2015-07-01, 21:17
Medlem
Jag har rest bort över sommaren för att arbeta, det är långt ifrån Sverige (Sydamerika). Jag har nu extrem ångest så fort jag är hemma där jag bor under vistelsen. Det går någorlunda bra när jag är på jobbet. Men jag kan knappt sova (blir helt utmattad på dagarna), och jag bara gråter och längtar hem när jag är vaken. Varit här nu i 5 nätter, och ska vara borta 4 veckor till. Har panik, vet inte vad jag ska ta mig till.

Har ni några rekommendationer? Är rädd för att jag kommer bli helt förstörd av detta. Jag har det väldigt bra hemma, så det bidrar till hemlängtan.
Citera
2015-07-01, 21:54
Medlem
crillecrilles avatar
Får man lov att fråga vad det är du jobbar med och hur du bor? Finns det ingen du kan gå ut och promenera med eller bara snacka lite? Ibland är det jävligt jobbigt att vara långt hemifrån och det är viktigt att man inte gräver ner sig av längtan för då kommer det inte att gå över.

Det låter nästan som att du blivit skickad på straffläger eller nåt. Vill du inte vara där så är det bara att åka hem om det går. Annars måste du ta dig ut och prata med folk, titta på naturen eller vad som helst. Om du är i Sydamerika så lär det finnas tillräckligt med saker att titta på för att fylla upp fyra veckor utan problem.
Citera
2015-07-01, 22:14
Medlem
Jag jobbar på kontor, har fått jobbet genom kontakter och det är bra erfarenhet. Var taggad på det, men visste inte alls att det skulle bli såhär...
Citera
2015-07-01, 22:48
Medlem
EulersIdentitets avatar
Min erfarenhet är att de två första veckorna i en ny miljö är de tuffaste, men när de väl passerat blir det mycket lättare. Det tar ett tag att finna sig till ro och få in nya rutiner, men med lite tid och vilja så går det.

Det finns inga, möjligtvis från jobbet, som du kan umgås med någon kväll då och då? Ta och utforska staden, hitta en mysig pub eller liknande. Promenera, eller än bättre löpträna, så får du både se mer av och utforsta din omgivning, dessutom blir du tröttare på kvällen.
Citera
2015-07-01, 22:56
Medlem
Uran233s avatar
Vad är det mest panikinducerande - jobbet eller platsen? Vad är det du är orolig för ska hända?
Citera
2015-07-02, 10:23
Medlem
Nej det finns ingen på jobbet som jag riktigt kan umgås med så. Jag har mest ångest när jag kommer till mitt rum. Det är så jäkla tomt och ensamt, och det enda man försöker göra är att fördriva tiden så man kan somna fortare... Men jag börjar få tomt på idéer. Jobbet mådde jag bra på de första två dagarna, men nu idag gick jag hem för jag mådde så jäkla dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in