• 1
  • 2
2015-07-03, 07:46
Medlem
Har själv Folksam likt mina föräldrar. Vi har aldrig haft problem med dem om någonting har hänt, oavsett om det är bilförsäkring eller hemförsäkring. Skadeärende på bilen tog 1 vecka (förra månaden), väldigt trevligt bolag med rimliga priser. Ett stort plus i deras hemförsäkring tycker jag är deras ID-skydd som ingår i grundutbudet.

Smaken är som baken, delad!
Citera
2015-07-03, 08:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metmasken123
Har själv Folksam likt mina föräldrar. Vi har aldrig haft problem med dem om någonting har hänt, oavsett om det är bilförsäkring eller hemförsäkring. Skadeärende på bilen tog 1 vecka (förra månaden), väldigt trevligt bolag med rimliga priser. Ett stort plus i deras hemförsäkring tycker jag är deras ID-skydd som ingår i grundutbudet.

Smaken är som baken, delad!

Rimliga priser? Tillåt mig skratta. Folksam brukar ligga i det övre spannet bland bolagen tillsammans med stygg&chansa.

Billiga bolag när det gäller bil enligt min erfarenhet har varit ansvar och länsförsäkringar.
Citera
2015-07-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Rimliga priser? Tillåt mig skratta. Folksam brukar ligga i det övre spannet bland bolagen tillsammans med stygg&chansa.

Billiga bolag när det gäller bil enligt min erfarenhet har varit ansvar och länsförsäkringar.

Min hemförsäkring ligger på 1200/år, vilket är det billigaste alternativet med det innehåll som försäkringen innefattar mot andra bolag (för 7 månader sedan). Likaså bilförsäkringen är billigare än vad länsförsäkringar kan erbjuda. Mot if skiljer det enorma summor, 300 kr dyrare i månaden hos if. Det tycker jag är rimliga priser, visserligen så har vi någon liten bonus eftersom flera försäkringar samlade på samma bolag, men inte någon enorm. Gissningsvis max 5%.
Citera
2015-07-03, 17:49
Medlem
sucuks avatar
Min hemförsäkring har jag hos folksam genom facket så den är billig, folksam är däremot SKITDYRA på bilförsäkringar. Kör en mazda cx5, bor i storstad, gatuparkerar. Länsförsäkringar kostade flera tusen mindre för den halvförsäkring jag ville ha. Folksam var faktiskt något billigare än mazdas egen märkesförsäkring hos if men inte var det mycket.

Jag antar att du bor på landsbygden? Något måste skilja eftersom våra erfarenheter är så ENORMT olika...
Citera
2015-07-03, 22:32
Medlem
gniff754s avatar
Premier, självrisk och ersättningsbelopp går att läsa i avtal/offerter och är förhållandevis lätta att jämföra. Hur det funkar praktiskt när en skada skall regleras är däremot svårare att veta i förväg. Om ditt hus brinner upp, hur snabbt kommer försäkringsbolaget kunna hjälpa dig och hur mycket kommer de tjafsa om hur de skall bygga upp huset igen?

Vi har haft bra erfarenhet av Länsförsäkringar när vi behövt reglera skador.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in