Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
såg faanskapet på "Opinion live" ikväll.
Där fick han svara på frågor ang. Benny Fredrikssons självmord till följd av Aftonhorans drev mot honom..detta p.g.av att de "ansvariga" för drevet på tidningen (självklart) tackat nej till att medverka i programmet..
AL var där för att diskutera Hanif Bali, också detta hade AL åsikter om..
Man kan bara konstatera att människan är farlig för ett demokratiskt fungerande samhälle, och Aftonhorans journalistkår är ett mycket farligt hot mot demokratin..
Just nu är jag tolerant, beträffande Anders Lindberg, då han gjort sitt jobb som journalist, och lyft fram viktiga frågor som har med vår överlevnad att göra.
Jag tycker debatten om Benny Fredrikssons självmord är omdömeslös eftersom vi inget kan veta om vad som hände, som ledde till självmordet. Media borde granska chefer och göra det till vardagsmat, och inte bara under #Metoo drevet. Av vad som framgått om Benny Fredriksson så var han en tuffing som borde tåla kritik. Om det bara var en fasad så kan inte andra lastas för det.
Jag var förvånad när jag läste dagens Aftonblad. Det var över Anders Lindberg som skrev en utmärkt artikel om Magnitskijlagen i sin senaste krönika. Det var på tiden att Sergej Magnitskij öde belystes i Sverige. Det var en positiv överraskning att Anders Lindberg uppmärksammat Bill Browder, och intervjuade honom, trots att han är en kapitalist.
Det visar sig att det sker ett uppvaknande i Sverige om vad som är våra intressen. Efter giftattentatet i Salisbury, så är det klargjort att Putin inte vår vän. I belysning av detta så är befattning med RT, ryssar och Putins hantlangare omdömeslöst oavsett om syftet kan verka gott, för folk som Chang Frick.