2016-08-03, 17:55
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men för tusan..är Ni alldeles PK här?.... ....Det finns visst studier på att Saw Palmetto fungerar, antingen minskar det DHT eller så balanserar det DHT. Jag har läst studier om det men kan inte just nu plocka fram det.

Det lindrar prostataförstoring och det ger håret en chans. 300 mg a day är för lite. Man bör komma upp i två kapslar ren Saw Palmetto. 600 mg för att få effekt.

Som med alla naturmedel skall man vara försiktig för man vet inte exakt alla (bi)verkningarna.

Mitt håravfall har i alla fall stannat av och jag tycker också att håret blivit mörkare, jag tolkar den mörkare tonen som att vissa hårstrån har blivit tjockare. Dessutom har jag idag mer vellushår än för två år sedan.

Läkemedel funkar inte eftersom när man slutar med dom, återgår man långsamt till exakt samma problem.

Var inte så förbannat PK här... ....
PK-människor kan syssla med naturläkemedel, är nog vanligt bland batikhäxor och miljöpartister.

Varför skulle naturläkemedel vara annorlunda än läkemedel i det hänseendet, slutar man med naturläkemedel så lär väl effekten upphöra?

Och du får gärna länka en studie som visar saw palmettos effekter på DHT, det har nämligen gjorts flera medicinska studier och det finns inga som helst indikationer på att det skulle funka.
Citera
2016-08-03, 21:04
Medlem
Jag skall försöka hitta det jag har läst. Det finns massor. Det som ofta skiljer naturläkemedel mot läkemedel är att man har en "hangover" effekt.

Vid läkemedel upphör verkan nästan omedelbart efter avslutad "behandling". Naturläkemedel kan verka i kroppen upp till flera månader, jag har sett utredningar om 4-6 månader men jag har svårt att visa detta.

Jag forskar vidare. Idag beslöt jag att gå vidare med olivolja i hårbotten istället för alltför feta ricinoljan.

Jag låter olivoljan sitta på i kanske 4-5 timmar innan jag tvättar bort. Javisst är det lite hokus pokus men mycket bättre än PK politikers lögner... ....Jag försöker ju finna sanningen.
Citera
2016-08-04, 19:45
Medlem
Citat:
Jag skall försöka hitta det jag har läst. Det finns massor. Det som ofta skiljer naturläkemedel mot läkemedel är att man har en "hangover" effekt.

Vid läkemedel upphör verkan nästan omedelbart efter avslutad "behandling". Naturläkemedel kan verka i kroppen upp till flera månader, jag har sett utredningar om 4-6 månader men jag har svårt att visa detta.

Jag forskar vidare. Idag beslöt jag att gå vidare med olivolja i hårbotten istället för alltför feta ricinoljan.

Jag låter olivoljan sitta på i kanske 4-5 timmar innan jag tvättar bort. Javisst är det lite hokus pokus men mycket bättre än PK politikers lögner... ....Jag försöker ju finna sanningen.

Oljorna är bara bärare, och dom gör absolut ingen nytta på egen hand.
Använder själv FÄRSK koriander och rosmarin som triggar, och som sagt oljorna hjälper deras effektivitet.

Fortfarande är det fundamentala det som gror under oss, och vi kan inte lura kroppen att tro annorlunda.
Och Afrosvensk ge upp med dina läkemedelsbolag sponsrade kliniska tester även om du vägrar förstå sammanhanget.

Dr. Kane reports having received consulting fees from both American Medical Systems and Intuitive Surgical, and having received lecture fees from Merck and TAP. Dr. Shinohara reports having received lecture fees from GlaxoSmithKline and Pfizer. Dr. Avins reports receiving grant support from Merck. No other potential conflict of interest relevant to this article was reported.

Lite före bilder:
http://www.ladda-upp.se/bilder/ebaqkkbzccgxq/
http://www.ladda-upp.se/bilder/gqilarfawjhnwy/

Mitt nya bebis hår som tar över:
http://www.ladda-upp.se/bilder/trsynxovkdzdrp/
http://www.ladda-upp.se/bilder/psivpatfdriss/
Citera
2016-08-04, 20:00
Medlem
Jag använder oljorna bara för att få en bättre hårbotten. För jag kunde tidigare få tjocka ansamlingar av "mjäll" och när jag rev bort dom kunde finare hår rivas bort. Troligen inget "håravfall" men mycket oroande när finare hår på c:a 1 cm bara försvinner.

Oljebehandling två---tre gånger i veckan har förbättrat läget. Jag har inte provat rosmarinolja utan rosmarinvatten och jag upplever det som stimulerande.

Som jag tidigare har rapporterat är det en stor bluff att koffein stimulerar, det gör det i alla fall inte på mig.

Men kanske olja-koffein? Hur nu det funkar med DHT är oklart. Det finns ju män med mycket tjockt hår som ändå har prostataförstoring....så det måste vara hårrötternas känslighet samt andra faktorer som spelar in.
Starka mjällschampon har jag aldrig gillat. Jag återkommer med rapporter när jag vet något mer.

(Dags för Sharia-utbildning) Ja jag skojar....dessa skämt om Sharia går nog inte hem ....
Citera
2016-08-22, 17:10
Avslutad
Citat:
.

En stor och fet köttdiet försämrar läget. Men jag äter ändå ganska mycket kött.

Ge mig en enda undersökning, studie eller ett bevis på detta.
Citera
2016-08-22, 17:46
Medlem
Börjar så smått lessna på alla som kräver studier eller bevis.
Så länge det inte gagnar industrin, lär ingen göra studier av något som inte kan patenteras.

Är även fascinerad att så pass få inte använder sig av den naturliga råvaran, för att det måste komma i en bekvämlig form (piller, oljor, syntetiska substanser).
Nyttan dom ger är endast minimal, i och med dom saknar co-enzymer=kompisar, så din kropp har inte en aning hur den ska hantera innehållet.
Citera
2016-08-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ge mig en enda undersökning, studie eller ett bevis på detta.

Om du läser vad jag skrev. En stor köttdiet försämrar läget. Det avser mig själv. Jag har funnit att i perioder med mycket kött försämras min hårväxt. Det kan vara individuellt.

Jag skall en dag försöka tillfredsställa dig med källor.
Citera
2016-08-22, 21:56
Avslutad
Citat:
Om du läser vad jag skrev. En stor köttdiet försämrar läget. Det avser mig själv. Jag har funnit att i perioder med mycket kött försämras min hårväxt. Det kan vara individuellt.

Jag skall en dag försöka tillfredsställa dig med källor.

Ja snälla gör det, för jag har nämligen upplevt det raka motsatta faktiskt. Jag äter otroligt mycket fett kött. Dock ekologiskt, men det mesta är rött och det är nästan 50% fett. Det är snack om uppemot 1 kg om dagen i snart 10 år. Jag har sedan dess aldrig mått bättre eller sett bättre ut som. Jag gör nu. Alla mina världen är exemplariska. Mitt håravfall har stangerat. Jag skojar inte.

Det intressanta att jag inte har hittat någonting av det du påstår någonstans.
Det finns dessutom väldigt lite, om ens nångra bevis på att rött kött och mättat animaliskt fett på egen hand skulle vara farligt. Det skulle vara helt ologiskt. Om du hittar det så får du gärna länka.

OBS! Länka inte till Dr Campbells China study är du snäll. Den är redan debunked.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-08-22 kl. 21:59.
Citera
2016-08-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja snälla gör det, för jag har nämligen upplevt det raka motsatta faktiskt. Jag äter otroligt mycket fett kött. Dock ekologiskt, men det mesta är rött och det är nästan 50% fett. Det är snack om uppemot 1 kg om dagen i snart 10 år. Jag har sedan dess aldrig mått bättre eller sett bättre ut som. Jag gör nu. Alla mina världen är exemplariska. Mitt håravfall har stangerat. Jag skojar inte.

Det intressanta att jag inte har hittat någonting av det du påstår någonstans.
Det finns dessutom väldigt lite, om ens nångra bevis på att rött kött och mättat animaliskt fett på egen hand skulle vara farligt. Det skulle vara helt ologiskt. Om du hittar det så får du gärna länka.

OBS! Länka inte till Dr Campbells China study är du snäll. Den är redan debunked.

Jag mår bäst av en blandad diet. Jag mår bra av kött men äter fruktansvärt mycket frukt och grönt och även bär.

Källorna och länkarna finns i mitt huvud.... ...jag har rört mig inom naturmedelsområdet. Jag är inte läkare eller naturläkare...inte ens en häxdoktor.

Jag har funnit att en hög köttdiet tillför mer kolesterol. Det kan vara bra. Men det "stimulerar" till ökning av tillväxthormon, könshormoner bl a testosteron och vid omvandlingen till DHT är vissa människor känsliga. Inte alla har den känsligheten för DHT. Degeneration av hår-roten är inte den enda faktor som har betydelse.
Hög kollagenbildning på grund av mycket frukt och grönt kan ge en kollagenbildning i huden som stramar åt hårsäckarna. Jag försöker minska stramheten genom oljor.

Jag experimenterar och jag har stoppat håravfallet. Jag kör med olivolja i håret och efter en stund lägger jag på rosmarinvatten. Tidigare har jag försökt med koffein men fick inga positiva effekter.

Det som alltid varit mitt stora dilemma är att mjällbildningen från 18 års ålder blev stark och det klumpade ihop sig. Starka schampon som dåvarande Seluken hjälpte inte. Ibland blev det en hård skorv som var svår att avlägsna. Ibland var skorven fetare, det var bättre, men hår försvann alltid när jag försökte avlägsna skorven.
Jag tror inte på Provexin men jag har hört om ett annat medel som jag "tror" kallas Sense Duo, det lillla jag vet är att det bygger på oljeprincipen.
Jag lovar att återkomma, tyvärr är källorna just nu mest i mitt huvud och jag är ingen mästare på att plocka fram.
Citera
2017-01-06, 20:06
Medlem
grasuggan99s avatar
Finns ett svenskt bolag i Lund noterat på aktietorget som har en kandidat mot håravfall. De kommer med resultaten från sin FAS 2 studie under januari någon gång. Ni får hålla tummarna för att deras produkt ger positiva resultat. Follicum heter företaget och aktien har tickern FOL!

Follicum utvecklar nya läkemedel mot håravfall och oönskad hårväxt. Just nu planeras de första kliniska studierna på människa för att bekräfta de resultat av läkemedelskandidaten FOL-005 som observerats i prekliniska studier. Företagets huvudsakliga intäkter förväntas erhållas genom utlicensiering eller försäljning av hela eller delar av bolagets läkemedelsprojekt till läkemedelsbolag och/eller finansiella aktörer efter genomförande av en klinisk studie. Follicum har inte för avsikt att bedriva egen försäljning av läkemedel.
Senast redigerad av grasuggan99 2017-01-06 kl. 20:11.
Citera
2017-01-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Man blir mörkrädd över okunskapen som florerar kring de bakomliggande mekanismerna rörande androgen alopeci.

1) Nej, Provexin kommer inte att hjälpa dig.

2) Nej, håravfall ärvs inte på mödernet, som någon lirare skrev.

3) Finasterid (och dess varianter - dutasterid, I'm looking at you) är det enda i nuläget som någorlunda "effektivt" kan blockera alfa-5-reduktas och strypa DHT en aning.

4) Ja, minoxidil i olika former fungerar i teorin, och i viss mån praktiken, men det är inte verksamt mot DHT, och det blir förövrigt svårt att applicera på de ställen som sedan de facto uppnått önskat resultat och blivit hårigare, vilket gör det värdelöst. Därtill omständigt.

5) The "big three" är fortfarande Finasterid, minoxidil och ketoconazol - i den ordningen. Det sistnämnda är en mild antiandrogen som finns i det frekvent förekommande mjällschampoot Fungoral, men även varianter av detta schampoo på apotea etc. Finns ett flertal studier som genomförts under åren som kan påvisa att ketoconazol använt på rätt sätt uppvisar samma resultat - eller bättre - än 2% minoxidil. Googla "Nizoral" (amerikanska varianten) t.ex. - sedan får du leta själv.

För något år sedan fick jag sk tingeling scalp och tappade mycket hår
Började shamponera håret med ketokonazol då andra personer beskrev tingeling scalp speciellt efter duschen
När hårsäcken blir svag uppfattar många det som tingeling
Efter en period med ketokonazol avtog kliandet och håret slutade falla av
Vad jag vill säga är att ditt svar är jätte bra
Hoppas folk lär sig av dig
Kvinnor kan också ha hår problem av hormonell karaktär
Tyvärr ser jag många tunnhåriga kvinnor som inte vet råda bot
Citera
2017-05-04, 11:31
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Finns ett svenskt bolag i Lund noterat på aktietorget som har en kandidat mot håravfall. De kommer med resultaten från sin FAS 2 studie under januari någon gång. Ni får hålla tummarna för att deras produkt ger positiva resultat. Follicum heter företaget och aktien har tickern FOL!

Follicum utvecklar nya läkemedel mot håravfall och oönskad hårväxt. Just nu planeras de första kliniska studierna på människa för att bekräfta de resultat av läkemedelskandidaten FOL-005 som observerats i prekliniska studier. Företagets huvudsakliga intäkter förväntas erhållas genom utlicensiering eller försäljning av hela eller delar av bolagets läkemedelsprojekt till läkemedelsbolag och/eller finansiella aktörer efter genomförande av en klinisk studie. Follicum har inte för avsikt att bedriva egen försäljning av läkemedel.

Jag hade kvinnan som upptäckte detta som lärare på en kurs 2014. Hon beskrev de första studierna och tydligen var det hela ett lycklig slump att det upptäcktes. Egentligen skulle blodkärl, eller om det var hud, och dess tillväxt studeras men gruppen upptäckte att mössen hade fått kraftig behåring på områdena som undersökts.

Nya studier gjordes på nakna möss och möss som av andra anledningar hade lite hår. Allt var mycket lovande. Härligt att höra att det går framåt för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in