2015-06-23, 22:46
Medlem
Cameltotems avatar
Har deffat flera gånger.

Käkat pizza på deff, druckit massa pepsi max. Så där har ni två myter.

Ät en bra bit under vad du behöver, typ 1000-1500 mindre så tappar du vikt rätt snabbt

Kaffe är riktigt bra för att hålla energin uppe.
Citera
2015-06-23, 22:57
Medlem
DonLatinos avatar
Så om jag tolkat allt rätt?

Äta grönt, kött dagligen > mellanmål > träning > äta, proteiner > vila > no sugar > mindre kolhydrater > BARA FISK ELLER KYCKLING ELLER KOKÖTT. > små mängder > stora mellanrum > var nogrann.

Inget var i ordning, har jag tolkat det rätt?
Citera
2015-06-23, 23:05
Medlem
Inhalators avatar
Ät nästan ingenting, och endast protein. Träna tung styrketräning. Ersätt förlorade näringsämnen med de undermåliga alternativ som finns i form av piller. VLCD/termogen diet, det funkar.
Citera
2015-06-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Helt seriöst om du vill göra det på ett bra sätt så och verkligen har motivation så är det sjukt enkelt att börja hålla koll på kosten via excel. http://gyazo.com/44cad2cae43a2251435828f836bc8861
En bild på hur jag lagt upp allt. Oftast kan du ögonmåtta vikten, men jag har en matvåg.

Enkelt sätt att få extremt bra översikt på kosten. Matvarorna man köper är ju oftast samma vara, så det är bara att skriva in 1 gång och sen använda funktionerna i excel för att snabbt få ut svar. Räkna bara ut din dagsförbrukning och ta bort 1000kcal om dagen, eller rimligare 500 om dagen för att inte förlora allt för mycket muskelmassa.

Enkel och väldigt simpel liten vana för att få en översikt över kosten

Är det inte enklare att ladda ner någon app, typ Lifesum eller liknande på mobilen?
Citera
2015-06-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino

Äta grönt, kött dagligen > mellanmål > träning > äta, proteiner > vila > no sugar > mindre kolhydrater > BARA FISK ELLER KYCKLING ELLER KOKÖTT. > små mängder > stora mellanrum > var nogrann.

Jag tror ett enkelhet och långsiktighet är viktigt. Enkelhet för att man annars inte orkar hålla fokus över tid och långsiktighet för att man behöver ändra saker inte bara för stunden utan kanske för alltid, för att inte falla tillbaka längre fram i tiden.

Att hitta en bra balans. Minska ner portionsstorlekarna men krångla inte till det. Fortsätt äta det du tycker är gott men minska på feta såser och kolhydrater. Öka grönsaker. Googla även på vilka grönsaker och vilka kolhydrater som är bra. Sen kan det vara King i början att väga och räkna kcal som du stoppar i dig så att du får en ökad medvetenhet och ett ökat fokus.

Träning är skit bra, samma sak där, hitta en bra balans och en dos som du kan hålla i på lång sikt.

Och som många varit inne på kcal in minus kcal ut är det allra viktigaste.

Lycka till!
Citera
2015-06-24, 00:10
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Jag tror ett enkelhet och långsiktighet är viktigt. Enkelhet för att man annars inte orkar hålla fokus över tid och långsiktighet för att man behöver ändra saker inte bara för stunden utan kanske för alltid, för att inte falla tillbaka längre fram i tiden.

Att hitta en bra balans. Minska ner portionsstorlekarna men krångla inte till det. Fortsätt äta det du tycker är gott men minska på feta såser och kolhydrater. Öka grönsaker. Googla även på vilka grönsaker och vilka kolhydrater som är bra. Sen kan det vara King i början att väga och räkna kcal som du stoppar i dig så att du får en ökad medvetenhet och ett ökat fokus.

Träning är skit bra, samma sak där, hitta en bra balans och en dos som du kan hålla i på lång sikt.

Och som många varit inne på kcal in minus kcal ut är det allra viktigaste.

Lycka till!
Tackar! Så ingen klyftpotatis med kryddor eller ris? Endast kött och grönsaker!
Citera
2015-06-24, 00:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har deffat flera gånger.

Käkat pizza på deff, druckit massa pepsi max. Så där har ni två myter.

Ät en bra bit under vad du behöver, typ 1000-1500 mindre så tappar du vikt rätt snabbt

Kaffe är riktigt bra för att hålla energin uppe.

Dricka pepsi max är inga problem.
Citera
2015-06-24, 00:27
Medlem
Levde på enbart riskakor, äpplen och vatten i lite mer än en månad förra sommaren. Tappade 13kg. Mådde skit men har lyckats bibehålla den vikten och fortsatt gå ned i stadig och sund takt efteråt så det var värt det.
Citera
2015-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino

Det låter bra. Lägg till träning till det hela så blir det ännu bättre. Märker du ingen skillnad inom 2-3 veckor så måste du helt enkelt kvantifiera vad du äter mer noggrant och räkna kalorier. Men följer du detta med huvudtemat 'äta mindre mängd mat' så blir jag förvånad om du inte går ner i vikt.
Citera
2015-06-24, 01:07
Medlem
Herrejävla vad en del ska krångla till det..

Ät mindre kalorier än vad du gör av med och sen spelar det ingen roll om du väljer att dina kalorier i godis och chips eller grönsaker och kött! Skillnaden kommer bestå i hur du mår och känner dig.

Men för en hälsosam viktnedgång ät iaf 1.5g protein per kg kroppsvikt. Sedan är det bara att testa dig fram vad du själv tycker ge en bra mättnadskänsla och funkar för just dig!
Citera
2015-06-24, 01:39
Medlem
Bbobis avatar
Fan spelar det för roll om du äter kött eller fisk? Portionera i förhållande till energin för att hålla det nere.

Gör fiskgryta på torsk. Gott och mycket protein per kcal.

Tex zucchini, tomat, chili, vitlök, torsk, vatten, grönsakbuljong, timjan, citron.

In i ugnen 15min. Asgott.

Som sagt. Sluta krångla till det så jävla mycket. Sluta använda smör/olja i matlagningen och ta så smala prdoukter som möjligt. Rökt kalkon som finns färdigstrimlad är skitbra. Gör sallad på det.

Till frukost kan du steka broccoli och ett par ägg. Stek utan smör/olja. Behövs inte när man har en teflonpanna.
Senast redigerad av Bbobi 2015-06-24 kl. 01:44.
Citera
2015-06-24, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
2.5 kg ovanjordsgrönsaker innehåller lika mycket energi som 100gr. smör. Tar man sedan
hänsyn till omsättningsbar energi hos grönsakerna får man säkerligen öka grönsaksmängden
det 3-dubbla.

Sedan får ni andra bedöma vad som mättar mest och längst.

Grönsaker behöver man inte räkna på det är bara att äta hur mycket som helst av oavsett vilken diet man kör. Men bara grönsaker tycker jag inte är en måltid som är mättande eller tillfredställande även om man proppar magen full.

Jag skulle istället jämföra med t.ex. pasta som innehåller rätt mycket energi per gram och inte är så mättande på lång sikt.

Enklaste tipset jag kan ge är att byta ut all pasta, ris, potatis, bröd o.s.v. mot grönsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in