• 1
  • 2
2015-07-02, 11:57
Medlem
missionarydaughters avatar
Igår damp det ner ett brev från Polisen adresserat till min dotter som inte bor här men som är folkbokförd här.
Jag får inte tag på henne och vill / törs inte öppna.
Hon är icke-kriminell och ska snart börja jobba på ett sommardagis!! Vad kan det vara? Varför skulle Polisen vilja ha tag på henne?
Om hon har begått nåt brott, vilket känns osannolikt, skulle dom inte komma hit då och banka på?
Jag är utom mig av oro.
Jag har hållt upp brevet mot fönstret men det är omöjligt att se vad som är inuti. Det känns dock väldigt tunt.

Bör jag öppna brevet? Bör jag vara orolig?

Frågade min granne som är pensionerad polis vad det kunde vara. Han sa bara att det är en stor myndighet som skickar ut en massa brev till en massa människor hela tiden.
Han sa att det är "nog inget".
Vadå inget!?
Senast redigerad av missionarydaughter 2015-07-02 kl. 12:00.
Citera
2015-07-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Igår damp det ner ett brev från Polisen adresserat till min dotter som inte bor här men som är folkbokförd här.
Jag får inte tag på henne och vill / törs inte öppna.
Hon är icke-kriminell och ska snart börja jobba på ett sommardagis!! Vad kan det vara? Varför skulle Polisen vilja ha tag på henne?
Om hon har begått nåt brott, vilket känns osannolikt, skulle dom inte komma hit då och banka på?
Jag är utom mig av oro.
Jag har hållt upp brevet mot fönstret men det är omöjligt att se vad som är inuti. Det känns dock väldigt tunt.

Bör jag öppna brevet? Bör jag vara orolig?

Kan det inte vara så att hon begärt ut straffregister inför nya arbetet?

Öppna det inte..
Citera
2015-07-02, 12:01
Medlem
Troligen som ovanstående sagt.
Öppne inte.

För att jobba med barn behövs utdrag från straffregistret att visa upp.
Citera
2015-07-02, 12:01
Medlem
Ptolemaioss avatar
För att arbeta med barn måste hon lämna in ett utdrag från Polisens belastningsregister. Öppna inte brevet då arbetsgivaren vill ha det obrutet. Hon har inte gjort något utan har själv beställt det för att kunna ge sin arbetsgivare.
Citera
2015-07-02, 12:05
Medlem
hieroboams avatar
Öppna inte utan hennes tillåtelse, det är mycket otrevligt. Man kan få alla möjliga byrokratiska brev från polisen, och om hon ska jobba på dagis kan det som sagt ha något med straffregistret att göra eftersom utdrag krävs för att få ha jobbet.

Om du är oroad ring henne och fråga om du ska öppna det och läsa upp vad som står...
Citera
2015-07-02, 12:08
Medlem
Illuminati444s avatar
Citat:
Är det fel att vara orolig? Menar du att det är normalt att få brev från Polisen?

1. För att få jobba krävs ofta utdrag ifrån brottsregistret, särskilt om man ska jobba med barn.
2. Man får brev hem oavsett om man blivit fälld för brott eller ej.
3. Visa upp brevet för arbetsgivaren.
4. Ja, det är NORMALT ATT FÅ BREV IFRÅN POLISEN.

Har du bott i en garderob hela livet?

Jävla troll.
Citera
2015-07-02, 12:13
Medlem
Citat:
Har SMSat med stor text : DU HAR FÅTT BREV FRÅN POLISEN
Men fick bara till svar : Mums va gott det är med vattenmelon.

Känns så skumt. Hon kommer hit ikväll. Jag avvaktar och tar ett par glas Foot of Africa för att lugna nerverna.
skulle nog vara mer orolig för dig, måste du ta ett glas vin för att hon får ett brev från polisen kan du inte vara riktigt frisk i huvudet. Dessutom underkänner du din egen uppfostran av dottern eftersom du inte litar på henne
Citera
2015-07-02, 12:27
Medlem
Yoshi.crews avatar
Vänta bara tills hon kommer hem förmodligen är vad du ska göra. Oroa inte dig så mycket, det är inte direkt ditt problem vad hon har gjort men troligen ör det inte ens något brott, man kan faktiskt få brev från polisen som inte handlar om brott.
Senast redigerad av Yoshi.crew 2015-07-02 kl. 12:29.
Citera
2015-07-02, 12:41
Medlem
tegelpanna123s avatar
Det är inte ett registerutdrag, det kommer som REK. Och måste lösas ut mot uppvisande av legitimation.
Det kan dock vara tusen olika, ofarliga anledningar till att polisen skickar hem brev.
Varför får du inte tag på din dotter?
Citera
2015-07-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Det är inte ett registerutdrag, det kommer som REK. Och måste lösas ut mot uppvisande av legitimation.
Det kan dock vara tusen olika, ofarliga anledningar till att polisen skickar hem brev.
Varför får du inte tag på din dotter?

Nädu, Registerutdragen kommer INTE som REK!!
Dimper ned i brevlådan så vackert.

Bara att gå in på: https://polisen.se/Service/Belastnin...-begar-utdrag/
och beställa..
Citera
2015-07-02, 12:51
Medlem
felstavadds avatar
Mitt registerutdrag kom inte som rek när jag fick det, dök upp i brevlådan som vanligt brev från polisen.
Citera
2015-07-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Mitt registerutdrag kom inte som rek när jag fick det, dök upp i brevlådan som vanligt brev från polisen.

"Registerutdrag som ska användas i Sverige skickas med B-post (3-5 arbetsdagar)."

citat från polisens sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in