• 1
  • 2
2015-06-24, 14:32
Medlem
bagarn29s avatar
http://nwt.se/saffle/2015/06/24/loka...-misstanks-for

Citat:
Under våren misstänks en lokal profil, som synts i lokalmedia vid flera tillfällen de senaste åren, ha gjort sig skyldig till sexuellt ofredande. Han anhölls i början av juni. Mannen misstänks ha gjort sig skyldig till sexuellt ofredande i Åmål under perioden 1 januari till 2 juni i år.

Den 8 juni gjordes en husrannsakan i Säffle kommuns lokaler, där mannen haft sitt kontor. Om en husrannsakan gjorts i Åmåls kommuns lokaler vill varken polis eller Jeanette Lämmel, kommunchef i Åmål, uttala sig om. En man som varit anställd av både Säffle och Åmåls kommuner, haft god man-uppdrag i båda kommunerna.

Den misstänkte mannen bor i Åmål.

Vem är den misstänkte och vem har han ofredat?

Om man är god man så är det väl oftast åt personer som är unga eller åt personer med ett mentalt handikapp, eller är jag helt ute och cyklar?

Om det stämmer så är det extra känsligt eftersom det i så fall, står offren i beroende ställning till honom.
Senast redigerad av bagarn29 2015-06-24 kl. 14:36.
Citera
2015-06-24, 15:29
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.nwt.se/112/2015/06/24/go...r-sexbrott-mot

Citat:
Citat:
En välinsatt källa uppger till NWT att mannen misstänks för att ha utsatt en klient för sexuellt ofredande. Mannen är som sagt misstänkt för brott, men det kommer förmodligen inte hända särskilt mycket kring utredningen under sommaren med tanke på brottsrubriceringen och att målsägande är över 18 år gammal. Den typen av ärenden måste vi prioritera, även med sommarbemanning, säger Per-Erik Vister.

Ingen här som bor i Åmål eller Säffle som vet något?
Citera
2015-07-01, 13:28
Medlem
Verkar tunt med Säfflebor här.
Citera
2015-07-01, 22:19
Medlem
Han ska ju ha setts mycket i lokaltidningar (eller kanske bara en lokaltidning), enligt det som säffle-tidningen skrivit. Man får väl bläddra igenom de tidningar man har o se om man hittar nån som skulle kunna stämma in på beskrivning. Tyvärr har jag slängt mina så lämnar det till någon annan
Citera
2015-07-02, 05:14
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisksommar
Han ska ju ha setts mycket i lokaltidningar (eller kanske bara en lokaltidning), enligt det som säffle-tidningen skrivit. Man får väl bläddra igenom de tidningar man har o se om man hittar nån som skulle kunna stämma in på beskrivning. Tyvärr har jag slängt mina så lämnar det till någon annan

Bläddra inte för mycket.. Så här fungerar journalister, de vill "höja" historien..

Jag bor på en yttepytte-liten ort där alla känner alla, är en helt oviktig person med ett helt vanligt lönejobb. Inga kommunala uppdrag. Tränar inte något lag. Inga "skelett i garderoben". Välskött "villaträdgård" och rätt så välartade barn (nu vuxna). Har inte utmärkt mig på något sätt. Men jag har lyckats "ses i lokalmedia" flera gånger (3) "de senaste åren" (5-6) . En gång fick jag t.ex vara med i "Vi frågar 5" (kopierat koncept från Aftonslasket), det var nog 2012 eller 2013... Jag minns inte frågan (höjt porto, JA eller NEJ?) eller vad jag svarade, men nog fan "sågs jag i lokalmedia" En annan gång gjorde blaskan ett reportage om våra scouter (var ledare då).

Skulle jag misstänkas för något brott idag, så skulle jag säkert få epitetet "känd från lokalmedia". Det kan vara vilken mupp som helst som har råkat hamna i nwt några gånger de senaste 10 åren. Kanske har personen en restaurang eller något annat näringsställe?
Senast redigerad av theodor.busse 2015-07-02 kl. 05:22.
Citera
2015-07-06, 22:53
Medlem
Bara det att vi inte bryr oss, varför kasta någon till vargarna innan personen fått en ärlig utredning och eventuellt dom?
Citera
2015-07-06, 23:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Bara det att vi inte bryr oss, varför kasta någon till vargarna innan personen fått en ärlig utredning och eventuellt dom?

En god man som misstänks för att ha sexuellt utnyttjat en person som är i beroendeställning till honom och ni bryr er inte?
Citera
2015-07-09, 12:46
Medlem
knaskakans avatar
ett litet tips bara, sök inte hjälp hos säffle och Åmåls gemensamma konsumentrådgivare ensam.....
Citera
2015-07-09, 14:06
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaskakan
ett litet tips bara, sök inte hjälp hos säffle och Åmåls gemensamma konsumentrådgivare ensam.....
Så det skulle enligt dig vara denna person som avses i tråden? Vad har du för belägg för det?

Tjänsten som konsumentsekreterare i Säffle är iaf vakant tydligen.
Citera
2015-09-01, 10:43
Medlem
Detta kommer att bli nedtystat,som vanligt!! Inga kommunalpampar eller deras polare har någonsin blivit fällda för något brott i Åmål-Säffle med omnejd!
Citera
2015-09-01, 13:15
Medlem
Appropå förövaren, vodka i bastun ?
Citera
2015-09-01, 15:44
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagle51
Detta kommer att bli nedtystat,som vanligt!! Inga kommunalpampar eller deras polare har någonsin blivit fällda för något brott i Åmål-Säffle med omnejd!
En rektor kommer jag ändå ihåg från Säffle som.fälldes för förskingring...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in