Jag är en 100% fysiskt frisk människa, alltså jag lider varken av ADHD, Epilepsi, cancer eller vad man nu kan hitta på. Jag är dock deprimerad och jag är nu inne på min tredje medicin för att få bukt på självmordstankarna. Jag är ordinerad 120mg varje dag, och härom dagen så glömde jag av helt att ta cymbaltan.
Senare samma dag så kom det som jag tror var konsekvensen - ett rejält krampanfall. Jag tappade medvetandet och stönade högt och våldsamt i 20 minuter och krampade under hela tiden. Ambulansen körde med blåljus i 180km/h till mig och till sjukhuset för dom trodde att jag fått en hjärnblödning.
Det togs alla tester man kan tänka sig, dom röntgade hela kroppen och skannade hjärnan osv osv, men allting såg bra ut och inget var fel med blodet eller urinen (drogtest). Jag sov kvar på sjukhuset och blev utskriven direkt på morgonen, och nu sitter jag här 2 dagar efter och är helt återställd.
Men, vad berodde krampanfallet på? Både jag och doktorn spekulerar i att kroppen så plötsligt inte fick i sig mer cymbalta när den redan var så van vid maxdosen att den helt enkelt sa ifrån. Vad säger flashback om detta?