• 1
  • 2
2015-06-30, 12:23
Medlem
Satt och tänkte på ekonomi.
Om alla som läser dessa inlägg ger 1 krona till den som har dålig ekonomi via Swish så skulle det
Ju hjälpa den dom har dålig ekonomi.
Själv skulle jag göra detta för att hjälpa till om nu pengarna går dit dom ska som att lösa skulder och etc. Jag undrar hur mycket det kan ge till slut.
Frågan är skulle ni göra detta för hjälpa någon som har det svårt?
Citera
2015-06-30, 12:28
Medlem
1 krona? visst!
Citera
2015-06-30, 12:50
Medlem
Nej aldrig till någon random på ett forum.
Vet inte om den personen bara bluffar.
Dessutom så får jag nog av tiggare om jag går ut.
Så inte här tack.
Citera
2015-06-30, 12:54
Medlem
drvinds avatar
Jag gillar idéen. Dock måste det till en total outning för att jag ska skänka något till någon, gör det ogärna till en annonym. Samt historik och möjligheten att gotta mig i missärens detaljer osv innan jag bestämmer mig om det finns moralisk grund till hjälp.
Citera
2015-06-30, 13:08
Medlem
FelixSotizs avatar
Har nog swishat iväg någon tusenlapp detta år till flashbackare i nöd, allt ifrån folk som saknar pengar till snus till någon som saknade ett par hundra för att åka iväg på en resa.

Jag är mer av en humördonerare, är jag på gott humör och kan hjälpa någon så försöker jag inom en rimlig gräns.
Citera
2015-06-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torba
Nej aldrig till någon random på ett forum.
Vet inte om den personen bara bluffar.
Dessutom så får jag nog av tiggare om jag går ut.
Så inte här tack.

Jag tror inte någon som har penga skulle be om pengar på detta sett.
Visst det finns ju bluffar lite här och där men någonstans finns det helt klart någon som behöver en peng och uppskattar en gåva. Finns ju inga mellanhänder som skor sig på andra och jag tror inte det är en tiggare utanför affären.
Citera
2015-06-30, 13:21
Medlem
Ojj va många snyft trådar de skulle skapas då. Säkert 50-100 st per dag xD
Citera
2015-07-01, 01:18
Medlem
Är det så att du TS snart skapar en ny tråd där du ber om 1 kr ifrån folk här? Först rekar du vad folk tycker om detta och sen kör du på.

Hade inte ens skickat 50 öre till nån random snubbe, vad fan vet du om det inte är pengar som kanske bidrar till brottslighet eller terrorism?

Många bäckar små...
Citera
2015-10-13, 11:44
Medlem
Visst det finns ju folk som vill och inte vill ge en peng. Men när folk ger en massa pengar till olika galor och större insamlingar är det ju bara en bråkdel som kommer dit där det ska. En Swish till en enskild person som har det svårt ekonomiskt är ju en direkt gåva. Man får ju hoppas den person är ärlig och är alla galor ärliga bara för dom kan göra stor tv sändningar.
Ärlighet vinner väl över oärlighet!
Citera
2015-10-13, 17:27
Medlem
SnobbenLs avatar
fått nåt?
Citera
2015-10-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
fått nåt?
Frågade du dig själv?
Citera
2015-10-13, 17:54
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Frågade du dig själv?

Ingen annan som fråga så jag tog initiativ! Vadå då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in