Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 14:29
  #1
Medlem
Emilyows avatar
Jag har några små ärr som är 5 månader gamla från ett självskadebeteende, de är i te särskilt stora men de sticker upp sådär och är röda/lila fortfarande. Nu ser jag att det är en ganska stor röd prick på ett av ärren. Det verkar som att det är blod eller nägot under ärret, alltså det är inte ytligt. Kan det vara att det håller på att läkas under huden eller kanske någon blödning under ärret?? Vad kan detta egentligen vara?

Jag håller på mycket med oljor och krämer osv på ärren, de kanske kan ha stört det?? Använder bio oil och cano derm krämen, har också använt en silikonkrän från sporter scars, men den tog slut flr typ 4 dagar sen så jag slängde den och slutade med den.
Citera
2015-06-25, 16:32
  #2
Medlem
Yoshi.crews avatar
Jag tror med största sannolikhet att det bara är läkningsprocessen det beror på, helt ofarligt. Sen att använda massa krämer till ärren tvivlar jag på om de verkligen kommer hjälpa, de kan underlätta för läkningen lite mer, men utseendet på ärren kommer inte få så står skillnad. De kommer åka ner i huden och bli ljusare mer och mer oavsett om man använder krämer eller inte.
Citera
2015-06-26, 20:02
  #3
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback