• 2
  • 3
2015-06-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Oavsett räntebidrag så betalar du ju mer i ränta än vad en utan lån gör

Och jo jag har både högre inkomt och lån, men lånet skall bort

Självklart betalar jag mer i ränta om jag har lån jämfört med om jag är utan lån. Men jag betalar tack vare lånen mindre skatt och i slutändan gör det att jag har mer pengar på kontot. Anser du att allt frid och fröjd när du deklarerar dina inkomster och dessutom känner dig bekväm att betala de skatter vi som tjänar lite mer betalar är väl allt fine. Go for it! Det är tufft att betala skatt.

Personligen ser jag till att behålla så mycket som möjligt av det jag tjänar, vilket självklart inbegriper att ha lån..
Senast redigerad av Magban 2015-06-25 kl. 17:55.
Citera
2015-06-25, 17:58
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Självklart betalar jag mer i ränta om jag har lån jämfört med om jag är utan lån. Men jag betalar tack vare lånen mindre skatt och i slutändan gör det att jag har mer pengar på kontot. Anser du att allt frid och fröjd när du deklarerar dina inkomster och dessutom känner dig bekväm att betala de skatter vi som tjänar lite mer betalar är väl allt fine. Go for it! Det är tufft att betala skatt.

Personligen ser jag till att behålla så mycket som möjligt av det jag tjänar, vilket självklart inbegriper att ha lån..

All respekt men har du verkligen gjort matematiken för det där eller pratar dina känslor? Det kan inte vara ett vettigt beslut att ta lån i syfte att sänka sin skatt, att det är en bieffekt när man ändå tar lån är något helt annat.

Det fanns en tid före senaste stora skattereformen då man kunde få 100% skatteavdrag som höginkomsttagare men det var ändå drygt 25 år sedan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in