2015-06-22, 20:36
Medlem
Nr man vxer upp och fr en viss typ av mat p ett speciellt stt. kttfrssen som mamma laga r alltid den bsta. Hemmalagat r oftast kopplat till sin egna familjs stt att krydda och tillaga maten. Vilket godis som brukade finnas p lrdagar. Dryck p samma stt.

Vad har ni idag valt bort eller bytt ut frn det som ni vuxit upp med? vad var det som inte hll mttet?

Sjlv fr jag nog sga kttfrssen. Den var nu i efterhand alldeles fr vattnig. Sen har vi korv stroganoff som r s jkla gott idag. Anledningen r nog densamma som ovan att den var lite fr vattnig. Inte tillrkligt med grdde eller vad det nu r som ska gra den lite tjockare.
Citera
2015-06-22, 20:40
Medlem
AdminHunters avatar
Kindergg
Citera
2015-06-22, 20:46
Medlem
Pasta, kttbullar och lsviktsgodis r borta.
Inge problem med maten eftersom morsan r kock.
Gillar bara inte nmnda saker.
Citera
2015-06-22, 20:55
Medlem
bithaxs avatar
Oboy
Citera
2015-06-22, 21:08
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Sger Kindergg hr med. Och Coca Cola.
Citera
2015-06-22, 22:46
Medlem
Pattsons avatar
Fiskpinnar t jag ofta som barn. Detta r nu utbytt mot riktig fisk. Dock har jag funderat p att kpa ett paket fiskpinnar fr att se om det smakar lika bra idag.
Citera
2015-06-22, 23:35
Medlem
habilgerbils avatar
ter inte ktt lngre s mnga barndomsklassiker s som kttfrsss, dillktt, gulasch osv ser vldigt annorlunda ut idag.

Sen r det vl mjlken. Jag r uppvxt i ett hem med enbart mini- (!) och lttmjlk men skulle aldrig f fr mig att kpa det nu.
Citera
2015-06-23, 06:48
Medlem
Oboy och skogaholmslimpa... Totalt smaklst i dagslget jmfrt med annat.
Citera
2015-06-23, 07:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Nr man vxer upp och fr en viss typ av mat p ett speciellt stt. kttfrssen som mamma laga r alltid den bsta. Hemmalagat r oftast kopplat till sin egna familjs stt att krydda och tillaga maten. Vilket godis som brukade finnas p lrdagar. Dryck p samma stt.

Vad har ni idag valt bort eller bytt ut frn det som ni vuxit upp med? vad var det som inte hll mttet?

Sjlv fr jag nog sga kttfrssen. Den var nu i efterhand alldeles fr vattnig. Sen har vi korv stroganoff som r s jkla gott idag. Anledningen r nog densamma som ovan att den var lite fr vattnig. Inte tillrkligt med grdde eller vad det nu r som ska gra den lite tjockare.
Vattnig kttfrsss och vattnig korv stroganoff, r ju hur enkelt som helst att fixa till.
Den ena med ge fan i att tillstta vatten, den andra reda ltt.
Varfr ska man vlja bort ntt av en anledning som r s enkel att fixa?

Annars r det vl bara godis som man inte ter idag som frr.
Citera
2015-06-23, 08:52
Medlem
MeanMEs avatar
All lsk i princip.
Drickor som Trocadero, Pommac mm smakar inte som de gjorde som barn.
Det r urvattnade kopior knns det som.
Finns en apelsinlsk jag kan kpa ibland som jag glmt namnet p just nu.
Cola gr bara inte.

Mat, vfflor blir det vldigt sllan endast p ungarnas begran, ngra gnger om ret typ.
Pannkaka och fattiga riddare lika s.
Lvbiff ts aldrig numera annat n mjligen i wok.
Pepparbiff.
Strmming, blir sill i stllet.
Krabba, tycker inte om smaken lngre, tyckte det var gott som liten.
Potatisbullar, inget jag ter numera.
Plsa.
Blodpudding.

Finns skert massor jag glmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här