Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-01, 23:28
  #1
Medlem
Tjabba!

Jag tänkte höra om det finns några vardagsskor som passar till kostym.

Saken är att jag vill ha ett par skor som passar till alla kostymfärger och som är vardagliga. Jag menar alltså att jag vill ha kostym till vardags.

Dock behöver skorna vara stabila eftersom jag har hålfotsinlägg som jag använder.

Tack på förhand!
Citera
2015-07-01, 23:34
  #2
Medlem
eXtremos avatar
Väldigt oklart vad du menar med "vardagsskor", men här är ett fint par som inte är för dressade, utan ganska avslappnade.

http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/3006.php

Sedan bör även påpekas att du inte kan äga ett par skor. Vari ligger problemet att ha två par för att kunna variera dig och matcha bättre med dina kostymer?
Citera
2015-07-01, 23:35
  #3
Medlem
Det beror på, vad är vardagsskor för dig? Vilken färg är kostymen? Sällan det går hem med att ha ett par skor till ljusa/mörka kostymer. Är det något särskilt event, bör du klä dig formellt. Till vardags fungerar allt, men det ser dumt ut om du har "fel" skor.

Exempel: "Vad du ska undvika"


Lite sommar inspirerad guide:


Standard guide:
__________________
Senast redigerad av Nittiotva 2015-07-01 kl. 23:49.
Citera
2015-07-02, 01:08
  #4
Medlem
MrChows avatar
Ska du tvunget ha ett par skor hade jag tveklöst satsat på ett par svarta eftersom bruna ser illa ut till svart kostym och allt för mörka grå kostymer. Svarta skor är dessutom aningen mer dressade om det är något du eftersöker.
Citera
2015-07-02, 08:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Ska du tvunget ha ett par skor hade jag tveklöst satsat på ett par svarta eftersom bruna ser illa ut till svart kostym och allt för mörka grå kostymer. Svarta skor är dessutom aningen mer dressade om det är något du eftersöker.


Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Det beror på, vad är vardagsskor för dig? Vilken färg är kostymen? Sällan det går hem med att ha ett par skor till ljusa/mörka kostymer. Är det något särskilt event, bör du klä dig formellt. Till vardags fungerar allt, men det ser dumt ut om du har "fel" skor.

Exempel: "Vad du ska undvika"


Lite sommar inspirerad guide:


Standard guide:

Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Väldigt oklart vad du menar med "vardagsskor", men här är ett fint par som inte är för dressade, utan ganska avslappnade.

http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/3006.php

Sedan bör även påpekas att du inte kan äga ett par skor. Vari ligger problemet att ha två par för att kunna variera dig och matcha bättre med dina kostymer?


Tack för svar!

Dock inser jag nu att det kanske som ni alla tre påstår behövs minst två par skor
Då blir ju min nya fråga vilka de två paren ska bli. Antar att jag behöver ha ett par till ljusa kostymer och ett par till mörka?


Det jag menar med vardagsskor är alltså att jag skall ha dem när jag är ute med kompisar T. Ex.

Tack igen!
Citera
2015-07-02, 08:37
  #6
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Tack för svar!

Dock inser jag nu att det kanske som ni alla tre påstår behövs minst två par skor
Då blir ju min nya fråga vilka de två paren ska bli. Antar att jag behöver ha ett par till ljusa kostymer och ett par till mörka?


Det jag menar med vardagsskor är alltså att jag skall ha dem när jag är ute med kompisar T. Ex.

Tack igen!
Jag kan ha mina cap-toe oxfords när jag är ute med vänner, så det är ingen bra definition. Du får försöka igen.
Citera
2015-07-02, 20:02
  #7
Medlem
OK, skor som jag kan ha som matchar till kostymen, när jag ska ragga brudar då?
Citera
2015-07-02, 20:06
  #8
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
OK, skor som jag kan ha som matchar till kostymen, när jag ska ragga brudar då?
Dubbelmonks i mörkbrun mocka
Citera
2015-07-02, 21:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Dubbelmonks i mörkbrun mocka

Nu kan jag vara bland den mest efterblivna inom stil som existerar så jag frågar dig, till vilka kostymer passar dessa skor, mörka elr ljusa?

Tack för svar!
Citera
2015-07-05, 16:21
  #10
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Nu kan jag vara bland den mest efterblivna inom stil som existerar så jag frågar dig, till vilka kostymer passar dessa skor, mörka elr ljusa?

Tack för svar!

Det beror väl på smak, men jag tycker det ser bäst ut till en grå kostym.

Ett par sneakers tycker jag fungerar bra till jeans och kavaj.
__________________
Senast redigerad av Danro80 2015-07-05 kl. 16:29.
Citera
2015-07-05, 22:02
  #11
Medlem
SYSTEMexes avatar
Beror ju helt på vilken stil du har. Vanliga oxfords funkar ju alltid men även dubbel stap monks som även är lite mer vardagliga

Loafers funkar men tycker persobligen inte om dem
__________________
Senast redigerad av SYSTEMexe 2015-07-05 kl. 22:12.
Citera
2015-07-06, 05:30
  #12
Medlem
Ok Najs! Tack för alla tips! Har ni fler så hojta gärna till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback