• 1
  • 2
2015-07-01, 00:51
Medlem
Är lite osäker på vart den här tråden hör hemma men hoppas att moderatorn kan flytta den om den hamnat fel.

Det är dags att teckna diverse försäkringar (har bara personförsäkring atm.) och funderar då över hur stor skillnad det är på vad som ingår i olika försäkringsbolags premier, eller vad det kallas..?
Alltså hos vilket försäkringsbolag får man bäst försäkringar för pengarna etc.

tacksam för svar, hoppas tråden kom rätt som sagt!
Citera
2015-07-01, 00:53
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Är lite osäker på vart den här tråden hör hemma men hoppas att moderatorn kan flytta den om den hamnat fel.

Det är dags att teckna diverse försäkringar (har bara personförsäkring atm.) och funderar då över hur stor skillnad det är på vad som ingår i olika försäkringsbolags premier, eller vad det kallas..?

Ring runt och kolla
Citera
2015-07-01, 00:57
Medlem
Eftersom det är fler än en försäkring jag ska teckna är det en del att hålla reda på, eller en hel del text om man vill sitta och jämföra vad som står på deras papper.

omformulerar frågan, finns det något försäkringsbolag som generellt sätt är det bästa?
Citera
2015-07-01, 01:30
Medlem
eXtremos avatar
Vill du veta hur mycket du får är det bara att läsa avtalen, det är inte så svårt att förstå.
Citera
2015-07-01, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k

Omöjlig fråga. Som att fråga "Vilken bil är bäst?"
Många parametrar som spelar in och som värderas olika beroende på egna prioriteringar.
Utgå från att hitta en passande hemförsäkring, låt övriga försäkringar hamna i samma bolag.
Citera
2015-07-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Omöjlig fråga. Som att fråga "Vilken bil är bäst?"
Många parametrar som spelar in och som värderas olika beroende på egna prioriteringar.
Utgå från att hitta en passande hemförsäkring, låt övriga försäkringar hamna i samma bolag.
Inte säkert att resten av försäkringarna är passande.

Har själv haft allt samlat förut innan jag kom på bättre tankar.
Jag ringde helt enkelt runt och kollade med flera bolag.

Svaret blev i mitt fall att om jag spred försäkringarna fick jag bättre pris till liknande villkor.

Försäkringar ska ses över varje gång de löper ut.
Citera
2015-07-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtjuv
Inte säkert att resten av försäkringarna är passande.

Har själv haft allt samlat förut innan jag kom på bättre tankar.
Jag ringde helt enkelt runt och kollade med flera bolag.

Svaret blev i mitt fall att om jag spred försäkringarna fick jag bättre pris till liknande villkor.

Försäkringar ska ses över varje gång de löper ut.

De bolag som har någon form av bonussystem beroende på mängden av tecknade försäkringar brukar ofta se till att det inte lönar sig att för vissa försäkringar välja annat bolag, men det händer säkert. Dessutom finns inte alla typer av försäkringar tillgängliga hos alla bolag.

Tyvärr tror jag ändå att det är svårt att få så mycket hjälp här, ts måste kontrollera premier på de objekt denne är intresserad av och jämföra.
Citera
2015-07-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
De bolag som har någon form av bonussystem beroende på mängden av tecknade försäkringar brukar ofta se till att det inte lönar sig att för vissa försäkringar välja annat bolag, men det händer säkert. Dessutom finns inte alla typer av försäkringar tillgängliga hos alla bolag.

Tyvärr tror jag ändå att det är svårt att få så mycket hjälp här, ts måste kontrollera premier på de objekt denne är intresserad av och jämföra.
Försäkringsbolag vill och har fått många att tro att bonussystemet är det bästa. Kunderna de lyckats locka in blir ofta handlingsförlamade och lata.

Kunderna låter ofta allt flyta på år efter år och smyghöjningar är lätta att införa utan att kunden reagerar.

Nej var lite kritisk och förhandla dina försäkringar varje gång de löper ut. Du ska kräva bättre pris eller villkor, då det är så lätt att säga att gräset är grönare på andra sidan.

Ts du får helt enkelt lyfta luren och ringa runt.
Citera
2015-07-02, 21:51
Medlem
Länsförsäkringar utan tvekan.

Åtminstone efter vad jag hört från många av deras kunder. Aldrig något tjafs från bolaget. Ofta inte ens begäran om papper eller annat. Väldigt serviceminded.
Citera
2015-07-02, 21:58
Medlem
negerbens avatar
När jag skulle välja villaförsäkring ringde jag runt till lite olika bolag, fick tips om denna sidan där man kan jämföra de olika bolagen:

http://www.konsumenternas.se/alla-ja...la-jamforelser

Jag valde Länsförsäkringar pga priset.
Citera
2015-07-02, 22:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Vad du än gör, håll dig borta från Trygg Hansa, värre bluffbolag finns inte, inget avtal gäller när man har någon skada, bråk och tjafs om minsta detalj.

Folksam är bara dåliga, ett bilskadeärende tog tre år, och var inte klart.
Då sa jag upp försäkringen, dom skulle återkomma, det är tio år sedan, dom struntade i sitt ansvar.
Eftersom jag inte är kund hos dom längre, så har fallet "låg prioritet", fick jag veta.
Citera
2015-07-03, 02:16
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Länsförsäkringar utan tvekan.

Åtminstone efter vad jag hört från många av deras kunder. Aldrig något tjafs från bolaget. Ofta inte ens begäran om papper eller annat. Väldigt serviceminded.

Haha Antingen vill du sprida reklam eller så tror du faktiskt på vad du säger, jag vet inte vilket som är mest uppseendeväckande, så dåliga reklamförsök eller att det finns folk som gör så oreflekterade antaganden.

Vilket försäringsbolag som kan erbjuda TS det mest förmånliga försäkringspaketet beror på många olika parametrar. Priserna kommer att variera, precis som vilka olika förmåner/förutsättningar som ingår i paketen. Till det ska läggas hur TS prioriterar mellan olika parametrar, till exempel pris, vad som ingår i paketet och hur företaget är ur servicesynpunkt.

LF har för övrigt gett de dyraste försäkringserbjudandena när jag själv mailat olika företag om vad de tog för att försäkra min bil + lgh. Men de ka givetvis vara billigare på andra försäkringar, andra bilmodeller, andra kundgrupper (som de kanske i större utsträckning riktar sig mot). Man måste helt enkelt presentera sina egna förutsättningar för de olika bolagen och jämföra deras respektive erbjudanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in