Citat:
Ursprungligen postat av
dreendo
Jag och min sambo funderar på att flytta närmare mitt jobb (som ligger i Uddevalla). Han kommer antagligen säga upp sig på sitt jobb och söka annat på grund av att han ändå inte trivs på sitt arbete.
Men nu vill jag veta, vilken av "städerna" (snarare byar vissa av dem) är bäst att bo i? Mysigast, finast, vettiga människor o.s.v. Jag behöver inte ha massa affärer eller liknande för att trivas, men gärna några mysiga restauranger och caféer. Gärna bra barnomsorg. Har ex. bott i Karlskrona ett par år och trivts superbra.
Tips? Åsikter? Vilka områden ska man välja bort?

Vilket blev det, såhär 5 år senare? Jag bodde i Trollhättan i 5 år och Vänersborg i 8 år. Blev nästan mobbad till döds i pissområdet Björndalen i Trollhättan. Rika ungar med rika föräldrar som alla bodde i villor och hatade alla som hade lägre inkomst och högre procent kroppsfett än dem.
Och i Uddevalla är det mycket rasism och homofobi. Men, det finns många krafter som kämpar mot sånt där. Vänersborg är perfekt om man ska uppfostra ett barn och samtidigt leva ut sina sista dagar. Jag skulle stanna kvar och låta mitt barn flytta iväg till Göteborg när hen blir äldre. Men, ja, detta är ju 5 år sedan. Hoppas ditt val gjorde dig glad! Jag hade valt Vänersborg alla gånger. Planerar på att flytta tillbaka när jag är typ 60.