2015-06-29, 15:39
Medlem
Jag ska köra med personbil och släp (med häst) Umeå - Östersund - Umeå i sommar. Vilken väg är bäst? Att åka över Fredrika (väg 92) och E45 ner till Östersund eller via Övik - Sollefteå - (väg 87) Östersund?
Jag har hört att Övik - Sollefteå - Östersund är krokig och sämre än Umeå - Fredrika - Östersund som är rakare och jämnare. Ni som kör i Norrland mycket, vad rekommenderar ni?
Citera
2015-06-29, 15:42
Medlem
Not-Sures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrflamman
Jag ska köra med personbil och släp (med häst) Umeå - Östersund - Umeå i sommar. Vilken väg är bäst? Att åka över Fredrika (väg 92) och E45 ner till Östersund eller via Övik - Sollefteå - (väg 87) Östersund?
Jag har hört att Övik - Sollefteå - Östersund är krokig och sämre än Umeå - Fredrika - Östersund som är rakare och jämnare. Ni som kör i Norrland mycket, vad rekommenderar ni?

Har åkt den här sträckan några gånger, i regel alltid via Örnsköldsvik. Har åkt den andra vägen, via Vilhelmina, en gång. Den var rätt skön vad jag minns, kändes som det gick snabbare än den andra vägen men kanske inbillar mig.
Citera
2015-06-29, 15:46
Medlem
Enkelt. Den över Sollefteå-övik-umeå. Åkte den andra i helgen och den är under kraftig ombyggnad. 50km/h med gropar och stenkross under flera mil.
Citera
2015-06-29, 16:38
Medlem
Väg 92 förbi Fredrika håller på att läggas om så ingen asfalt under vissa sträckor så skulle rekommendera annan väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in