Citat:
Ursprungligen postat av
northpolesanta
2) Vilka bilar har ni och varför?
Kör en Audi A4 (-04). Skulle aldrig lägga ner pengar på en helt ny bil men får gärna ändå vara relativt nytt och fungerande.
Även om jag säkerligen skulle kunna klara mig med kollektivtrafik då jag bor i en storstad, så finns det ändå massvis med fördelar
-Snabbt och smidigt att ta sig till jobbet, betydligt lättare än kollektivtrafiken
-Frihet att resa iväg vart man vill, när man vill. Att t.ex. ta sig ut till sommarstugan med kollektivtrafik är inte fullt lika enkelt
-Möjlighet till att veckohandla
-Lättare att röra sig med sonen
Kostart dessutom inget för parkering där jag bor, trots att det är relativt centralt (<20 min med kollektivtrafik till centrum)
Så fördelarna överstiger vida nackdelarna, vilket egentligen bara är ekonomiska. Man ska ju inte sticka under stol att bränslekostnader, försäkringar o.s.v. kostar en hel del i slutändan. Nu är jag dock relativt välavlönad så inte heller det är egentligen någon större orsak. Skulle jag dock bli av med jobbet av någon anledning eller bli tvungen att ta ett med betydligt lägre lön kan det nog hända att bilen skulle ryka.