2005-06-16, 01:04
Medlem
Varför är Stevie Wonder alltid så glad?
Citera
2005-08-05, 16:22
Bannlyst
Roliga historier som alltid går hem?

Har ni någon rolig historia som (nästan) alltid går hem oavsätt för vilken typ av människor ni berättar den för. Dom finns, jag har en som jag skriver in här om det kommer lite förslag. Dock är den inte så kul att läsa då den måste berättas med stor inlevelse.
Citera
2005-08-07, 05:08
Medlem
lar_berts avatar
Jag har en som garanterat får folk att garva, beroende på den oväntade upplösningen.
Det var en dam som gick till doktorn för hon ville ha lite större bröst. Hon hade hört att det fanns en doktor i sta´n som arbetade helt utan vare sig silikon eller kirurgiska ingrepp. Det lät ju helknäppt, men väl värt att försöka i alla fall, om det nu skulle funka.
Det visade sig att doktorn precis hade fått in ett mirakelmedel från U.S.A. som bevisligen skulle fungera. Framtaget av självaste Dolly P, bara en sån sak. I U.S.A. hette pillret "Squeeze and sing" och doktorn hade då lämpligt döp om tabletterna till "Kläm och sjung-piller". Tabletterna skulle tas två gånger om dagen, genom att patienten tar av sig på överkroppen, klämmer på brösten och sjunger "Mors lilla Olle". Det var också väldigt viktigt att hålla tiderna - klockan tio och klockan fyra. Det bestämdes en tid för återbesök och utvärdering (damen ingick i en testpanel) om 14 dar.
När det hade gått tio dagar så står damen i snabbköpet med en full kundvagn. Hon tänker inte mer på det utan står där glad i hågen, nöjd över sin nya "hylla". Produkten hade alltså fungerat över förväntan. Hon råkar kasta ett getöga på klockan och ser att den är två minuter i fyra... Vad ska hon göra? Hon har alltid med sig några extra piller i handväskan, och eftersom det var speciellt noga med att följa tiden, så går hon ur kön och ställer kundvagnen åt sidan.
Hon går in på lagret, där det är folktomt sånär som på en karl som står en bit bort. Nöden har ingen lag och han har förmodligen sett ett par bröst tidigare. Hon tar alltså av sig blus och behå och börjar lite tveksamt att klämma och sjunga. Då vaknar gubben upp och säger "Jaså, är klockan redan fyra?", börjar runka samt sjunger "Ekorrn satt i granen"...

Samma sak här, att den bör berättas med stor inlevelse. Funkar i nio fall av tio.
Citera
2005-08-07, 05:10
Medlem
Acquiences avatar
visst, jag har druckit endel nu men vafan jag hajar inte poängen i din historia lar_bert
Citera
2005-08-07, 08:35
Medlem
lar_berts avatar
Om jag säger så här: De hade förmodligen besökt samma doktor och fått "kläm-och-sjung-piller" bägge två. Tydligare än så kan jag inte förklara den. Som sagt var, det är svårt att skriva ner den - den skall berättas.
Citera
2005-08-07, 12:03
Medlem
Bruce Waynes avatar
Kul historia lar_bert.. jag hajade..

Jag har postat den här en gång förut, fast den tråden är typ borta nu så jag bidrar med den igen.. Den har alltid funkat för mig, även om alla inte "fattar" så är den så udda att folk skrattar ändå. Fast den kräver berättarteknik och en konstpaus innan man tar slutklämmen...

...
Detta utspelade sig 1969 i USA. Försäljaren från Idaho hade precis kommit fram till New York där han skulle besöka en stor mässa. Dumt nog hade mannen inte bokat hotellrum innan avresan och insåg snart att varje hotell i hela New Yorks "finare" delar var fullbokat.

Han begav sig till stadsdelen Bronx och hittade till slut ett mindre hotell där en neonskylt med texten "Rum ledigt" lyste. Han parkerade sin bil och gick in på hotellet. Men den äldre mannen i receptionen talade om att detta var ett hotell där endast afro-amerikaner fick hyra in sig. Försäljaren fick helt enkelt vända i dörren och fortsätta leta rum.

Men.. efter ytterligare ett flertal misslyckanden kom han på en idé. Han köpte en tub skokräm och smetade in hela ansiktet och sina händer så att han såg ut som en svart kille. Sen återvände han till hotellet i Bronx och lyckades faktiskt få ett rum!

Han bad mannen i receptionen att väcka honom prick klockan 8 nästa morgon, annars skulle han inte hinna i tid till mässans invigning som han inte ville missa. Mannen var extremt trött efter dagens strapatser så han somnade direkt då han kom in på rummet och la sig i sängen.

Morgonen därpå ringde telefonen. Mannen svarade sömndrucket att "Ni hade begärt väckning!". Han lade på luren och tittade på sin klocka. Den var redan halv nio!!! Han sprang ut ur hotellrummet och ut på gatan, in i bilen och körde iväg i full fart. Mannen är nyvaken och märker först efter en stund att.. han är svart! Händer och ansikte är mörkt till färgen.. Han stannar bilen och börjar försöka få bort det svarta, men utan resultat. Han gnider och river men inget händer...
Citera
2005-08-07, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Försäljaren från Idaho hade precis kommit fram till New York där han skulle besöka en stor mässa. Dumt nog hade mannen inte bokat hotellrum innan avresan och insåg snart att varje hotell i Chicago var fullbokat.
Var han i New York eller i Chicago?
Citera
2005-08-07, 12:19
Medlem
hagge3s avatar
Det var en gång två tomater som skulle gå över en väg...

Citera
2005-08-07, 12:23
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lar_bert
Jag har en som garanterat får folk att garva, beroende på den oväntade upplösningen.
Det var en dam som gick till doktorn för hon ville ha lite större bröst. Hon hade hört att det fanns en doktor i sta´n som arbetade helt utan vare sig silikon eller kirurgiska ingrepp. Det lät ju helknäppt, men väl värt att försöka i alla fall, om det nu skulle funka.
Det visade sig att doktorn precis hade fått in ett mirakelmedel från U.S.A. som bevisligen skulle fungera. Framtaget av självaste Dolly P, bara en sån sak. I U.S.A. hette pillret "Squeeze and sing" och doktorn hade då lämpligt döp om tabletterna till "Kläm och sjung-piller". Tabletterna skulle tas två gånger om dagen, genom att patienten tar av sig på överkroppen, klämmer på brösten och sjunger "Mors lilla Olle". Det var också väldigt viktigt att hålla tiderna - klockan tio och klockan fyra. Det bestämdes en tid för återbesök och utvärdering (damen ingick i en testpanel) om 14 dar.
När det hade gått tio dagar så står damen i snabbköpet med en full kundvagn. Hon tänker inte mer på det utan står där glad i hågen, nöjd över sin nya "hylla". Produkten hade alltså fungerat över förväntan. Hon råkar kasta ett getöga på klockan och ser att den är två minuter i fyra... Vad ska hon göra? Hon har alltid med sig några extra piller i handväskan, och eftersom det var speciellt noga med att följa tiden, så går hon ur kön och ställer kundvagnen åt sidan.
Hon går in på lagret, där det är folktomt sånär som på en karl som står en bit bort. Nöden har ingen lag och han har förmodligen sett ett par bröst tidigare. Hon tar alltså av sig blus och behå och börjar lite tveksamt att klämma och sjunga. Då vaknar gubben upp och säger "Jaså, är klockan redan fyra?", börjar runka samt sjunger "Ekorrn satt i granen"...

Samma sak här, att den bör berättas med stor inlevelse. Funkar i nio fall av tio.

Jag GILLART!
Citera
2005-08-07, 12:42
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Var han i New York eller i Chicago?
Hehe uppmärksamt.. N.Y.
Citera
2005-08-07, 12:42
Medlem
Avva66s avatar
Det var en kille som hade köp en ny fin motorcykel. När han köpte den fick han en burk vaselin som han
skulle gnida in sadeln med om det började regna. En dag när han var ute på landet och åkte fick han bensin
stopp, vart han än gick så hittade han bara ett hus. Han fick tillåtelse att sova där och blev även bjuden på
mat. Bonden sa att det var viktigt att han var tyst för den som sa något var tvungen att diska. När familjen
satt och åt såg han att det fanns disk för flera månader framåt så han tänkte att här är dom minsann tysta.
Han testade genom att sätta på bondens dotter, men ingen sa något. Då satte han på frun i huset också, men
ingen sa något i alla fall. Precis då så började det att regna så han tog fram vaselinburken ovh reste sej upp. Då skrek bonden:
- Nej, nej, jag diskar jag diskar!!
Citera
2005-08-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det var en kille som hade köp en ny fin motorcykel. När han köpte den fick han en burk vaselin som han
skulle gnida in sadeln med om det började regna. En dag när han var ute på landet och åkte fick han bensin
stopp, vart han än gick så hittade han bara ett hus. Han fick tillåtelse att sova där och blev även bjuden på
mat. Bonden sa att det var viktigt att han var tyst för den som sa något var tvungen att diska. När familjen
satt och åt såg han att det fanns disk för flera månader framåt så han tänkte att här är dom minsann tysta.
Han testade genom att sätta på bondens dotter, men ingen sa något. Då satte han på frun i huset också, men
ingen sa något i alla fall. Precis då så började det att regna så han tog fram vaselinburken ovh reste sej upp. Då skrek bonden:
- Nej, nej, jag diskar jag diskar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in