Citat:
Ursprungligen postat av Alzheimer
Å andra sidan gör den gode Sundvall ju bra filmer, vilket är mer än man kan säga om den här riksolyckan Robert Hobert... Richard Hobert menar jag... Jag höll på att skita på mig av skratt bara jag såg t r a i l e r n till "Tre solar". Det aset bränner miljoner av skattepengar på att producera skit som ses av fem personer på bio. Sundvall spelar i en kvalitetsmässigt högre division... och så har Sundvall också den goda smaken att inte jämt och ständigt ha med sin fru eller andra kvinnor han satt på i sina filmer som Nuthead/Bergman/Hobert...
Nej, Sundvall gör inga bra filmer, usla actionfilmer med usla manus som är snabbt framkrystade, Sundvalls filmer är i (bästa fall) i klass med de amerikanska B-actionfilmer som brukar visas sent på natten på TV3. Sundvall tror att ju mer specialeffekter man har i filmen, dessto bättre film är det, men sanningen är att ingen fil oavsett genre blir bra utan ett bra manus och det är ofta där det brister i Sundvalls filmer... Däremot håller jag med dig om Hobert han är en satans klåpare. En teatermänniska som inte fattar att det är skillnad på film och teater, han gör "teaterfilm" (Där dialogen bär upp hela handlingen, inte bilderna), som i princip de flesta svenska regissörer. Svensk film är extremt gammaldags, och är till 90% usel övriga 10% är i bästa fall hyffsade... I dagens läge görs det ingen riktigt bra svensk film...