Citat:
Ursprungligen postat av
Fisksommar
Han ska ju ha setts mycket i lokaltidningar (eller kanske bara en lokaltidning), enligt det som säffle-tidningen skrivit. Man får väl bläddra igenom de tidningar man har o se om man hittar nån som skulle kunna stämma in på beskrivning. Tyvärr har jag slängt mina så lämnar det till någon annan

Bläddra inte för mycket.. Så här fungerar journalister, de vill "höja" historien..
Jag bor på en yttepytte-liten ort där alla känner alla, är en helt oviktig person med ett helt vanligt lönejobb. Inga kommunala uppdrag. Tränar inte något lag. Inga "skelett i garderoben". Välskött "villaträdgård" och rätt så välartade barn (nu vuxna). Har inte utmärkt mig på något sätt. Men jag har lyckats "ses i lokalmedia" flera gånger (3) "de senaste åren" (5-6)

. En gång fick jag t.ex vara med i "Vi frågar 5" (kopierat koncept från Aftonslasket), det var nog 2012 eller 2013... Jag minns inte frågan (höjt porto, JA eller NEJ?) eller vad jag svarade, men nog fan "sågs jag i lokalmedia"

En annan gång gjorde blaskan ett reportage om våra scouter (var ledare då).
Skulle jag misstänkas för något brott idag, så skulle jag säkert få epitetet "känd från lokalmedia". Det kan vara vilken mupp som helst som har råkat hamna i nwt några gånger de senaste 10 åren. Kanske har personen en restaurang eller något annat näringsställe?