2018-03-08, 20:14
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Nu frågar han sig igen hur folk kan vara emot böneutrop men inte kyrkklockornas klang Det är ju nästan aldrig någon som håller med honom i det han skriver.

Ja, hur urblåst i skallen kan en Aftonbladsjournalist bli?

Maximal okunnighet om Sveriges befolkning och dess historia? Eller bara ett makabert hyckleri?

I århundraden har kyrkklockor i Sverige ljudit och kallat folket till gudstjänster, bröllop eller begravningar och i otider till samling. Det är ju en viktigt del av Svensk kulturhistoria. Är den Jävla idioten okunnig om detta?

Bönerop där religösa fanatiker ropar ut befallningar har vi sluppit hittills.

Va fan ska man göra med en sådan som Anders Lindberg? Någon som har ett förslag?
Citera
2018-03-08, 20:32
Medlem
Denna "manniska" ar ju totalt vardelos.
Citera
2018-03-19, 01:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
En lyssningsvärd intervju i Kvartal.

https://kvartal.se/fredagsintervjun/...nders-lindberg

Det är fascinerande hur ideologiskt konservativ han är.
Karln är ju kommunist av sovjetiskt snitt. Fast i 1900-talet.

Besatt av höger - vänster politik samt klass.
En karta som inte längre passar in på hur världen ser ut.

Men han är inte dum i huvudet, men desto farligare.

Men framförallt mobbare som kletar rasist på andra och ser sig som moraliskt överlägsen.
En obehaglig person.

Speciellt så ca 50 min in så ger han svar på frågan hur han ser att förbättrad välfärd är förenlig med stor invandring. Föga förvånande är svaret på sikt så kommer det bli så. Så har det varit. Sedan måste man se på ett nytt sätt på välfärden. Välfärden ska expanderas....

jösses.

Ta blodtrycksmedicinen och lyssna själva.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2018-03-19 kl. 01:37.
Citera
2018-03-22, 22:55
Medlem
Såg Anders Lindberg på opinion live precis. Han verkar ju för fan inte klok. Konspirationsteoretiker av rang och hetsig idiot som stod och pekade med fingret. Vet inte vem den andre gubben var men beundrar hans lugnt och hur han handskades med psykopaten. Själv hade jag nog brutit av honom fingret. Tål inte såna där som ska använda härskartekniker för att trycka ned andra. Riktigt vidrig människa.
Citera
2018-03-22, 23:03
Medlem
såg faanskapet på "Opinion live" ikväll.
Där fick han svara på frågor ang. Benny Fredrikssons självmord till följd av Aftonhorans drev mot honom..detta p.g.av att de "ansvariga" för drevet på tidningen (självklart) tackat nej till att medverka i programmet..
AL var där för att diskutera Hanif Bali, också detta hade AL åsikter om..
Man kan bara konstatera att människan är farlig för ett demokratiskt fungerande samhälle, och Aftonhorans journalistkår är ett mycket farligt hot mot demokratin..
Citera
2018-03-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Där fick han svara på frågor ang. Benny Fredrikssons självmord till följd av Aftonhorans drev mot honom..detta p.g.av att de "ansvariga" för drevet på tidningen (självklart) tackat nej till att medverka i programmet..
Man kan bara konstatera att människan är farlig för ett demokratiskt fungerande samhälle, och Aftonhorans journalistkår är ett mycket farligt hot mot demokratin..

Just nu är jag tolerant, beträffande Anders Lindberg, då han gjort sitt jobb som journalist, och lyft fram viktiga frågor som har med vår överlevnad att göra.

Jag tycker debatten om Benny Fredrikssons självmord är omdömeslös eftersom vi inget kan veta om vad som hände, som ledde till självmordet. Media borde granska chefer och göra det till vardagsmat, och inte bara under #Metoo drevet. Av vad som framgått om Benny Fredriksson så var han en tuffing som borde tåla kritik. Om det bara var en fasad så kan inte andra lastas för det.

Jag var förvånad när jag läste dagens Aftonblad. Det var över Anders Lindberg som skrev en utmärkt artikel om Magnitskijlagen i sin senaste krönika. Det var på tiden att Sergej Magnitskij öde belystes i Sverige. Det var en positiv överraskning att Anders Lindberg uppmärksammat Bill Browder, och intervjuade honom, trots att han är en kapitalist.

Det visar sig att det sker ett uppvaknande i Sverige om vad som är våra intressen. Efter giftattentatet i Salisbury, så är det klargjort att Putin inte vår vän. I belysning av detta så är befattning med RT, ryssar och Putins hantlangare omdömeslöst oavsett om syftet kan verka gott, för folk som Chang Frick.
Citera
2018-03-23, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Såg Anders Lindberg på opinion live precis. Han verkar ju för fan inte klok. Konspirationsteoretiker av rang och hetsig idiot som stod och pekade med fingret. Vet inte vem den andre gubben var men beundrar hans lugnt och hur han handskades med psykopaten. Själv hade jag nog brutit av honom fingret. Tål inte såna där som ska använda härskartekniker för att trycka ned andra. Riktigt vidrig människa.

Påminde om äcklet Wolodarski faktiskt, i sättet att tala om för andra vad som är sant och vara intellektuell besserwisser.

Dick Erixon är utgivare för Samtiden, SDs tidskrift på nätet.

Medier älskar att brunstämpla men jag tror Lindberg, som vanligt, var fel ute i sitt resonemang. Jag är ändå fascinerad av hans brist på självkritik och självinsikt med tanke på allt dumt han slänger ur sig. När argumenten tryter blir han ställd.
Funderar på vad hans lik i garderoben kan vara. Alla godhetsmänniskor har något. Det är nog inte horor eller makt. Jag tror inte han skulle våga tafsa. Möjligen påminner han om Hagamannen. Folk som är udda har ofta en sexuell avvikelse också.
Citera
2018-03-23, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

"Nu pratar jag - får jag prata till punkt?" Och sen pratar fanskapet över Dick Erixon när han försöker öppna munnen.

Jävligt irriterande med veka programledare som Belinda Olsson som inte har pungkulor nog att sätta ner foten. Båda ska kunna prata till punkt så att åskådaren ska kunna bilda sig en uppfattning om deras ståndpunkter. Men Belinda gör detta om och om igen.. Hon viker sig framför personer som tar över diskussionen och vill hålla monolog istället :-(
Citera
2018-03-23, 16:15
Medlem
Debatten mellan Erixon och Lindberg i Opinion live var helt värdelös. Erixon diskuterade Hanif Balis agerande, Lindberg diskuterade varför han fick sparken. Vilket naturligtvis utmynnade i en helt absurd "debatt".
Citera
2018-03-23, 21:10
Medlem
Han var faktiskt någorlunda icke-motbjudande i Kvartalintervjun. Men det bevisar för mig att man kan rationalisera de mest absurda åsikterna. Han kände dock att han var "nästan ensam" i att ha dem. Alltid nåt.

Finns numer få som har åsikten att flyktinginvandring är bra för välfärdssamhället. Lindberg är en.
Ja det är kanske möjligt... I en annan dimension.

Det blir så konstigt med folk som aldrig kan erkänna att de har fel utan istället snurrar in sig i att definiera ord. "Organiserad tiggeri var en myt i den kontexten jag talade om". Och så sa han "nästan alla som tigger gör det för att försörja sina fattiga familjer". Trots alla bevis för motsatsen.
Ja det är märkligt. Blir nästan komiskt lyssna på honom. Som att höra någon försvara att jorden är platt.
Citera
2018-03-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just nu är jag tolerant, beträffande Anders Lindberg, då han gjort sitt jobb som journalist, och lyft fram viktiga frågor som har med vår överlevnad att göra.

Jag tycker debatten om Benny Fredrikssons självmord är omdömeslös eftersom vi inget kan veta om vad som hände, som ledde till självmordet. Media borde granska chefer och göra det till vardagsmat, och inte bara under #Metoo drevet. Av vad som framgått om Benny Fredriksson så var han en tuffing som borde tåla kritik. Om det bara var en fasad så kan inte andra lastas för det.

Jag var förvånad när jag läste dagens Aftonblad. Det var över Anders Lindberg som skrev en utmärkt artikel om Magnitskijlagen i sin senaste krönika. Det var på tiden att Sergej Magnitskij öde belystes i Sverige. Det var en positiv överraskning att Anders Lindberg uppmärksammat Bill Browder, och intervjuade honom, trots att han är en kapitalist.

Det visar sig att det sker ett uppvaknande i Sverige om vad som är våra intressen. Efter giftattentatet i Salisbury, så är det klargjort att Putin inte vår vän. I belysning av detta så är befattning med RT, ryssar och Putins hantlangare omdömeslöst oavsett om syftet kan verka gott, för folk som Chang Frick.

Vad har din och Anders Lindbergs rysskräck med "våra intressen" att göra?
Citera
2018-03-25, 10:52
Medlem
Enydrions avatar
Oj, Oj... Idag skriver han att så många som 14 % tror på vad han skriver!!!

Är verkligen hela 14 % av svenskarna helt från vettet?

Misstro är tydligen arsenik för det öppna samhället, då kanske han skulle sluta skriva en massa skit om SD...

Kan tyvärr inte länka... (nåt fel med webläsaren så jag inte kan kopiera länkarna utan måste öppna dem först )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in