• 1
  • 2
2005-10-16, 01:29
Medlem
colds avatar
Är han så trevlig som han verkar???
Citera
2005-10-16, 11:13
Medlem
Oliveiras avatar
På vilket sätt verkar han trevlig?
Citera
2005-10-16, 11:23
Medlem
Verkar lite kantig, utan större personlighet enligt mig.

Rökte hasch öppet inför sina föräldrar för att provocera på 70-talet.

Tvingades smyga med sitt filmande om Abba med Lasse Hallström (examensarbete) eftersom det var förbjudet under sent 70- tidigt 80-tal i Sverige med sånt inom kulturkretsarna.

Förresten ALLT var förbjudet då.
Citera
2005-10-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Är han så trevlig som han verkar???

en riktig tok kommunist från älvsbyn, norrbotten.
nu när stålarna rullar in, så är det inte så noga mer med att skrika på barrikaderna och kräva högre skatter av de rika utsugarsvinen...
antagligen lika falsk som alla kommunister som börjar dra in de stora stålarna, typ aschberg och liknande...
Citera
2005-10-19, 14:02
Medlem
Kenneth Lards avatar
Han är en tvättäkta skithög, enormt intresserad av sig själv och sitt. En kille som är fullkomligt omringad av ja-sägare och som sätter sig själv i paritet med Spielberg och Tarantino.

Kommunist, njä. Möjligtvis lite pliktskyldigt socialdemokratisk.
Citera
2005-10-19, 14:34
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth Lard
Han är en tvättäkta skithög, enormt intresserad av sig själv och sitt. En kille som är fullkomligt omringad av ja-sägare och som sätter sig själv i paritet med Spielberg och Tarantino.

Kommunist, njä. Möjligtvis lite pliktskyldigt socialdemokratisk.

Har hört samma omdöme om Ulf Malmros, det kanske är en typisk regissörers karaktär.
Citera
2005-10-19, 17:50
Medlem
Å andra sidan gör den gode Sundvall ju bra filmer, vilket är mer än man kan säga om den här riksolyckan Robert Hobert... Richard Hobert menar jag... Jag höll på att skita på mig av skratt bara jag såg t r a i l e r n till "Tre solar". Det aset bränner miljoner av skattepengar på att producera skit som ses av fem personer på bio. Sundvall spelar i en kvalitetsmässigt högre division... och så har Sundvall också den goda smaken att inte jämt och ständigt ha med sin fru eller andra kvinnor han satt på i sina filmer som Nuthead/Bergman/Hobert...
Citera
2005-10-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alzheimer
Sundvall också den goda smaken att inte jämt och ständigt ha med sin fru eller andra kvinnor han satt på i sina filmer som Nuthead/Bergman/Hobert...

Är inte Sundvall så trevlig att han får knulla utan att lova en roll i nästa film!
Citera
2005-10-19, 18:28
Medlem
Diplomats avatar
Kjell Sundvall sägs vara ett socialt fenomen. Hamnar han i en hiss med fem obekanta människor står han i centrum av gruppen innan hissen nått fjärde våningen.

Till dem som säger att Sundvall är en rakt igenom skicklig regissör säger jag: Kommissionen på SVT...
Citera
2005-10-19, 18:41
Medlem
Bruce Waynes avatar
Sundvall har gjort en del bra filmer, inga mästerverk men han är en hantverksmässigt kompetent regissör.

Jag har inte träffat honom personligen men en av mina polare har gjort det, han tyckte att Sundvall var rätt trevlig och lättsam att ha att göra med. Han gav även intrycket att ha ett väldigt gott självförtroende...
Citera
2005-10-20, 13:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Å andra sidan gör den gode Sundvall ju bra filmer, vilket är mer än man kan säga om den här riksolyckan Robert Hobert... Richard Hobert menar jag... Jag höll på att skita på mig av skratt bara jag såg t r a i l e r n till "Tre solar". Det aset bränner miljoner av skattepengar på att producera skit som ses av fem personer på bio. Sundvall spelar i en kvalitetsmässigt högre division... och så har Sundvall också den goda smaken att inte jämt och ständigt ha med sin fru eller andra kvinnor han satt på i sina filmer som Nuthead/Bergman/Hobert...

Sundvall har väl aldrig gjort annat än usla filmer. Som så många andra svenskar tror han att skrikande och svärande är ett sätt att förhöja den dramatiska intensiteten.
Citera
2005-10-20, 15:58
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Nej, Sundvall gör inga bra filmer, usla actionfilmer med usla manus som är snabbt framkrystade, Sundvalls filmer är i (bästa fall) i klass med de amerikanska B-actionfilmer som brukar visas sent på natten på TV3. Sundvall tror att ju mer specialeffekter man har i filmen, dessto bättre film är det, men sanningen är att ingen fil oavsett genre blir bra utan ett bra manus och det är ofta där det brister i Sundvalls filmer... Däremot håller jag med dig om Hobert han är en satans klåpare. En teatermänniska som inte fattar att det är skillnad på film och teater, han gör "teaterfilm" (Där dialogen bär upp hela handlingen, inte bilderna), som i princip de flesta svenska regissörer. Svensk film är extremt gammaldags, och är till 90% usel övriga 10% är i bästa fall hyffsade... I dagens läge görs det ingen riktigt bra svensk film...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in