Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-03, 20:59
  #277
Medlem
Sara Skyttedal i debatt nu. Hon är helt underbar. Modig och tydlig.
Citera
2015-07-03, 22:26
  #278
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sara Skyttedal i debatt nu. Hon är helt underbar. Modig och tydlig.

Sara har både mod och visdom. Sen är hon dessutom den sexigaste politikern av alla utan konkurrens. Där ligger alla andra partier hopplöst efter. Jag tror SD ligger sist...
Citera
2015-07-03, 23:07
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
många inom kd må vara populister för tillfället, men ebt tror nog på den nya linjen - annars hade hon inte slagit till så otroligt hårt i talet.

Busch kommer dock in utifrån, mer eller mindre. Hon satt väl visserligen i partistyrelsen dom sista åren, men hon har aldrig varit en i "Hägglunds gäng" så att säga. Det ger trovärdighet till en kursomläggning med henne vid rodret. Hon känns äkta. Hägglund hade däremot inte kunnat odla en tuffing-image. Det hade inte känts autentiskt.
Citera
2015-07-04, 00:57
  #280
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Sara har både mod och visdom. Sen är hon dessutom den sexigaste politikern av alla utan konkurrens. Där ligger alla andra partier hopplöst efter. Jag tror SD ligger sist...

Jaha, röstar du med det du har mellan benen eller öronen?

Men ja, hon är en frisk fläkt, speciellt för att komma från ett av partierna som ingår i DÖ.
Citera
2015-07-04, 01:18
  #281
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Jaha, röstar du med det du har mellan benen eller öronen?

Men ja, hon är en frisk fläkt, speciellt för att komma från ett av partierna som ingår i DÖ.
Skönt att någon kommenterade det här inlägget så som jag också tänker.
Citera
2015-07-04, 01:40
  #282
Avstängd
Tors-hammares avatar
Jag hörde något om tuffare tag mot blatteinvandringen och dömande av landsförrädari för IS-muslimerna, pedofilerna och mördarna . Förslagen låter väldigt bra av EBT, måste jag säga.


Jag diggar attityden som EBT har nu, om man säger så

Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Sara har både mod och visdom. Sen är hon dessutom den sexigaste politikern av alla utan konkurrens. Där ligger alla andra partier hopplöst efter. Jag tror SD ligger sist...


Men Annie Lööf då ? Vad tycker du om henne, nu när du ändå för in "sexigast" på tal.

...men ok, jag ger dig rätt kring EBT och sexigast. Och i det senaste talet av henne, mod har hon, svar Ja. Visdom, det skulle jag vilja syna närmare, det ger jag inte många lättvindigt, speciellt inte till personer som jag inte lärt känna bra.
__________________
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-04 kl. 02:01.
Citera
2015-07-13, 23:54
  #283
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Om man skall gå tillbaka till sina rötter - till sitt politiska uppdrag - att vara kristendomens talesmän i politiken, så tror jag att man åtminstone tillfälligtvis måste bryta med allianssamarbetet.
Varför det? Hägglund dolde väl aldrig att kristna värderingar alltid fanns i KD:s botten? Men med tanke på hur långt avkristnandet gått är ju kristendomen o dess värderingar inget tungt politiskt fösäljningsargument i dag. Särskilt inte när man är med o importerar muslimer containervis.
EBT:s försök att positionera partiet tydligt t.h. om M blir intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback