2015-06-26, 21:49
Moderator
Siegfrids avatar
Här diskuterar vi Kristdemokraterna i Almedalen 2015.
Partiets dag är tisdag 30/6 och partiledare Ebba Busch-Thor talar kl 19.
Citera
2015-06-26, 21:51
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Jag ser fram emot att höra EBT tala, särskilt iom att man nu kan köpa t-shirts med hennes ansikte och texten "Team Ebba" på. Vill helt enkelt se ifall hon börjar forma partiet till en kult redan nu.
Citera
2015-06-26, 22:00
Medlem
Ska bli kul o höra om dom äldre igen för 8 året i rad
Citera
2015-06-26, 22:05
Medlem
Sixts avatar
KD har mycket att bevisa nu om de ska ha något existensberättigande i svensk politik. De enda utspel som presenterats hittills i år är förslag om stramare invandringspolitik. Vi får hoppas att vi får se mer av sådana initiativ.
Citera
2015-06-26, 22:10
Bannlyst
Den nyblivna mamman och partiledaren Ebba bör nog försöka slå in sig rejält och börja skaffa sig en profil. Hon har varit väldigt frånvarande första tiden som partiledare (av förståeliga skäl naturligtvis) och det är riskabelt. Skall bli intressant att se hur hon går vidare, KD är i desperat behov av en nyfödelse annars är partiet slut.
Citera
2015-06-27, 00:23
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Den nyblivna mamman och partiledaren Ebba bör nog försöka slå in sig rejält och börja skaffa sig en profil. Hon har varit väldigt frånvarande första tiden som partiledare (av förståeliga skäl naturligtvis) och det är riskabelt. Skall bli intressant att se hur hon går vidare, KD är i desperat behov av en nyfödelse annars är partiet slut.

Mycket riktigt. Jag undrar hur anti-abortutspelet påverkade deras väljarsiffror. Jag tror absolut att EBT kan rädda det sjunkande skeppet. Huruvida hon kommer göra det är en annan sak.
Citera
2015-06-27, 00:54
Medlem
Väljarsiffror? Göra jobbet. Gör du jobbet
Senast redigerad av D900s 2015-06-27 kl. 00:56.
Citera
2015-06-29, 23:35
Medlem
SvenskOppositions avatar
KD:s satsning inför Almedalen handlar om sänkta "trösklar" på arbetsmarknaden och inte om sänkta volymer i asylmigrationen.

Det spelar således ingen roll att SD går som tåget, att KD själva är på fallrepet och att migrationsfrågor blir allt viktigare för svenska väljare. Migrationen ska helt enkelt inte röras.

Citat:
Kristdemokraterna vill ändra LAS

Citat:
En stor vinst är att många av de som står utanför arbetsmarknaden, det underlättar för dom att kunna ta ett kliv in och att kunna få ett arbete.

Citat:
Kristdemokraterna vill skapa en diskussion om arbetsrätten, säger Ebba Busch Thor. Partistyrelsen står bakom det här förslaget och förslaget ska behandlas på partiets riksting i höst.

Länk
Citera
2015-06-30, 00:10
Moderator
Tinuviels avatar
Ebba Bush Thor släpper fram Skyttedahl på Almedalsscenen. Denne talar mellan 18.45-19.00.

Undrar om det ligger någon strategi bakom det beslutet.
Citera
2015-06-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
KD:s satsning inför Almedalen handlar om sänkta "trösklar" på arbetsmarknaden och inte om sänkta volymer i asylmigrationen.

Om de inte vågar komma med något mer kontroversiellt förslag än detta så har de sannerligen cementerat sin roll som Sveriges genom tiderna mest ryggradslösa parti. Det övergår mitt förstånd hur deras partistrateger resonerar när de i dessa bistra tider inte sätter full fart mot mer konservativa vatten. Men hoppet är det sista som överger en, kanske får vi trots allt höra ett tårdrypande tal om Gud, Konung och Fädernesland.
Citera
2015-06-30, 00:17
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ebba Bush Thor släpper fram Skyttedahl på Almedalsscenen. Denne talar mellan 18.45-19.00.

Hon är förbundsordförande för Kdu. Nu är jag osäker på hur mycket de andra ungdomsförbundsledarna har fått komma fram på Almedalen, men jag tycker inte det är särskilt ögonbrynshöjande.

Skulle inte heller bli särskilt förvånande om EBT vill få in SS i riksdagen.
Citera
2015-06-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ebba Bush Thor släpper fram Skyttedal på Almedalsscenen. Denne talar mellan 18.45-19.00.

Om jag inte minns fel så talade hon innan partiledaren även förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in