• 1
  • 2
2015-07-07, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Är du säker på att du inte blandar i hop det nu?

Vad jag förstått har preview-licensen begränsad livslängd och kommer sluta boota rätt vad det är. Det som är gratis är att uppgradera från 7/8.1.

Men jag kan ha fel. De ändrar sig hela tiden.

Nej, det är nog du som blandar ihop det. Med start 29/7 kommer man som medlem i insider preview att få välja att antingen installera RTM-versionen av Windows 10, vilket man såklart gör om man har en giltig Windows 7 eller 8 nyckel eller fortsätta som medlem i insider preview.

Har man inte en giltig nyckel så kan man kvarstå som insider preview medlem och då får man ständiga preview versioner som är tidsbegränsade, precis som nuvarande byggen är. De slutar dock inte att boota "rätt som det är", man får påminnelser långt i förväg att uppgradera till nästa preview version.

Det är helt enkelt ett sätt för Microsoft att få över så många som möjligt till Windows 10, de som idag kör piratversioner av Windows och de som fortfarande kör XP eller Vista som det inte går att uppgradera från.
Citera
2015-07-08, 10:58
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Har man inte en giltig nyckel så kan man kvarstå som insider preview medlem och då får man ständiga preview versioner som är tidsbegränsade, precis som nuvarande byggen är. De slutar dock inte att boota "rätt som det är", man får påminnelser långt i förväg att uppgradera till nästa preview version.
OK. Det har dom ändrat sedan jag kollade sist. Men då är man en ständig beta-testare så att säga, och får uppdatera via iso-filer.

http://www.cnet.com/news/will-window...s-10-for-free/
Citera
2015-07-08, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
OK. Det har dom ändrat sedan jag kollade sist. Men då är man en ständig beta-testare så att säga, och får uppdatera via iso-filer.

http://www.cnet.com/news/will-window...s-10-for-free/

Ja nackdelen är såklart man blir en permanent beta-testare på Windows 10, kommande funktioner, säkerhetsuppdateringar mm kommer att köras på förhandsversionerna. Inget jag skulle våga köra som mitt primära system.

Min tolkning är att det kommer fortsätta som idag att IP-medlemmar får nya versioner via windows update i Windows 10 och beroende på om de är i fast ring eller i slow ring så kommer byggena olika fort.

Anledningen till att det släpps ISO för publik nedladdning är ju för de som inte är med i insider preview.

Ska bli intressant om det verkligen attraherar alla de som kör piratversioner av Windows. De som kör Windows 7 och 8.1 har ingen egentlig anledning att gå över till IP bara för att köra betaversioner av Windows 10 även om det är piratversioner de kör.
Senast redigerad av BWisser 2015-07-08 kl. 16:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in