2015-07-02, 03:37
Medlem
Hallå!
Man på 25 år utan tidigare problem med något gällande organet

Undrar om någon annan har haft liknande eller vet vad som händer när det spänner i snoppen.
Det är jättesvårt att beskriva på något annat sätt, förstår att det inte är mycket att gå på men värt ett försök.
Det är inte som när man stoppar kisset eller något, utan det är i själva snoppen.
Har haft det ett par dagar nu, det gör inte ont, det är bara irriterande och lite obehagligt!

Så om någon vet något får ni gärna skriva en rad, eller fråga också för den delen! Kanske vi kan komma fram till ett svar tillsammans!

Mvh

Edit: Kan tillägga att det är inte konstant heller, men vara en timme eller mer, eller bara spänna till.
Citera
2015-07-02, 03:40
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Jag tror 1177 kan hjälpa dig bättre än de här på forumet.

// Retarderad
Citera
2015-07-02, 08:31
Medlem
Mcreadys avatar
Pröva dra en runk? Det löser de flesta av livets besvär
Citera
2015-07-02, 11:49
Medlem
Spänner det i roten på penis, mot undersidan till, så att det känns som om man dragit åt ett spännband lite löst?
Citera
2015-07-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Spänner det i roten på penis, mot undersidan till, så att det känns som om man dragit åt ett spännband lite löst?

Ja, och mest märkbart när jag ligger ner på mage! När jag går omkring så märker jag det knappt.
Citera
2015-07-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamisama
Ja, och mest märkbart när jag ligger ner på mage! När jag går omkring så märker jag det knappt.

Det är muskeln bulbospongiosus som är för spänd, den täcker den nedre delen av penis ned mot perineum. Bulbospongiosus hjälper till att tömma urinröret när man kissat klart och den är viktig för att kunna upprätthålla erektion.

Många med överspänd bäckenbotten, t.ex. personer med kronisk bäckenbottensmärta, får problem med bulbospongiosus. Stress och omedveten spänning kan ge problem i området.

Jag har skrivit en del om denna problematik och hur man kan behandla det i prostatittråden här på flashback.
Senast redigerad av sctp 2015-07-02 kl. 22:30.
Citera
2015-07-02, 22:30
Medlem
Okok, tack för svar, ska läsa mera där!
Bara en kort fråga till, är det akut, eller kan jag vänta tills måndag med att gå till läkaren?
Citera
2015-07-02, 22:34
Medlem
Definitivt inte akut. Räkna med att få behandla själv dock, inte många sjukgymnaster/massörer som bearbetar/masserar muskler i underlivet.
Citera
2015-07-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Definitivt inte akut. Räkna med att få behandla själv dock, inte många sjukgymnaster/massörer som bearbetar/masserar muskler i underlivet.

Ah vad skönt =) Haha, ja det kan jag förstå!

Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in