• 1
  • 2
2015-06-30, 14:48
Medlem
Som rubriken lyder, nån som känner till den?

Ett företag som fixar mobiler och plattor alltså. Finns i Sthlm, men startat i GBG tror jag. Finns i lite andra ställen också som Borås tex.

Några erfarenheter eller något som sägs om företaget (det praktiska, hur de är, lön osv).

Bara en slumpmässig fråga.

Tacksam för svar.
Citera
2015-07-08, 13:25
Medlem
Jag har erfarenhet av dom i Kista och det är det sämsta företag jag varit med om.

Jag var där första gången för sprucken skärm med min iphone 5S, fick tillbaka telefonen med hel skärm, men när jag kom hem märkte jag att frontkameran (selfiekameran) var helt suddig, gick inte se någonting.
Åkte tillbaka en andra gång för att påpeka detta, fick sedan tillbaka den efter kanske 2 timmars väntan, nu inte suddig utan bättre fungerande, men jag kollade inte så noga såg bara att den inte var suddig längre. När jag kom hem jämförde jag den med min jobbmobil som är en sämre variant Iphone 5C. Då märkte jag hur dåsig kameran var i jämförelse med min 5C där skärpan var betydligt bättre.
Jag fick åka tillbaka en 3e gång och påpeka detta och lämnade in luren och fick återigen vänta ca 2 timmar (notera här att jag måste ta mig med bil 20-25 minuter varje gång plus betala parkering och lägga ned tid på detta)
Jag kom tillbaka och han som jobbade sa att den var klar, jag går in på kameran och kollar, den är FORTFARANDE dåsig. Han som jobbar där säger att han inte kan göra något mer och att det är det bästa han kan göra. Jag blir då arg och säger jag måste kunna få någon form av kompensation för detta, jag vill ha tillbaka pengarna, men det får jag tydligen inte, de kan som bäst erbjuda ett skal eller en laddare.

Jag får tag i ett nummer som står på deras organisationsnummer och lyckas komma fram till VD'n för företaget och berättar läget, han ringer upp sin anställd och säger att dom får fixa den inget snack om saken.

Han tar då telefonen igen och fixar med den, efter ett litet tag får jag tillbaka den, Nu funkar kameran, Han sa att det var en massa lim som gjorde det, alltså har föregående "fixare" tagit alldeles för mycket lim som gjort att den blivit dåsig. Men istället så funkar det inte att ringa folk ordentligt (hör inte den andra personen om jag inte sätter på högtalare) märker som tur var detta innan jag sticker därifrån. Jag går tillbaka och är nu furiös. Han tar tillbaka telefonen och pular med den ett tag till, efter ett litet tag får jag tillbaka den och då funkar inte touchen som den ska. Han får ta tillbaka den ytterligare en gång och fixar med den och när jag får tillbaka den igen så funkar inte hemknappen (HELT SINNESJUKT) Han tar tillbaka den igen men lämnar över den till sin kollega, som fixar med den, får tillbaka den och kameran är nu dåsig igen.
Han tar då över igen och fixar med den och jag får tillbaka den igen för vilken gång i ordningen(!?) och allt verkar vara i sin ordning. Ringer ett samtal till en polare och märker hur det sprakar när vi pratar.
Jag får gå tillbaka igen och påpeka detta. Dom har ingen ny mikrofon utan måste beställa vilket skulle ta 1-2 veckor, så då sa jag okej beställ en sådan så får jag komma tillbaka en 4e gång, då hade jag spenderat 5 timmar i Kista centrum, missat bland annat tvätt-tid och annat innan min utlandsresa.
När jag kommer hem märker jag att det inte går att ladda telefonen, jag testar med olika laddare och olika uttag, men luren laddar inte utan droppar bara i procent hela tiden.

Jag ringer nu VD'n igen som säger att han ska komma upp till Stockholm och slå mig en signal dagen efter när han är här. Nu i skrivande stund sitter jag och väntar på hans samtal.

Det här är det absolut sjukaste jag varit med om. Ett stort jävla skämt till företag. GÅ ALDRIG DIT säger jag bara!
Citera
2015-07-09, 18:45
Medlem
^ Shit vad skumt. Ja, verkar tyvärr inte så jätte ovanligt för de flesta företag i liknande yrke (de som sysslar med mobiler, surfplattor och så). Verkar vara mycket fiffel och flum. Tele2 har ju sysslat med mycket liknande oxå tex och ibland är det de själva eller företag som säljer tillbehör och varor från Tele2.

Tack så mycket för responsen iallafall. Förhoppningsvis lyckas du fixa besväret nu. Berätta gärna hur det gick om du kan
Citera
2015-11-29, 12:31
Medlem
Skärmbyte på en iPhone 5s är en vanlig service som görs hos oss dagligen i våra Fix MY Phone Butiker. Den processen som vi använder vid detta ingrepp skall inte orsaka några andra komplikationer på mobiltelefonen. För att utföra reparationen så säkert som möjligt så kopplar vi ut batteriet. Trots detta inträffar det att vissa komponenter inte vill agera som det skall. Hos oss är det en självklarhet att hjälpa kunden så att felet åtgärdas, om det har inträffat något fel hos oss.

I Kihlmans situation så var det ett extremfall, som självfallet tillhör ovanligheten. Vår VD åkte personligen till Stockholm och Kista-butiken för att hjälpa honom med mobilkomplikationen. Kihlmans mobilproblem åtgärdades och han lämnade vår butik i Kista, nöjd.

//Fix My Phone
Citera
2015-11-29, 20:07
Moderator
tobess avatar
A&A -> Företagsskvaller

/Moderator
Citera
2016-01-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagaiphone
Skärmbyte på en iPhone 5s är en vanlig service som görs hos oss dagligen i våra Fix MY Phone Butiker. Den processen som vi använder vid detta ingrepp skall inte orsaka några andra komplikationer på mobiltelefonen. För att utföra reparationen så säkert som möjligt så kopplar vi ut batteriet. Trots detta inträffar det att vissa komponenter inte vill agera som det skall. Hos oss är det en självklarhet att hjälpa kunden så att felet åtgärdas, om det har inträffat något fel hos oss.

I Kihlmans situation så var det ett extremfall, som självfallet tillhör ovanligheten. Vår VD åkte personligen till Stockholm och Kista-butiken för att hjälpa honom med mobilkomplikationen. Kihlmans mobilproblem åtgärdades och han lämnade vår butik i Kista, nöjd.

//Fix My Phone

, är du ägaren eller nån som arbetar där?

Om du arbetar där, vad har ni för löner? Ibland står det "grund + provision/bonus" och ibland "fast månads- eller timlön".

Och sen varför ni har många som börjar jobba, men inte är kvar länge. Ingen diss . Ta tex Kista, man ser oftast samma reparatörer men väldigt sällan samma säljare. Sett folk precis börjat, och typ 2 veckor efter aldrig är där igen. Och i.o.m. att Fix My Phone hela tiden lägger ut annonser om jobb till samma ställen som kmr jag inte köpa att de roterar till olika ställen, om du planerar att säga det.

Svara som gärna som en man/kvinna och inte nån som måste skydda stället ba för att du jobbar där. Fuck the fakeness basically lol (såvidare du inte är ägaren, för då kan jag inte förvänta mig mer än så )
Senast redigerad av TearDrops 2016-01-30 kl. 16:18.
Citera
2016-02-24, 21:12
Medlem
Inga andra som har saker att tillägga?
Citera
2016-05-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Inga andra som har saker att tillägga?

Jo tyvärr.

Jag skickade in en fuktskadad telefon. Det kostar en summa som jag betalade i förskott. Det står på deras sida:

Citat:
Om vi mot förmodan inte lyckas laga din telefon trots vår strävan, då betalar du som kund endast 295kr för arbetet vi har lagt ner.

Telefonen kom tillbaka med vändande mail och ett meddelande om vad de försökt. Vet inte om jag ska vara glad för snabb service eller lite grinig på att de kunde kontaktat mig innan retur. Jag hade gärna betalt lite för att få reda på om vissa delar fungerade eller inte.

Men det stora problemet är att jag inte sett röken av mellanskillnaden på priset jag betalade och de 295kr det skulle kosta om de inte kunde laga. Jag har mailat flera gånger och ringt flera dagar i rad, men de svarar inte ens.
Citera
2016-05-22, 10:18
Bannlyst
Man kanske inte skall lämna in 6000:- telefonen hos den lokala "mobilfixaren" , särskilt inte Apple telefoner, eftersom Apple gör allt som det kan för att göra telefonen så svår serverad som möjligt.

Bolaget ägs inte av Svenskar så någon hänsyn vad ARN kommer fram till vid en tvist kan du glömma.

Det går bra för dem, det gör 1/2 miljon i vinst. ( http://www.allabolag.se/5569636714/F...one_Sverige_AB )
Citera
2016-05-22, 11:43
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kihlman
Jag har erfarenhet av dom i Kista och det är det sämsta företag jag varit med om.

Jag var där första gången för sprucken skärm med min iphone 5S, fick tillbaka telefonen med hel skärm, men när jag kom hem märkte jag att frontkameran (selfiekameran) var helt suddig, gick inte se någonting.
Åkte tillbaka en andra gång för att påpeka detta, fick sedan tillbaka den efter kanske 2 timmars väntan, nu inte suddig utan bättre fungerande, men jag kollade inte så noga såg bara att den inte var suddig längre. När jag kom hem jämförde jag den med min jobbmobil som är en sämre variant Iphone 5C. Då märkte jag hur dåsig kameran var i jämförelse med min 5C där skärpan var betydligt bättre.
Jag fick åka tillbaka en 3e gång och påpeka detta och lämnade in luren och fick återigen vänta ca 2 timmar (notera här att jag måste ta mig med bil 20-25 minuter varje gång plus betala parkering och lägga ned tid på detta)
Jag kom tillbaka och han som jobbade sa att den var klar, jag går in på kameran och kollar, den är FORTFARANDE dåsig. Han som jobbar där säger att han inte kan göra något mer och att det är det bästa han kan göra. Jag blir då arg och säger jag måste kunna få någon form av kompensation för detta, jag vill ha tillbaka pengarna, men det får jag tydligen inte, de kan som bäst erbjuda ett skal eller en laddare.

Jag får tag i ett nummer som står på deras organisationsnummer och lyckas komma fram till VD'n för företaget och berättar läget, han ringer upp sin anställd och säger att dom får fixa den inget snack om saken.

Han tar då telefonen igen och fixar med den, efter ett litet tag får jag tillbaka den, Nu funkar kameran, Han sa att det var en massa lim som gjorde det, alltså har föregående "fixare" tagit alldeles för mycket lim som gjort att den blivit dåsig. Men istället så funkar det inte att ringa folk ordentligt (hör inte den andra personen om jag inte sätter på högtalare) märker som tur var detta innan jag sticker därifrån. Jag går tillbaka och är nu furiös. Han tar tillbaka telefonen och pular med den ett tag till, efter ett litet tag får jag tillbaka den och då funkar inte touchen som den ska. Han får ta tillbaka den ytterligare en gång och fixar med den och när jag får tillbaka den igen så funkar inte hemknappen (HELT SINNESJUKT) Han tar tillbaka den igen men lämnar över den till sin kollega, som fixar med den, får tillbaka den och kameran är nu dåsig igen.
Han tar då över igen och fixar med den och jag får tillbaka den igen för vilken gång i ordningen(!?) och allt verkar vara i sin ordning. Ringer ett samtal till en polare och märker hur det sprakar när vi pratar.
Jag får gå tillbaka igen och påpeka detta. Dom har ingen ny mikrofon utan måste beställa vilket skulle ta 1-2 veckor, så då sa jag okej beställ en sådan så får jag komma tillbaka en 4e gång, då hade jag spenderat 5 timmar i Kista centrum, missat bland annat tvätt-tid och annat innan min utlandsresa.
När jag kommer hem märker jag att det inte går att ladda telefonen, jag testar med olika laddare och olika uttag, men luren laddar inte utan droppar bara i procent hela tiden.

Jag ringer nu VD'n igen som säger att han ska komma upp till Stockholm och slå mig en signal dagen efter när han är här. Nu i skrivande stund sitter jag och väntar på hans samtal.

Det här är det absolut sjukaste jag varit med om. Ett stort jävla skämt till företag. GÅ ALDRIG DIT säger jag bara!

Tycker det där säger mer om dig som kund/människa än om företaget. De gör allt för att du ska bli nöjd men istället för att kolla telefonen direkt på plats åker du hem och sen kollar du. Sen så verkar du riktigt otrevlig och skäller o håller på. Vad gör det om det är något mindre problem. De har ju fixat mobilen för några hundralappar.

Att du eventuellt är så dum att du avbokar en utlandssemester för att kunna lämna in din mobil igen ser jag för osannolikt.

Hade hellre gett dig tillbaka pengarna istället för att försöka hjälpa dig. Personer som dig går aldrig att tillfredsställa. VD kommer förmodligen sluta svara i mobilen när du ringer
Citera
2016-08-10, 08:19
Medlem
De betalar inte ut slutlöner.
Citera
2019-07-25, 05:51
Medlem
Hört att VD'n blåst en nära släkting, som jobbade för FixMyPhone, på miljonbelopp.

Hört att de inte betalar ut löner/slutlöner

Hört att de ger dig typ 50-75% anställning men du får jobba 200 timmar i veckan.

Hört att de ljuger när de söker nytt folk, en vän sökte "Heltidsanställning i xxx" men har bara jobbat i xxx 3 av 20 arbetspass.

Hört massa skit om det skitföretaget. Fix my ass
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in