• 1
  • 2
2015-06-27, 01:11
Medlem
QuattroStagiones avatar
Pallar inte åka till nått jävla källarförråd i Jordbro för att pröjsa nån adipös hippie som ska knäppa ett hål i mitt öra.

Nån som har nått bra tips på hur man ska gå till väga?
Citera
2015-06-27, 01:15
Medlem
Vad hade du tänkt?
Citera
2015-06-27, 01:16
Medlem
I snibben?
Kör igenom något, bara. Ett smycke eller något vasst.

Vaknar du upp imorgon med pulserande öra och lite gulgrön vätska som trycks ut så gjorde du inte ett rent jobb.
Citera
2015-06-27, 01:39
Medlem
QuattroStagiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
I snibben?
Kör igenom något, bara. Ett smycke eller något vasst.

Vaknar du upp imorgon med pulserande öra och lite gulgrön vätska som trycks ut så gjorde du inte ett rent jobb.

snibben precis, glömde nämna det. Men typ synål?
Citera
2015-06-27, 01:41
En stoppnål fungerar utmärkt.
Citera
2015-06-27, 01:42
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroStagione
snibben precis, glömde nämna det. Men typ synål?

Koka en vanlig sy- eller knappnål, använd plasthandskar och kör in den genom örat bara. Som ung sysselsatte jag och mina vänner oss med att ta hål i öronen på varandra och det gick bara fint. Inga dödsfall än så länge.
Citera
2015-06-27, 02:58
Medlem
zaimans avatar
Det är väldigt svårt att göra det själv (mänskliga insikten att inte kunna skada sig själv), låt någon annan göra det. Om du vill vara extra försiktig så kan du köpa desinfektionsmedel/handsprit på apoteket och rengöra örat innan. Sätt en halv rå potatis bakom snibben så blir det lättare att göra hålet
Citera
2015-06-27, 04:36
Bannlyst
att göra ett hål är ju inte så svårt, varken att utföra eller att googla det.

ta en nål --> sterelisera --> picka
Citera
2015-06-27, 15:31
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Ta en nål, sätt något bakom öronsnibben så du har något att trycka emot, typ en potatis/äpple liknande, tryck igenom en säkerhetsnål, gör rent, sätt i örhänge klart.

På fyllan i yngre dagar var det bara att ta en nål och köra igenom, blev ju alltid infekterat i ungdomen så man lär ju sig.
Citera
2015-06-27, 15:46
Medlem
roberrrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Det är väldigt svårt att göra det själv (mänskliga insikten att inte kunna skada sig själv), låt någon annan göra det.
Om man är mes ja haha, gjorde det själv när jag var 14, men slutade med att morsan lacka, så den åkte ut... Testade för övrigt att dra en annan genom läppen,
gick bra, men den sket jag i och tog ut 5min senare.

Men det gick bra, jag eldade nålen, spritade den och örat, körde igenom.. Inga problem, lite rött nån dag efter men annars var det lugnt.
Citera
2015-06-27, 22:33
Medlem
Köp kanyl.
Citera
2015-06-27, 23:24
Medlem
Krickerts avatar
Använd en ren nål eller kanyl,ha en isbit på motsatt sida av örat och tryck till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in