2019-07-15, 21:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Anders Lindberg följer bara en god tradition på Aftonbladet.
Hans tidigare arbetskamrat Virtanen beskrev tiden i godhetens tjänst med dessa nu klassiska rader: ”Jag saknar ingenting av självföraktet det innebär att arbeta inom media, denna trubbiga, lata, självgoda, stressade bransch. Jag ser fram mot den dag då ingen kommer fram och har en åsikt om vad jag tvingades tycka om någonting jag sannolikt inte brydde mig om.”

Anders Lindberg skriver texter där han tycker extremism o förväxlar känslor med tankar. Han är inget annat än en hovnarr som jagar klick o sprider maktens propaganda så han får råd att flyga till Kroatien på billig solsemester.
Citera
2019-07-15, 22:49
Medlem
Skönt för Kamrat Lindberg att folk inte påpekar att han faktiskt twittrat att folk som flyger skall skämmas nu när han själv flyger hej villt. Annars hade han ju framställts som en svartbältare i hyckleri...

https://mobile.twitter.com/anderslindberg/status/1147475674984275968

😁😁😁
Citera
2019-07-16, 12:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Skönt för Kamrat Lindberg att folk inte påpekar att han faktiskt twittrat att folk som flyger skall skämmas nu när han själv flyger hej villt. Annars hade han ju framställts som en svartbältare i hyckleri...

https://mobile.twitter.com/anderslindberg/status/1147475674984275968

😁😁😁

Ledsen att eventuellt göra dig besviken, men Anders Lindberg har inga som helst problem med det här och han skäms inte ett dugg.

Det är som sagt inte han som ska sluta flyga. Det är DU som ska sluta. Du och resten av det svenska folket.

Undantag: Journalister (självklart!!), politiker samt alla mena-invandrare som "flytt från krig" men som ofta och gärna flyger hem på semester.

De får flyga. Inte du.

Jag garanterar att Lindberg inte reflekterar en enda sekund över att han själv flyger efter att han nyligen bajsat ur sig att resten av oss ska skämmas för att göra det.

Det är så mediafolk och "journalister" fungerar. De är lite förmer. Finare. Klokare. Bättre. Mer värda.
Citera
2019-07-16, 12:44
Medlem
Seriöst, politisk chefredaktör på Aftonbladet?
Krävs tydligen inte mycket på AB, räcker långt med att enbart basunera ut vänstervridna floskler.
Så länge det finns naiva godhetsknarkare så överlever man tydligen.
Citera
2019-07-16, 13:26
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Det är som sagt inte han som ska sluta flyga. Det är DU som ska sluta. Du och resten av det svenska folket.

Undantag: Journalister (självklart!!), politiker samt alla mena-invandrare som "flytt från krig" men som ofta och gärna flyger hem på semester.

De får flyga. Inte du.

Jag garanterar att Lindberg inte reflekterar en enda sekund över att han själv flyger efter att han nyligen bajsat ur sig att resten av oss ska skämmas för att göra det.

Det är så mediafolk och "journalister" fungerar. De är lite förmer. Finare. Klokare. Bättre. Mer värda.

Precis så fungerar det.

Undrar om Anders hycklar eller om han bara är dum i huvudet? Snacka om reptilhjärna skolad att vräka ur sig det mest politiskt korrekta uttalandet för stunden för att sedan sätta sig i ett flygplan. Ska man skratta eller gråta?

Nåväl, så länge sossarna håller sig med sådana antiintellektuella propagandamaskiner som Lindberg är det väl bra, kan man tycka.
Citera
2019-07-16, 13:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gör för all del inte misstaget att tro att Lindberg är ointelligent. Hans strategi är att få meningsmotståndaren att tappa fattningen, gärna bli arg och irriterad, och därmed framstå som förnuftets lugna röst. Om du kommer med ett sakligt argument som väger tungt, kommer Lindberg troligen ignorera det och prata om någon vinkel som gynnar hans agenda.

Citerar mig själv från en annan tråd:

Citat:
Han är en politisk spinndoktor med uppdrag att gynna S och LO i varje given situation.

Lindberg har ett otroligt rymligt samvete - alla medel är tillåtna i syfte att gynna S. Han har inga som helst samvetskval för att själv sänka nivån på debatten, men beklagar sig gärna över hur tarvlig ton det är. Hans jobb är att byta samtalsämne från de frågor som S inte vill prata om, och racka ner på alla hot mot S-makten varje chans han får.

Lindberg hade blivit en utmärkt medieofficer i Nazityskland. Intelligent, osvikligt lojal mot partiet, har inga som helst samvetskval för att vinkla på ohederligt vis eller rent ut ljuga för att gynna partiets agenda. Något han självklart aldrig skulle tillstå.

Det är bara kolla hans twitter. 95% av dem som kommenterar tycker Lindberg är en idiot som har fel. Det är inte dem Lindberg försöker övertyga. Det är de som läser och konstaterar vad taskiga alla är med Lindberg vars röster han vill påverka.

Gällande hans flygresa har kollegorna Perlenberg och Sima ryckt ut till hans försvar:

1. Lindberg är i en privat situation. Respektlöst och fegt att förfölja någon på semestern! (det är skillnad på KÄNDISAR och journalister faktiskt! De senare har rätt till privatliv även om de är makthavare och åsiktsmaskiner)
2. Lindbergs familj är med på bild. SÅ KRÄNKANDE. (att de maskats är irrelevant)
3. Det är en alt-right-fakenews-site som publicerat detta, fy fan (som har fel genom association)

Osv osv. Klart grabben måste få flyga lite. Det är ju ALLA ANDRA som inte ska flyga.
Citera
2019-07-16, 14:13
Medlem
jay.simpsons avatar
Enligt Aftonbladets Jonna Sima är det nyheter idag som bör skämmas som fokuserar på hans hyckleri

Citat:
Ursprungligen postat av Jonna Sila
Ser vad min vän och kollega Anders Lindberg och hans familj blir utsatt för av en usel fake news-sajt och folk med dåligt omdöme. Ni borde skämmas och skaffa en hjärna.
De har rätt till ett privatliv.

https://mobile.twitter.com/jonnasima/status/1151037449071747074

??? Extra roligt när det kommer från en person från Aftonbladet.
Citera
2019-07-16, 16:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Enligt Aftonbladets Jonna Sima är det nyheter idag som bör skämmas som fokuserar på hans hyckleri

https://mobile.twitter.com/jonnasima/status/1151037449071747074

??? Extra roligt när det kommer från en person från Aftonbladet.

Känns uppriktigt sagt som att det svenska folket börjar tröttna på dessa hycklande "journalister" och mediafolk som ska tala om för oss hur vi ska tycka och tänka.

Det var uppfriskande att läsa kommentarerna.

Inte för att jag tror att AL eller Sima får sig en tankeställare, nej nej. De är alldeles för uppblåsta och självgoda.

Men att fler och fler "vanligt folk" ser hyckleriet och förljugenheten.
Citera
2019-07-16, 21:13
Medlem
Flygskam handlar inte om att skämmas, utan om att passa in i gruppen.
I dessa kretsar är det snarare de som inte erkänner flygskam man ställer i skamvrån för att skämmas.
Sedan kan flygskams-innehavarna flyga tillsammans.

Det hela påminner om katolska kyrkans biktningsprocess.
Citera
2019-07-16, 21:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Någon har alltså smygfotat @anderslindberg när han är med sin familj på en flygplats? Och twittrat bilden. Och folk hejar på? Vilket lågvattenmärke för twitter. Sunkigt som fan.

https://twitter.com/janssonviktoria/status/1150933441250234368
Citera
2019-07-17, 18:45
Medlem
smoerreboms avatar
Givetvis unnar vi Anders och hans barn en flygresa till medelhavet i sommar, detta är en fråga om hans ledarredaktions och aftonhorans trovärdighet, inget annat.

Chang Frick har hanterat detta föredömligt snabbt och vänligt. PON:s regler berör inte hur publicering ska ske med barn inblandade men det verkar finnas lite praxis och uttalanden som går ut på att om vårdnadshavaren inte vill att barnen ska vara med så ska det respekteras. Den första publiceringen var redan maskad och nu har Frick tillgodosett även Lindbergs särskilda önskemål om total urklippning inom ett par minuter. Dessvärre är det en del av nyheten eftersom de omfattas av hans hyckleri.

Nu gäller det att inte låta den korkade bortskämda kändisbarnet och helt talanglösa bimbon Jonna Sima spela bort korten här på twitter utan frågan är varför AB:s "journalister" inte lever som de lär. Det är bara det vi vill veta. Sen kan vi diskutera hur detta påverkar deras trovärdighet när de läxar upp oss om tolerans och rasism och varför Sverige nödvändigtvis måste ha en migration som är tio ggr så hög som alla andra länder.
Citera
2019-07-17, 21:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hanif sätter ord i en tweet på Anders Lindberg:

https://twitter.com/hanifbali/status/1151524918640730112?s=21

Exakt den bilden har jag av Lindberg. En intelligent person som off-air går att resonera med och ha ett riktigt samtal. Sekunden det är ”game time” - då finns det ingen hederlighet kvar. Då är alla medel tillåtna, inga kor heliga. Talepunkter ska hamras in, brunsmetning ska utföras.

Jag förstår att det är rätt legio i branschen men Lindberg går mycket längre än alla andra. En politikens Diego Costa - total avsaknad av moral och hederlighet. Sossarna ska styra Sverige är huvuddirektivet, allt annat kvittar. Principer finns inte.

Och som Bali även nämner - en kille för att göra hela högersverige förbannat. Bra bang for the buck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in