2020-01-28, 09:13
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du har missuppfattat allt. När tvärtom paket-marknaden tilläts för fler företag, det blev fri marknad, så kom DHL och Schenker och fixade fram paketen för halva priset jämfört med postnord. Kunderna är dessutom nöjdare, som kan hämta ut 7 dar i veckan. Paketen kommer fram snabbare. Färre felleveranser. Allt detta är helt sant, jag är själv kund hos båda sedan snart 30 år. Dina drömmar om en statlig partner som levererar paket billigt och i tid är just bara drömmar. Det är den fira marknaden som gör det.
Nej, jag har inte missuppfattat något. Det har du gjort.
Gå in på valfri tråd här om schenker och DHL så får du se vad folks verkliga uppfattning om privatiseringarnas härjningar är. Det verkar vara få som är imponerade.

Du säger att jag drömmer men i ditt nästa trådsvar så säger DU själv att statliga posten var så effektiv och billig. Fram till 90-talet säger du.. När privatiseringar och avregleringar tog fart i samhället.

Så den enda som drömmer när den säger att den "fria marknaden" gjort saker bättre verkar ju vara du.
Jag tror du är ideologiskt bunden till att tycka den "fria marknaden" inte är cancer men vi andra som får leva med dess effekter är ju inte lika imponerade.
Fri marknad och ett fungerande, välmående samhälle kan inte finnas samtidigt.
Citera
2020-01-28, 09:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nej, jag har inte missuppfattat något. Det har du gjort.
Gå in på valfri tråd här om schenker och DHL så får du se vad folks verkliga uppfattning om privatiseringarnas härjningar är. Det verkar vara få som är imponerade.

Du säger att jag drömmer men i ditt nästa trådsvar så säger DU själv att statliga posten var så effektiv och billig. Fram till 90-talet säger du.. När privatiseringar och avregleringar tog fart i samhället.

Så den enda som drömmer när den säger att den "fria marknaden" gjort saker bättre verkar ju vara du.
Jag tror du är ideologiskt bunden till att tycka den "fria marknaden" inte är cancer men vi andra som får leva med dess effekter är ju inte lika imponerade.
Fri marknad och ett fungerande, välmående samhälle kan inte finnas samtidigt.
Jag, en PostNord/DHL-kund sedan 30 år som postat 10.000-tals paket till 10.000-tals olika kunder.

Du, en anonym vänster-kverulant på FB.

DHL-trådar om enskilda arga kunder som fått sina paket förstörda. Det händer. De är försäkrade. Jag tror DHL skeppar 2 miljoner paket varje dag i Sverige.

10 gånger längre arga trådar om postnord och deras servicenivå.

Vem ska man tro på.
Citera
2020-01-28, 09:54
Medlem
Största ägaren är ju svenska staten, ingen risk att Postnord går i konkurs, svenska staten är rika.
Citera
2020-01-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag, en PostNord/DHL-kund sedan 30 år som postat 10.000-tals paket till 10.000-tals olika kunder.

Du, en anonym vänster-kverulant på FB.

DHL-trådar om enskilda arga kunder som fått sina paket förstörda. Det händer. De är försäkrade. Jag tror DHL skeppar 2 miljoner paket varje dag i Sverige.

10 gånger längre arga trådar om postnord och deras servicenivå.

Vem ska man tro på.
hmmmmmmmmmmmmm.................................... ...................

Enligt dig och dina "teorier" skulle alltså DHL ha levererat hela 2017 års paket"skörd" på ca 3 månader......
Man undrar ju vad dom gjorde dom resterande 9 månaderna OCH
hur kan PostNord, Schenker och dom andra ens finnas till då?

Bara en stilla undran............................................ ................
Senast redigerad av smokieknife 2020-01-28 kl. 21:24.
Citera
2020-01-29, 05:12
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Varför det?
Vi vill väl inte att våra barn ska få olika förutsättningar, eller?
Citera
2020-01-29, 05:18
Medlem
Postnord har väl i uppdrag att dela ut post VARJE DAG ända ut till minsta lilla bonnby? Det kostar pengar idag när det i princip bara är postkodlotteriet som skickar brev! Jag HOPPAS att postnord får börja dela ut post EN dag i veckan och satsa det mesta på paket-sidan. Vad skulle bli bättre med ngn annan postutdelare? Jag är supernöjd med Postnord.
Citera
2020-01-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Allt hon har gjort har blivit fel.
Och ska vi tacka kärringen för detta? Knip!
Citera
2020-02-02, 16:12
Medlem
hippilis avatar
Att postmord nära konkurs, i dag kollade jag brevlådan och se på fan det hade kommit ett julkort! Ringde och tackade för kortet som var postat 2 veckor innan jul. Och det är andra februari i dag så jag förstår att det är nära konkurs
Citera
2020-02-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Att postmord nära konkurs, i dag kollade jag brevlådan och se på fan det hade kommit ett julkort! Ringde och tackade för kortet som var postat 2 veckor innan jul. Och det är andra februari i dag så jag förstår att det är nära konkurs
Såvitt jag vet så delar INTE PostNord ut brev på söndagar, just saying........................
Citera
2020-02-02, 22:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Såvitt jag vet så delar INTE PostNord ut brev på söndagar, just saying........................
Du har så rätt men har inte kollat lådan sedan i onsdags
Citera
2020-02-04, 10:53
Medlem
Grievouss avatar
Det där skitföretaget kan inte falla fort nog. Helt nedlusat av brevtjuvar i vartenda led. Har aldrig hatat ett företag så mycket som jag hatar Postnord.
Citera
2020-02-04, 12:17
Medlem
Danlos avatar
Inte så konstigt. mitt paket gick från Umeå igår kväll och statusen har fortfarande inte uppdaterats på deras kolli-sök. Knappast att paketet fortfarande ligger kvar i lastbilen efter 20 timmar.. *suck*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in