Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Ja snälla gör det, för jag har nämligen upplevt det raka motsatta faktiskt. Jag äter otroligt mycket fett kött. Dock ekologiskt, men det mesta är rött och det är nästan 50% fett. Det är snack om uppemot 1 kg om dagen i snart 10 år. Jag har sedan dess aldrig mått bättre eller sett bättre ut som. Jag gör nu. Alla mina världen är exemplariska. Mitt håravfall har stangerat. Jag skojar inte.
Det intressanta att jag inte har hittat någonting av det du påstår någonstans.
Det finns dessutom väldigt lite, om ens nångra bevis på att rött kött och mättat animaliskt fett på egen hand skulle vara farligt. Det skulle vara helt ologiskt. Om du hittar det så får du gärna länka.
OBS! Länka inte till Dr Campbells China study är du snäll. Den är redan debunked.
Jag mår bäst av en blandad diet. Jag mår bra av kött men äter fruktansvärt mycket frukt och grönt och även bär.
Källorna och länkarna finns i mitt huvud....

...jag har rört mig inom naturmedelsområdet. Jag är inte läkare eller naturläkare...inte ens en häxdoktor.
Jag har funnit att en hög köttdiet tillför mer kolesterol. Det kan vara bra. Men det "stimulerar" till ökning av tillväxthormon, könshormoner bl a testosteron och vid omvandlingen till DHT är vissa människor känsliga. Inte alla har den känsligheten för DHT. Degeneration av hår-roten är inte den enda faktor som har betydelse.
Hög kollagenbildning på grund av mycket frukt och grönt kan ge en kollagenbildning i huden som stramar åt hårsäckarna. Jag försöker minska stramheten genom oljor.
Jag experimenterar och jag har stoppat håravfallet. Jag kör med olivolja i håret och efter en stund lägger jag på rosmarinvatten. Tidigare har jag försökt med koffein men fick inga positiva effekter.
Det som alltid varit mitt stora dilemma är att mjällbildningen från 18 års ålder blev stark och det klumpade ihop sig. Starka schampon som dåvarande Seluken hjälpte inte. Ibland blev det en hård skorv som var svår att avlägsna. Ibland var skorven fetare, det var bättre, men hår försvann alltid när jag försökte avlägsna skorven.
Jag tror inte på Provexin men jag har hört om ett annat medel som jag "tror" kallas Sense Duo, det lillla jag vet är att det bygger på oljeprincipen.
Jag lovar att återkomma, tyvärr är källorna just nu mest i mitt huvud och jag är ingen mästare på att plocka fram.