2015-06-27, 22:07
Medlem
Hej!

Har kollat in Berghs Bachelor programmet och de ser väldigt intressanta ut. Berghs är sveriges/världens bästa reklamskola (http://www.dagensmedia.se/nyheter/by...cle3917405.ece)
det har sagts många gånger, men på berghs bachelor programmet studerar man endast 1 termin på Berghs och resterande 5+ terminer på något universitet i USA/Australien.

Hur bra är detta programmet? Det jag tänker på är att man inte direkt studerar på ''berghs'', om man endast har studerat där 1 termin, men vad vet jag, hur mycket bryr arbetsgivarna sig om detta?

Hur bra anses de universiteten i USA/Australien? Academy of Art University, San Francisco CA, Billy Blue College of Design, Sydney, Australia och Edith Cowan University, Perth, Western Australia.

Är mest intresserad av Edith Cowan, så skriv gärna om vad ni tycker/vet om utbildningen!

Tack på förhand!
Citera
2015-06-27, 22:39
Medlem
CarlJohanssons avatar
Jag har blivit inspirerad utav Mad Men och vill också bli sådan där reklamsnubbe. Hur går man till? Går i tvåan på gymnasiet nu. Vad borde jag göra?
Citera
2015-06-28, 00:02
Medlem
Perth är en ganska trevlig stad, lite liten men ska man inte vara där så länge så fungerar det. ECU som skola har väl lite halvdant rykte. Dock får man ta i beaktning att det är nytt universitet (de har hamnat på Times top 50 under 50 ett par år i rad).

Sedan skiljer det sig lite beroende på vad man pluggar, är inte så säker på hur det ligger till med marknadsföring.
Citera
2015-06-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohansson
Jag har blivit inspirerad utav Mad Men och vill också bli sådan där reklamsnubbe. Hur går man till? Går i tvåan på gymnasiet nu. Vad borde jag göra?

Få bra betyg och gör deras arbetsprov på Berghs, så löser det sig =)

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantigtriangel
Perth är en ganska trevlig stad, lite liten men ska man inte vara där så länge så fungerar det. ECU som skola har väl lite halvdant rykte. Dock får man ta i beaktning att det är nytt universitet (de har hamnat på Times top 50 under 50 ett par år i rad).

Sedan skiljer det sig lite beroende på vad man pluggar, är inte så säker på hur det ligger till med marknadsföring.

Tack för info! Bara att skriva här om någon annan kan/vet mer om utbildningen, jätte intresserad och nyfiken hehe.
Citera
2015-06-29, 14:59
Medlem
CarlJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draken88
Få bra betyg och gör deras arbetsprov på Berghs, så löser det sig =)

Tack för info! Bara att skriva här om någon annan kan/vet mer om utbildningen, jätte intresserad och nyfiken hehe.

Okej, jag typ snittar C och har ett par A:n, är det bra? jag är bland de bättre i klassen här på Sam. Tror jag hade 16.74 i Meritpoäng. 10 är det minsta, 22.5 är max säger de. Så jag ligger väldigt högt tycker jag.
Citera
2015-11-15, 21:43
Medlem
Gregass avatar
Bump!

Hur gick det för dig? Sökte du skolan, och vad hände sedan i så fall?

Hittat någon mer info om utbildningen? Har också tittat på ECU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in