Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Hur vet man att det var Christer Pettersson som Palme samtalade med?
Det vet man inte - det är min teori.
Citat:
Om det hade varit ett slumpmord av en a-lagare, så hade man knappast behövt alla dessa walkie-talkie män som iakttogs längs med Palmes resa från Gamla Stan!
Det finns bara ett antal förvirrade och motsägelsefulla vittnesuppgifter om detta och uppgifterna har (om jag minns rätt) avfärdats av utredarna.
Citat:
Ej heller hade man rest en massa obelisker efter mordet utefter Luntmakargatan, om det inte låg någon planläggning bakom mordet.
Om jag reste obelisker när Ted Gärdestad tog livet av sig, betyder det att någon obskyr organisation hade planerat hans självmord? Uppgiften är fullkomligt irrelevant i sammanhanget.
Efter att ha pratat med de flesta "vettiga" personer som var involverade i utredningen mellan 1986 och 1994 så är min uppfattning klar - statsministermordet är i verkligheten ett misstag av Christer Pettersson.
Ingen annan behöver hålla med mig, men ingen kan heller få mig att ändra den åsikt jag haft i mer än 10 år - så länge det inte kommer någon teknisk bevisning som sätter "gamla sanningar" på skam.