Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-30, 12:00
  #1
Medlem
Troubleholders avatar
Tjena! Jo nu är det såhär , jag sitter med en mobil räkning på 1195:- som gått till inkasso nu. Halebop stängde av mitt abonnemang i natt, och jag behöver det. Jag har 200 på kontot. Ingen o låna från, har även betalningsanmärkningar. Hur fan ska jag få den betald? Nån som har en idé? Försökte få Halebop att sätta i gång det några dagar för man har 28 dagar på sig men dom stängde av det efter 20 dagar. Nån som vet vad jag ska göra? Kan ju inte ringa inkasso o be dom sätta på det
Citera
2015-06-30, 12:01
  #2
Medlem
Brandaos avatar
Ta ett sms lån på Vivus. Upp till 6000 kr räntefritt och gratis första månaden.
Citera
2015-06-30, 12:03
  #3
Medlem
smurflers avatar
Vad fan är det som är så extremt viktigt att du inte klarar dig utan mobilen i en månad tills du tjänat ihop pengar? Du har ju bevisligen internet så all eventuell social kontakt kan ju ske där.
Citera
2015-06-30, 12:11
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Vad fan är det som är så extremt viktigt att du inte klarar dig utan mobilen i en månad tills du tjänat ihop pengar? Du har ju bevisligen internet så all eventuell social kontakt kan ju ske där.


Har det verkligen gått så långt nu att all social kontakt sker via nätet? Fyfan.

Jadu TS, du får nog bita i äpplet. Idioti ger konsekvenser. Hur kan räkningen vara så hög?

Sätt dina 200 på en match/matcher som ger 6gg pengarna. X på Sverige-Portugal för 3.60 är ett tips.
__________________
Senast redigerad av sls55amg 2015-06-30 kl. 12:15.
Citera
2015-06-30, 12:14
  #5
Medlem
Mcreadys avatar
Du får leva utan din mobil tills du faktiskt har råd att ha en till att börja med. Har man 200kr på kontot och en mobil räkning på över tusenlappen så är det nog läge att kolla över ens ekonomiska situation.
Citera
2015-06-30, 12:16
  #6
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Har det verkligen gått så långt nu att all social kontakt sker via nätet? Fyfan.

Jadu TS, du får nog bita i äpplet. Idioti ger konsekvenser. Hur kan räkningen vara så hög?

Sätt dina 200 på en match/matcher som ger 6gg pengarna. X på Sverige-Portugal för 3.60 är ett tips.
Jag skrev KAN ske via internet. Det är med andra ord inget krav på att man behöver en telefon i dagens samhälle.
Citera
2015-06-30, 12:23
  #7
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Jag skrev KAN ske via internet. Det är med andra ord inget krav på att man behöver en telefon i dagens samhälle.

Det är väl snarare tvärt om? Nu för tiden sker allt över telefon istället.

Många äger inte ens en dator utan nyttjar enbart sin smartphone eller Ipad för att utföra sina sysslor. Betala räkningar, flytta pengar mellan konton, betala parkerings biljetter, kolla buss tabeller, taxi, tåg, flyg. Allt görs via din smartphone och sällan via datorn längre.

Självklart går det att leva utan mobilen men att ta sig hem precis varenda gång man ska kolla något eller kontakta någon känns väl inte som den mest smidiga av lösningar?.
Jag kan ju skicka mina räkningar med brevduva till posten i Stockholm också i teorin.

Så att han verkligen behöver sin mobil det kan jag förstå, att han sen har totalt fuckat upp och inte har råd att ha den ja det är ju en annan sak.
Citera
2015-06-30, 12:34
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mcready
Det är väl snarare tvärt om? Nu för tiden sker allt över telefon istället.

Många äger inte ens en dator utan nyttjar enbart sin smartphone eller Ipad för att utföra sina sysslor. Betala räkningar, flytta pengar mellan konton, betala parkerings biljetter, kolla buss tabeller, taxi, tåg, flyg. Allt görs via din smartphone och sällan via datorn längre.

Självklart går det att leva utan mobilen men att ta sig hem precis varenda gång man ska kolla något eller kontakta någon känns väl inte som den mest smidiga av lösningar?.
Jag kan ju skicka mina räkningar med brevduva till posten i Stockholm också i teorin.

Så att han verkligen behöver sin mobil det kan jag förstå, att han sen har totalt fuckat upp och inte har råd att ha den ja det är ju en annan sak.

Kalla mig trångsynt men är helt övertygad om att TS inte gjort något av detta förra månaden och att det inte är därför han vill ha tillbaka skiten. Jo, kanske kollat pendeltåget så han kan använda sin falska SMS-biljettapp. Där har vi det.
Citera
2015-06-30, 12:35
  #9
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcready
Det är väl snarare tvärt om? Nu för tiden sker allt över telefon istället.

Många äger inte ens en dator utan nyttjar enbart sin smartphone eller Ipad för att utföra sina sysslor. Betala räkningar, flytta pengar mellan konton, betala parkerings biljetter, kolla buss tabeller, taxi, tåg, flyg. Allt görs via din smartphone och sällan via datorn längre.

Självklart går det att leva utan mobilen men att ta sig hem precis varenda gång man ska kolla något eller kontakta någon känns väl inte som den mest smidiga av lösningar?.
Jag kan ju skicka mina räkningar med brevduva till posten i Stockholm också i teorin.

Så att han verkligen behöver sin mobil det kan jag förstå, att han sen har totalt fuckat upp och inte har råd att ha den ja det är ju en annan sak.
Nej, jag kan förstå att han verkligen VILL HA sin mobil. Det är en jävla skillnad på det och behöver.
Citera
2015-06-30, 12:38
  #10
Medlem
Går det att flytta numret till ett kontantkort på ett annat bolag? Så kan TS kan använda numret och ha bättre koll på kostnaden i framtiden.
Citera
2015-06-30, 12:38
  #11
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Kalla mig trångsynt men är helt övertygad om att TS inte gjort något av detta förra månaden och att det inte är därför han vill ha tillbaka skiten. Jo, kanske kollat pendeltåget så han kan använda sin falska SMS-biljettapp. Där har vi det.


Hade inga pengar att betala maj månads räkning pga att jag verkligen var tvungen o prioritera annat. Nu den 25e betalade jag maj månads räkning men hade inte råd med junis. Har en biljett på sms som jag verkligen behöver. Annars skiter jag i mobilen
Citera
2015-06-30, 13:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Har en biljett på sms som jag verkligen behöver. Annars skiter jag i mobilen

Förstå inte riktigt. Sms finns väl kvar på mobilen och kan läsas även om det inte går att ringa med den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback