2015-07-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Inga. Men vart finns det belägg att det har förekommit oskyldiga? Förutom de som påstår sig vara skyldiga. Ni kan återigen betona de stackars oskyldiga killar som antingen inte visste vad de har gjort, var fulla eller vars identitet har blivit tagen av någon annan. Men ni kan inte se problematiken att de själva kanske ljuger om att deras identitet har blivit kapad? Utan det måste vara så att det är någon som försöker sätta dit dessa unga män för våldtäktshot och trakasserier.

En enkel eftertanke räcker för att förstå hur enkelt det är att fejka en chat, och att oskyldiga blir utsatta.
Citera
2015-07-08, 11:53
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Vet inte varför du blandar in specifikt kvinnohat med mitt inlägg.

Jag har väldigt svårt att tro att du kommer att ha den åsikten när ditt barn får en massa hot tillbaka. Det kan räcka med att någon i skolan såg inlägget, börjar skapa egna rykten för att driva det vidare, folk får inte hela sanningen och skapar egna sanningar. Man måste försöka förstå problematiken med sidan. Man vet ju själv hur rykten i skolan fungerade. Kunde börja med att någon sa något full ord, till slut hade person gjort det ena och det andra. Det går knappt att få stopp på det.

Det gäller att ta sånt här betende i liten grupp.(Iallafall när det gäller personer under 18 år).

Precis. Sådant har funnits i alla tider. I skolan. På arbetsplatser. På internet.
Är det roligt att typ sätta någon annan i klistret? Nej.
Men om en person gjort något riktigt jäkla dumt och det blir uppmärksammat, jamen grattis. Som man bäddar får man ligga.

Om mina barn skulle bli felaktigt uthängda för något som de inte gjort, för något påhittat etc ja då får man som sagt hantera det då. Det finns inget annat svar på det. Som förälder hade jag varit otroligt tacksam ifall någon annan hade hört av sig till mig angående något idiotiskt som mina barn, faktiskt oavsett ålder, hade gjort.
Citera
2015-07-08, 11:54
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Och hur ska det göra det? Det är inte mitt problem, det är inte jag som har skapat gruppen. Det är administratörerna som får hitta en lösning så inte det går att utnyttja gruppen till att svartmåla oskyldiga personer.
Som sagt så är personerna som driver gruppen resonabla människor, utifrån de inlägg jag har läst av de. Jag tror det borde vara ganska enkelt att bevisa sin oskyldighet bl. a. genom att skicka in chattkonversationer med människan (ja, man kan ta bort de, menmen). De har ju själva klart och tydligt sagt att de inte vill skapa en lynchmobbsmentalitet med hot om våld, grova kränkningar och dylikt. Och gissa vilka det är som har fått för sig att skriva sådana saker?

Tro det eller ej, men alla kan inte skapa fakekonversationer som är lika trovärdiga som de du gjorde. Folk är för dåliga med att använda datorer för detta.

EDIT: Undrar även varför du inte ger dig efter de som skapade Gudruns Änglar? Du värnar väl ändå om kvinnors rättsäkerhet?
Citera
2015-07-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Precis. Sådant har funnits i alla tider. I skolan. På arbetsplatser. På internet.
Är det roligt att typ sätta någon annan i klistret? Nej.
Men om en person gjort något riktigt jäkla dumt och det blir uppmärksammat, jamen grattis. Som man bäddar får man ligga.

Om mina barn skulle bli felaktigt uthängda för något som de inte gjort, för något påhittat etc ja då får man som sagt hantera det då. Det finns inget annat svar på det. Som förälder hade jag varit otroligt tacksam ifall någon annan hade hört av sig till mig angående något idiotiskt som mina barn, faktiskt oavsett ålder, hade gjort.

Fast många människor är tänkande individer, och gillar att förebygga sådant innan det händer. Som tex att inte tillåta ej fakta baserade uthängningar på internet.
Citera
2015-07-08, 11:55
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Jag kan inte skilja på dessa, det är därför som jag INTE publicerar bilder på folk.

Och jag diskuterar kvinnohat på sociala medier, du har ingen aning om det. Återigen så klistrar du på åsikter om mig som du själv har föreställt.

Tillägg: Jag talar om oskyldiga människor, jag bryr mig inte ett dugg om alla är skyldiga. Då får man publicera exakt vad som helst om dessa avskum men så fort en enda oskyldig blir publicerad så faller hela gruppens syfte och det blir ett verktyg för mobbing. Exakt det fenomen som gruppen vill motverka.

Där kan jag hålla med dig om. Men vart har det kommit fram att det är oskyldiga människor? Tycker du själv att gruppens krav kring vad personerna som skickar in chattloggar måste uppfylla inte är bra? Förstår inte hur ni kan måla upp gruppen som att de vore maktmissbrukare eller något. Vad är det som görs fel?
Citera
2015-07-08, 11:56
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Som sagt så är personerna som driver gruppen resonabla människor, utifrån de inlägg jag har läst av de. Jag tror det borde vara ganska enkelt att bevisa sin oskyldighet bl. a. genom att skicka in chattkonversationer med människan (ja, man kan ta bort de, menmen). De har ju själva klart och tydligt sagt att de inte vill skapa en lynchmobbsmentalitet med hot om våld, grova kränkningar och dylikt. Och gissa vilka det är som har fått för sig att skriva sådana saker?

Tro det eller ej, men alla kan inte skapa fakekonversationer som är lika trovärdiga som de du gjorde. Folk är för dåliga med att använda datorer för detta.

EDIT: Undrar även varför du inte ger dig efter de som skapade Gudruns Änglar? Du värnar väl ändå om kvinnors rättsäkerhet?

Om de inte har chattkonversationen då?

Och jag har varit på Gudruns Änglar, tack så mycket för att du påpekar det.
Citera
2015-07-08, 11:57
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
En enkel eftertanke räcker för att förstå hur enkelt det är att fejka en chat, och att oskyldiga blir utsatta.
Fast det är inte så enkelt. Om man till att börja med vill förstöra någons liv så finns det mängder med bättre sätt att göra det på, som även går förbi vårt rättssäkerhetssystem.

Tror du verkligen att adminsen postar allting de får? Det länkas extremt mycket material till de via twitter, bl. a. men allt publiceras inte. Du får inte bara anta att de publicerar exakt allting de får sina händer på utan någon eftertanke.
Citera
Medlem
Citat:
Där kan jag hålla med dig om. Men vart har det kommit fram att det är oskyldiga människor? Tycker du själv att gruppens krav kring vad personerna som skickar in chattloggar måste uppfylla inte är bra? Förstår inte hur ni kan måla upp gruppen som att de vore maktmissbrukare eller något. Vad är det som görs fel?

Du har ju fått ett exempel på hur lätt det är att fejka en chat, är det så svårt att förstå? Admins på sidan kan inte avgöra om en påstådd chat/situation är sann eller ej.
Citera
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed

Svara på min fråga? Har det kommit fram att någon har fejkat en chatt och ifall någon har farit illa? Klart man ska vara beredd på att sådant händer men har det hänt? Eller har det endast kommit fram en massa kränkta män som inte tål be om ursäkt för att de sagt.
Citera
2015-07-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt

Men om någon fejkat chatten, så finns det ju givetvis inget att skicka in, inget sätt att bevisa sin oskyldighet på.
Citera
Medlem
Citat:
Svara på min fråga? Har det kommit fram att någon har fejkat en chatt och ifall någon har farit illa? Klart man ska vara beredd på att sådant händer men har det hänt? Eller har det endast kommit fram en massa kränkta män som inte tål be om ursäkt för att de sagt.

Det går ju inte att veta, vilket är själva poängen!!
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

Återigen, jag kritiserar inte ledningen för att de inte tar sitt uppdrag på allvar men reglerna är för slappa så som de ser ut idag.

Jag kan fejka vilken konversation som helst bara jag har bild och namn på en person, och jag har det på många. Jag kan skicka in dessa till ledningen och de kommer inte kunna avgöra om det är en riktig konversation eller inte.

Om denna publiceras så publicerar ledningen i god tro men det betyder inte att personerna i konversationen är densamma som de utger sig för att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in