2015-07-05, 12:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Inte tragiskt för fem öre. ..
Man väljer själv att åka ner...Sen säger alla . .Hon är så ung så hon förstår inte bättre..
Jag tycker det mer passar in på att hon är gravid.. Är hon redo att bli mamma när man är så oförstående..
Nä där nere kan dom stanna...
Hon är inte redo att bli mamma. Det är väl rätt uppenbart.
Citera
2015-07-05, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att åka ner och föda nya islamister - vilket är kvinnornas roll - som sedan skall fostras till soldater i Kalifatet är väl knappast något oskyldigt.

Åker man ner och ansluter sig så skall man inte vara välkommen tillbaka oavsett vilken funktion man haft.
Den här frågan skulle vara intressant att ha en poll på, så vad tycker folket. Är de välkomna tillbaka och om så vad bör straffet bli. Eller är det kalla handen vid gränsen till Sverige och indraget Svenskt pass och medborgarskap som gäller.

Sen är ju ungar runt 15-18 lättpåverkade, och de som sen blir soldater blir aldrig normala igen. Titta bara på barnsoldater från de Afrikanska länderna som krigat många år och inte vet annat.
Så där finns en god anledning till att inte ta hit dem till mona muslims kramterapi... (Vill Mona Sahlin hjälpkrama mördarna så kan jag bjussa på en biljett för henne till Syrien).
Här är en artikel hur de lockar tjejer ner till kriget, kan vara intressant att läsa...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3149629/Laugh-loud-UK-schoolgirl-jihadi-s-sick-reaction-Tunisian-massacre-series-extraordinary-online-messag es-undercover-MOS-reporter.html
Senast redigerad av beaver_se 2015-07-05 kl. 13:28.
Citera
2015-07-05, 14:51
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Hur har du växt upp egentligen? Jag växte upp i ett tryggt hem med bra uppfostran passet har jag haft så länge jag kan minnas vilket borde betyda att jag fick det runt 5års ålder inget man tänkte speciellt på eftersom det var mer självklart att det tillhörde mig. Minns tydligare när jag fick min första morakniv och det var när jag fyllde 6.

Men nu reste dom väl inte rakaste vägen och det är inte speciellt svårt att ta sig fram utan pass. mycket lättare än många tror. Dessutom har paret säkert haft mycket hjälp på vägen tror jag.

Tragiskt.

Första Mora kniven fick jag vid 5-6 år också.

Ett pass är dock en värdehandling och ska förvaras så också förstår inte hur föräldrarna kan ge ungen
Passet utan att hon har en väldigt bra anledning finns legitimation som man använder i vardagen.

Ja om du färdas med bil är det rätt lätt att ta sig fram i EU men
Såfort du ska in i t.ex England går det inte och detsamma borde gälla Turkiet.
Citera
2015-07-05, 14:55
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
60 000 svenska pass anmäls försvunna varje år. Med andra ord, det pågår en betydande handel med svenska pass och att den handeln även utnyttjas för terrorresor är inte osannolikt.

Det är sant det kan ju vara så att hennes pojkvän skaffat fram falska pass till dem med mera.

Känns dock som flickan blivit utnyttjad ellet kraftigt påverkad.
Citera
2015-07-05, 17:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är sant det kan ju vara så att hennes pojkvän skaffat fram falska pass till dem med mera.

Känns dock som flickan blivit utnyttjad ellet kraftigt påverkad.
Säkert. Det är i de flesta fall lätt att få en tonåring med ett trassligt förflutet att tro på löften om ett bättre liv, ett liv där hon blir sedd och accepterad. Ett liv där hon har en given plats och en make som ger henne status.

Sedan tycker jag ändå att det finns en gräns för hur naiv man får vara och fortfarande räkna med medlidande. Ingen med ögon, öron och tillgång till dator kan ha undgått de vidrigheter som IS ägnar sig åt. Att resa ned i syfte att bli en del av detta (om än bara som hustru) är svårt att ursäkta.

Moraliskt är hon att betrakta som delaktig i det IS ägnar sig åt och därmed har åtminstone jag svårt att tänka på det här fallet med någon större känsla av medlidande.
Citera
2015-07-05, 22:11
Medlem
Det enda tragiska i den här situationen är att IS fått en ytterligare medlem. Ni som tycker synd om terroristslynan kan ju gå och fika med Mona Sahlin för att diskutera vidare bidragspaket till jihadister.
Citera
2015-07-05, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det enda tragiska i den här situationen är att IS fått en ytterligare medlem.

De har fått två, med tanke på att ungen om det blir en pojke, kommer att hjärntvättas från födseln och troligen gladeligen spränga sig själv i en lågstadieskola innan han fyller 10.
Om det blir en flicka, så får de "bara" en till slav.
Citera
2015-07-06, 05:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Hon är ju ett barn även om hon är byxmyndig, det förstår alla utom klonerna här på Flashback. Enligt er finns det någon sorts poäng i att alla ska straffas oavsett vad som hänt. Vad är poängen? Kan någon förklara för mig varför det är rätt åt henne att dö för ett misstag?
Ett barn? Som sett alla vidrigheter som ISIS håller på med? Bränner män kvinnor och barn levande, styckar män kvinnor och barn levande. Och ändå vill ansluta sig till organisationen?

Skojar du lite nu eller vad ?
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Säkert. Det är i de flesta fall lätt att få en tonåring med ett trassligt förflutet att tro på löften om ett bättre liv, ett liv där hon blir sedd och accepterad. Ett liv där hon har en given plats och en make som ger henne status.

Sedan tycker jag ändå att det finns en gräns för hur naiv man får vara och fortfarande räkna med medlidande. Ingen med ögon, öron och tillgång till dator kan ha undgått de vidrigheter som IS ägnar sig åt. Att resa ned i syfte att bli en del av detta (om än bara som hustru) är svårt att ursäkta.

Moraliskt är hon att betrakta som delaktig i det IS ägnar sig åt och därmed har åtminstone jag svårt att tänka på det här fallet med någon större känsla av medlidande.
Exakt.

Status hade hon fått från vilken random kille som helst som fått doppa snoppen i henne emellanåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
De har fått två, med tanke på att ungen om det blir en pojke, kommer att hjärntvättas från födseln och troligen gladeligen spränga sig själv i en lågstadieskola innan han fyller 10.
Om det blir en flicka, så får de "bara" en till slav.
De fick väl 3 medlemmar. En militant islamist som Sverige tog emot med öppna armar, som därefter tullade en tjej från bananlandet och pumpade henne full som en lydig knulldocka.

Nu tror jag inte att tjejen var fru-material men kanske eftersom faktiskt gick med på att föda barn så tidigt, men svenne-banan-mannen förlorade ytterligare en hona till void, således ytterligare en svennebanan som blir utan fru i bananlandet.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2015-07-06 kl. 06:06.
Citera
2015-07-06, 06:44
Medlem
Ördögs avatar
Mycket lämpligt utgörs dagens Rocky-stripp av en krogbordsanalys kring ämnet tonårsjihadissor.
Senast redigerad av Ördög 2015-07-06 kl. 07:08.
Citera
2015-07-06, 09:03
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En del säger att det är synd om henne, p.g.a. att hon har begått "ett misstag"...

Ja, det är ju ett jävla "misstag" att bli på tjocken med en terrorist, o sen själv åka ner till Syrien, klä sig i burqa o stödja honom...
Sen kan hon ångra sig hur mycket hon vill. Hoppas att en bomb snart träffar henne o hennes familj, så slipper UD o SÄPO lägga miljoner kronor på detta "misstag"!

När jag var 15 år var misstag att man var lite oense med föräldrarna, ang. typ cigg o öl.

Ja oj... Om hon bara hade hängt på Flashback så hade hon nog vetat bättre.
Citera
2015-07-06, 12:04
Medlem
Ingen bild på hennes pojkvän hon reste med? Kanske ha postats i tråden men har missat isf
Citera
2015-07-06, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
De fick väl 3 medlemmar.

Jo, fast det kommer att krympa till 2 väldigt fort igen eftersom hon troligen kommer att motsätta sig när de kommer för att hämta hennes lille son till jihadistskolan. Få västligt födda föräldrar vill se sina barn bli blodörstiga 'FFL'-soldater innan de ens fyller 10.

Som infödd västerlänning och med västerländska grundmoralvärderingar, så kommer hon aldrig att kunna acceptera att hennes då 2-3 årige son får börja skära halsen av levande kaniner och katter för att senare vänjas vid att göra det med människor.

Hon kommer med all säkerhet att motsätta sig det, och därefter bli stenad till döds som straff, troligtvis inför barnet.

Det mest humana man skulle kunna göra mot denna tjej just nu är att se till att en nuke faller över staden hon bor i. Den skräck hon genomgår nu är ingenting mot den skräck som väntar henne om hon blir kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in