Citat:
Ursprungligen postat av
slirrefirre
Vet inte varför du blandar in specifikt kvinnohat med mitt inlägg.
Jag har väldigt svårt att tro att du kommer att ha den åsikten när ditt barn får en massa hot tillbaka. Det kan räcka med att någon i skolan såg inlägget, börjar skapa egna rykten för att driva det vidare, folk får inte hela sanningen och skapar egna sanningar. Man måste försöka förstå problematiken med sidan. Man vet ju själv hur rykten i skolan fungerade. Kunde börja med att någon sa något full ord, till slut hade person gjort det ena och det andra. Det går knappt att få stopp på det.
Det gäller att ta sånt här betende i liten grupp.(Iallafall när det gäller personer under 18 år).
Precis. Sådant har funnits i alla tider. I skolan. På arbetsplatser. På internet.
Är det roligt att typ sätta någon annan i klistret? Nej.
Men om en person gjort något riktigt jäkla dumt och det blir uppmärksammat, jamen grattis. Som man bäddar får man ligga.
Om mina barn skulle bli felaktigt uthängda för något som de inte gjort, för något påhittat etc ja då får man som sagt hantera det då. Det finns inget annat svar på det. Som förälder hade jag varit otroligt tacksam ifall någon annan hade hört av sig till mig angående något idiotiskt som mina barn, faktiskt oavsett ålder, hade gjort.