2026-08-06, 07:59
Medlem
blowns avatar
Såg precis hans bemötande till den uteblivna upprördheten gentemot Jomshofs uttalande från högerhåll och blir konfunderad. Vem blir upprörd över en sån här sak? Han går sakligt och korrekt igenom vad Quisling var för en figur i historien, men avslutar med att dra långsökta, rent lögnaktiga slutsatser. "Vad gjorde man med Quisling? Man sköt honom! Detta är farligt på riktigt!". Nej, Anders, det är faktiskt inte farligt på riktigt. Ingen som hört och använt ordet Quisling de senaste 70 åren har gjort det i avsikt att uppvigla till mord, utan för att beskriva den mottagande parten som någon som aktivt förstör för det egna landet.

Sen kan jag i viss mån tycka det är tramsigt att dra paralleller mellan meningsmotståndare och Quisling. Jag skulle våga påstå att ingen aktiv inom politik är det för att förstöra eller försämra. Det kanske finns någon knepig lokalpolitiker som går och väntar på möjligheten att rövknulla Sverige genom att samarbeta med illvillig främmande makt, men jag håller det för mindre troligt. Alla engagerar sig för sin politik i tron att de gör landet bättre, inklusive Anders Lindberg, hur otroligt det än låter.

Med det sagt är naturligtvis vänstern en klass för sig när det handlar om att klistra epitet på motståndare och uppmåla deras politik som illvillig och ond, så det är inte så att Jomshof behöver skämmas i sammanhanget, men ändå.
Citera
2026-08-06, 12:03
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Om han inte hade sossarna i ryggen dvs facket skulle alla se honom för den totalt patetiska näthatare han är.

Facket är en kamporganisation, de har sina hundar som skäller. Men det är inte rimligt att hundar ska föra debatterna.
Citera
2026-08-06, 12:24
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Stackars Anders som utsätts för detta drev. Han som alltid själv vägt sina ord på guldvåg.
Citera
2026-08-06, 18:48
Medlem
Vedklyvens avatar
Ska äntligen den här vidrige dyngspridaren som i åratal spridit polarisering och hat från sin vidriga plattform bli utsatt för drev. Nättidningarna Kvartal och Bulletin är inte nådig mot honom.
Tack Jomshof !
Citera
2026-08-07, 01:47
Medlem
Anders Lindberg uttalar sig knappt om politisk islam. Att 10.000 till 30.000 demonstranter mördades i januari av Irans islamiska Regim har han aldrig nämnt. Eller så har jag missat det. En person som Anders Lindberg som aldrig kraftigt fördömer politisk islam i Iran och Saudiarabien och Afghanistan kan inte ses som vidare mänsklig.
Citera
2026-08-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Han är genuint ond Anders Lindberg!

Nej. Lindberg är bara en duktig idiot. Låg IQ. - Det är de som ger honom en plattform och betalar hans lön som är de onda psykopaterna. De vet precis vad de gör och roas av det. Sadister.

Vilka är det som anställt Lindberg och ger honom lön? Nån som vet? Det är dessa ni skall kritisera och outa. Lindberg är bara deras korkade kasperdocka. Gå inte på det. Ett skenmål. Hans uppdragsgivare garvar åt honom bakom hans rygg. De garvar sedan åt er när ni bråkar med honom.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-08-09 kl. 09:46.
Citera
2026-08-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Anders Lindberg uttalar sig knappt om politisk islam. Att 10.000 till 30.000 demonstranter mördades i januari av Irans islamiska Regim har han aldrig nämnt. Eller så har jag missat det. En person som Anders Lindberg som aldrig kraftigt fördömer politisk islam i Iran och Saudiarabien och Afghanistan kan inte ses som vidare mänsklig.

Han har inte ens nämnt våldtäktsrapporten från UK. Över 100 000 våldtagna kristna vita flickor i UK under 30 år våldtagna av inavlade byfånar från pakistan. Men den tystnaden delar han ju med precis alla andra DN-skadade kloner (jounalister) på Södermalm.

08-Journalister är fega feminiserade hjärntvättade kloner. Ingen av dem tänker självständigt. Absolut Ingen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-08-09 kl. 09:48.
Citera
2026-08-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Såg precis hans bemötande till den uteblivna upprördheten gentemot Jomshofs uttalande från högerhåll och blir konfunderad. Vem blir upprörd över en sån här sak? Han går sakligt och korrekt igenom vad Quisling var för en figur i historien, men avslutar med att dra långsökta, rent lögnaktiga slutsatser. "Vad gjorde man med Quisling? Man sköt honom! Detta är farligt på riktigt!". Nej, Anders, det är faktiskt inte farligt på riktigt. Ingen som hört och använt ordet Quisling de senaste 70 åren har gjort det i avsikt att uppvigla till mord, utan för att beskriva den mottagande parten som någon som aktivt förstör för det egna landet.

Sen kan jag i viss mån tycka det är tramsigt att dra paralleller mellan meningsmotståndare och Quisling. Jag skulle våga påstå att ingen aktiv inom politik är det för att förstöra eller försämra. Det kanske finns någon knepig lokalpolitiker som går och väntar på möjligheten att rövknulla Sverige genom att samarbeta med illvillig främmande makt, men jag håller det för mindre troligt. Alla engagerar sig för sin politik i tron att de gör landet bättre, inklusive Anders Lindberg, hur otroligt det än låter.

Med det sagt är naturligtvis vänstern en klass för sig när det handlar om att klistra epitet på motståndare och uppmåla deras politik som illvillig och ond, så det är inte så att Jomshof behöver skämmas i sammanhanget, men ändå.

Åkessons svar på det hela passar ganska bra in, dvs. krokodiltårar..
Citera
2026-08-10, 09:24
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Åkessons svar på det hela passar ganska bra in, dvs. krokodiltårar..

Allt Anders gör och säger är för att hjälpa S, alla påståenden om oro för sin säkerhet osv är bara trams.

Med det sagt tycker jag Jomshof är en tönt. Quissling är ett töntigt uttryck att använda [innevarande år] och jag har mycket svårt att se hur SD skulle tjäna på att han härjar på det sättet, alldeles oavsett om reaktionen är tramsig och spelad.
Citera
2026-08-10, 09:26
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Allt Anders gör och säger är för att hjälpa S, alla påståenden om oro för sin säkerhet osv är bara trams.

Med det sagt tycker jag Jomshof är en tönt. Quissling är ett töntigt uttryck att använda [innevarande år] och jag har mycket svårt att se hur SD skulle tjäna på att han härjar på det sättet, alldeles oavsett om reaktionen är tramsig och spelad.
Anders och Jomshof spelar i samma lag nu, allt är bara ett spel för gallerierna.
Citera
2026-08-10, 09:51
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Anders och Jomshof spelar i samma lag nu, allt är bara ett spel för gallerierna.

Vad menar du?
Citera
2026-08-10, 09:55
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Vad menar du?
Jomshof och SD har vänt sina kärnväljare och tidigare ideal ryggen och är inte ett dugg bättre än Lindberg numera. Lindberg har åtminstone varit konsekvent i var han står. Quislingar är de dock båda två. Löjligt av Jomshof att låtsas som något annat, men är det valår så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in