge dem inte det gratis.

Det vi måste göra är att exponera dem överallt. Att samla bevis är lönlöst tror jag - de övertygar även polisen att delta så varför inte journalister också.

Jag gör mitt bästa att avslöja vad de gör, hur & varför. Alla i min omgivning vet om det som sker mot mig; att det pågår en underrättelse- & påverkansoperation bakom min rygg.

Tänk dig i min situation: de har aktivt påverkat mig bakom min rygg sedan tonåren (cirka år 2006) vilket tyder på att de har en extremt lång tidshorisont. SÄPO & polisen ansvarar inte får sådana långa operationer som fokuserar på att psyka någon; däremot kan sådana irrationella operationer sponsras av sekter/kulter/kyrkor/sällskap vilket de gör. Exempelvis har Scientologikyrkan privatdetektiver på deras högrankande ex-medlemmar i 5-10 år.

Scientologikyrkan är myror jämfört med den grupp som sponsrar denna globala operation tror jag.

Ett annat mindre troligt alternativ är att det här är forskning gällande hjärnan, psykologi & psykiatri dock måste de formellt följa strikta etiska riktlinjer i hur att behandla en mänsklig testobjekt.

Hur vi än ser på det är det olagligt, oetiskt & amoraliskt att systematiskt gaslight:a en person i 5-10-15 år oavsett vad det handlar om. Det som är riktigt skrämmande är hur de:
  • tar kontakt med personer online som en själv endast haft kontakt online
  • övertygar familjen att delta & hålla tyst
  • övertygar vänner också
  • övertygar myndigheter att delta så som polisen
  • övertygar lärare, kollegor etc.
  • använder vanlig media & sociala medier för att utverka påverkan

Om du drar slutsats utifrån ovanstående punkter inser du att denna grupp är djupt satta i samhället & vet hur att manipulera allt & alla - professionella manipulatörer av mänskliga psyket & samhället.

Om du antar att det jag redovisat här förstår du att det här handlar i grunden om att påverka ens psykologi eller som de vill påvisa ens "själ" vilket de samlar data om på daglig basis.

Om du vidare drar slutsatser verkar denna grupp vara det som alla känner till som "de som styr samhället bakom scenen" - Frimurare, Jesuiter, CIA etc.

Om du då förstår deras filosofi inser du att denna grupp tror lika mycket på irrationella idéer som rationella. Medelsvensson antar att de som "styr" samhället måste vara ateister som grundar allt i vetenskap. Sverige är ett unikt land i det här men det finns miljarder människor som tror på irrationella saker & agerar på den tron oavsett vad jag, du eller svenska samhället tror.

Att förklara det här vetenskapligt & rationellt går inte eftersom det är menat att verka irrationellt & ologiskt som propagandan antyder: övernaturligt (Gud/Satan), science fiction (hjärnavläsartek. & energitek.) eller gruppering inom stat/samhälle som djupt hatar en (arg myndighetspersonal med personlig vendetta).

Det som för mig låter mest troligt är att denna grupp har haft uppsikt om mig sedan senast tidiga tonår med mål att styra & ställa i mitt vuxna liv genom hemlig underrättelse- & påverkansoperationer för att de har irrationella tron om mig. Jag har inte "gjort" något mot dem personligen men de vill åt mig, min psykologi & min data för deras agenda & mål som verkar grunda sig i att skapa psykologiska & sociala operationer som ska få mig att tro på saker de vill.

De antog väl inte för många år sedan att jag skulle bli så inbiten på att avslöja dem & få rättvisa oavsett vad det handlar & vilka de är (även om de är en sekt/kult/kyrka/sällskap). En "normal" person i Sverige skulle gömma sig i all evighet & aldrig tala ut (konflikträdd) - jag är en serb; jag är uppvuxen i krig; jag är en krigare främst genom logik, rationalism, psykologi & rättvisa.

Därför ger jag aldrig upp. Denna grupp är baserad i USA vilka ogillar serber precis som NATO. Just nu genomför denna grupp proxykrig i Ukraina mot Ryssland där Ryssland vill stoppa NATO:s expansion i Ukraina genom ett halvdan konflikt.

Det bästa vi få måltavlor kan göra är att exponera dem på så många ställen som möjligt. Många som läser dessa inlägg är nuvarande eller före detta medlemmar i denna operation som också vill veta vad det egentligen handlar om.

Manipulation på manipulation; tro inte att ni vet vad det egentligen handlar om.
Senast redigerad av RiktigTI 2021-12-24 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in