Det r vl allt du behver? Kolla runt i affrerna efter senap med minst kalorier och socker samt efter majons med minst kalorier. Kanske kan du substituera en del av majonsen med kvarg?
Jag skulle rekommendera att du ven blandar i Creme Fraiche, grddfil eller yoghurt.
Sedan tycker jag att den amerikanska Hellmans Majo r mer passande en den svenska som r vldigt st i smaken. Men jag vet inte om Hellmans finns i light.
Edit: Senap har jag inte haft i. Men det r mycket mjligt att det funkar.
Kvarg funkar nog ocks men inte som som ersttning fr majons om du vill ha en klassisk currydressing. Men testa, kanske blir det gott d kvarg gr att anvnda till mycket.
Senast redigerad av ps870 2015-06-30 kl. 06:56.
r ute efter bde ett "vanligt" recept samt ett mer "nyttigt" lgkalori recept. Ngon som sitter p ett bra recept?
Br vl ven tillggas att jag r ute efter en kall & rinnande! currydressing. Tnk pizzeria curryss
Jag har lnge frskt efterlikna Lallerstedts Curry-lime dressing. Tycker att den r grymt god. Lyckades nyligen. Smakade lika gott Hemmagjord majo p vitvinsvinger och dijon, inte s syrlig eller kryddig utan ganska lik Hellmans i smaken. En gnutta creme fraiche. Det ska vara mest majons. En gnutta salt och peppar. En liten skvtt stning av ngot slag. Jag tror att Lallersteds har ppeljuice. Det hade inte jag men pple och curry r ju alltid gott. Jag hade ststr d jag kr lite lchf-light diet. Och s Santa Marias Extra stark curry. Den vanliga gr skert ox bra. Och s pricken ver i:et ...Limejuice. Det ska inte smaka lime utan bara ge en extra dimension. Nsta gng testar jag med lite pple av ngot slag ocks. Ja dressingen blev grymt god iallafall.
Nu var det ett bra tag sedan jag gjorde en kall currydressing, men det kanske r dags igen. I alla fall s grundade jag fr det mesta min kalla ss ungefr som om det vore en varm curryss. Dvs frsa finhackad lk, curry och t ex rivet syrligt pple i smr. Lt det svalna och blanda drefter curryssen efter eget tycke. Tyckte att det blev betydligt bttre. Det ska vara rikligt med pple eller annat stt och grna syrligt.
Om man som jag inte gillar kpemajons kan man anvnda rikligt med smr nr man frser sina ingredienser, fr att f upp fetthalten och sedan blanda med enbart creme fraiche.
Jag kokar alltid upp lite vatten med hnsbuljong och curry, lter svalna och blandar ner i majo plus grddfil. Gr ven att ha i lite bostongurka eller malda pickles.
verlgset bsta varianten
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!