2015-07-09, 17:52
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Då missförstod jag dig... läste in det som att det flesta män skriver sådana saker, vilket jag har svårt att tro sen att det finns idioter på dessa sidor som skriver sådana saker tror jag till 100% på... tråkigt att man ska få sådana pm iafall.

Nej, det är tack & lov INTE alla som skriver så - då hade jag självklart avregat mig från dylika sidor! En del skriver tvärtom jättefina mail, ibland rent av så pass att jag blir varm om hjärtat!
Citera
2015-07-09, 18:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Nej, det är tack & lov INTE alla som skriver så - då hade jag självklart avregat mig från dylika sidor! En del skriver tvärtom jättefina mail, ibland rent av så pass att jag blir varm om hjärtat!

Precis! Jag missförstod det du skrev, jag misstrodde inte dig när du sa att du fick dessa PM utan det var det jag läste in som jag vände mig emot, och ber om ursäkt för det.

Tråkigt att folk ska skriva sådana saker riktigt vidrigt och på snudd till ett neandertalarbeteende.
Citera
2015-07-09, 18:05
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Har du någon källa på detta? Jag tvivlar starkt på detta.

Mobbare med empatistörning är nog dessvärre inte mottagliga för annat än att få smaka sin egen medicin.
OffT:
Men med den kriminalpolitik vi har i Sverige så är ALL typ av dylikt tänk strängt förbjudet. Om gemene man visste hur t ex Kriminalvården värnar om de dömdas intrigitet så skulle de inte tro sina öron.
T ex så får inte Frivården ha vare sig vapenförbud eller kameraövervakning i sin entré och att skicka brev till en klient (= dömd) med loggan är en dödssynd. Detta då ingen ska känna sig utpekad eller "stämplad" som kriminell. Att arbetsgivaren då skickar brev till de anställda med loggan på känns ju en smula motsägelsefullt!

Och tills för några år sedan så gick som bekant polisen med på att låta de torskar som åkte fast för sexköp, få brevet om detta skickat till sin arbetsplats istället för hem. För stackarn skulle ju inte behöva riskera att frugan skulle få reda på vad han gjort!
Citera
2015-07-09, 18:08
Medlem
deltoros avatar
[quote=nousernameneeded|53962348]Precis! Jag missförstod det du skrev, jag misstrodde inte dig när du sa att du fick dessa PM utan det var det jag läste in som jag vände mig emot, och ber om ursäkt för det.

Tråkigt att folk ska skriva sådana saker riktigt vidrigt och på snudd till ett neandertalarbeteende.[/QUOTE]

Ingen fara!!
Instämmer. Och det värsta är att den typen av män/killar ger tjejen skulden då han inte får napp.
Men det kanske jag redan skrivit? Är lite mosig i huvudet av åskvärmen
Citera
2015-07-09, 18:15
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Jag skulle kunna göra en lista på alla rabiata "manshatare", det finns en hel del på twitter, de är ju även så vänliga att de visar även sina trynen där... Skulle bli populärt.

Skapa en Facebooksida Skulle vara intressant att se hatet från båda sidor. Inte bara feminister behöver ingå utan även vänsteranhängare på twitter.
Citera
2015-07-09, 18:38
Bannlyst
Konstigt att killar beter sig så här på internet? Klart man blir frustrerad när inga tjejer svarar, har själv dragit iväg ett par meddelanden med grövre innehåll än de som dem hänger ut. Jag står för detta också, häng ut mig och gör vad ni vill.

Tjejer ska behandlas som prinsessor men samtidigt är du för mesig om du behandlar dem som prinsessor. Konstigt att man blir galen till slut?
Citera
2015-07-09, 19:41
Medlem
slirrefirres avatar
Sidan nere igen?
Citera
2015-07-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Konstigt att killar beter sig så här på internet? Klart man blir frustrerad när inga tjejer svarar, har själv dragit iväg ett par meddelanden med grövre innehåll än de som dem hänger ut. Jag står för detta också, häng ut mig och gör vad ni vill.

Tjejer ska behandlas som prinsessor men samtidigt är du för mesig om du behandlar dem som prinsessor. Konstigt att man blir galen till slut?

Du står alltså för det genom att kommentera anonymt? This fucking guy....
Citera
2015-07-09, 19:49
Medlem
Citat:

Varför börjar du inte prata med tjejer IRL istället för att göra bort dig via SMS? Bättre att du gör bort dig på riktigt så att du lär dig vad du behöver ändra. Meddelanden där man inte ser varandra i ögonen eller hör tonen på rösten är sjukt missvisande och kommer i princip aldrig att leda till några relationer, folk som skriver som du får heller aldrig till några möten med tjejer. Dags att börja bli en man och inte någon som gömmer sig bakom meddelanden/SMS.
Citera
2015-07-09, 19:59
Medlem
Jag försökte besöka facebooksidan men den fanns inte.
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Mobbare med empatistörning är nog dessvärre inte mottagliga för annat än att få smaka sin egen medicin.
OffT:
Men med den kriminalpolitik vi har i Sverige så är ALL typ av dylikt tänk strängt förbjudet. Om gemene man visste hur t ex Kriminalvården värnar om de dömdas intrigitet så skulle de inte tro sina öron.
T ex så får inte Frivården ha vare sig vapenförbud eller kameraövervakning i sin entré och att skicka brev till en klient (= dömd) med loggan är en dödssynd. Detta då ingen ska känna sig utpekad eller "stämplad" som kriminell. Att arbetsgivaren då skickar brev till de anställda med loggan på känns ju en smula motsägelsefullt!

Och tills för några år sedan så gick som bekant polisen med på att låta de torskar som åkte fast för sexköp, få brevet om detta skickat till sin arbetsplats istället för hem. För stackarn skulle ju inte behöva riskera att frugan skulle få reda på vad han gjort!
Kan förvisso relatera till hur du känner, men föredrar nog att bestraffning sker via rättssalen och inte via skampålen. Jag gillar inte på något vis kriminella men tycker ändå att de skall få lämna sitt förflutna bakom sig och det blir ju svårt om varje offentligt ärende skall påpeka dem om deras historia. Förstår du hur jag menar?
Citera
2015-07-09, 20:06
Medlem
Citat:

Det betraktas nog definitivt som konstigt beteende.
Citera
2015-07-09, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Varför börjar du inte prata med tjejer IRL istället för att göra bort dig via SMS? Bättre att du gör bort dig på riktigt så att du lär dig vad du behöver ändra. Meddelanden där man inte ser varandra i ögonen eller hör tonen på rösten är sjukt missvisande och kommer i princip aldrig att leda till några relationer, folk som skriver som du får heller aldrig till några möten med tjejer. Dags att börja bli en man och inte någon som gömmer sig bakom meddelanden/SMS.
Ja tjejer i dagens Sverige är verkligen öppna för konversation dessutom säger de aldrig vad felet är utan kommer bara med torftiga ursäkter. Hur ska man då lära sig vad man behöver ändra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in