2015-06-22, 00:45
Medlem
I Avstängningsforat? Kort och konsist, är det konsekvent? Hur bedöms dem? Vem bestämmer?
2015-06-22, 01:31
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
I Avstängningsforat? Kort och konsist, är det konsekvent? Hur bedöms dem? Vem bestämmer?
Alla avstängningar, exklusive 1.07, postas i 'Avstängningar och bannlysningar'. Alla avstängningar bedöms i omröstningar av alla moderatorer, förutom 2.02 (KFK), där admins bestämmer allena. Utlysningarna och trådarna skapas automatiskt, förutom i tråden där underåriga utlyses.

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Omröstningarna avslutas av den moderator som är ansvarig för åtgärden. Om resultatet blir en åtgärd (vilket också räknas ut av automatiken) så skapas det då en begäran i en kö som moderatorerna kan se men inte påverka. När vi då godkänner åtgärden så genomförs den och noteras publikt i (FB) Avstängningar och bannlysningar. Det är därför som det finns flera noteringar med samma tid, vilket när vi släpper igenom en batch med åtgärder och de hanteras samtidigt.

admin4

Citat:
Det är helt korrekt. Alla omröstningar som avslutas i vårt rapportsystem hamnar på en kö. Vi admins kan då verifiera och släppa dessa för åtgärd. Därför så är det exakt samma tidpunkt på flera stycken då avstängningarna sker i batcher.

admin4

Citat:
Moderatorerna har lite svårt att gå in i detalj på hur det fungerar och ser ut eftersom de inte får avslöja något om vad som sker i Outlaw.

Våra omröstningar skapas av rapportsystemet. Det är automatiserat så alla omröstningar är identiska och påverkas således inte av vem som är användare. Där finns användarnamn och övrig information som är relevant, t ex "straffregister" och det aktuella inlägget (undantaget de regler som inte är kopplade till ett inlägg, t ex 2.01 där beslutsgrundande varningar listas) samt länkar till rapporter. Den enskilde moderatorn kan alltså inte påverka vad som syns och hur.

Utfallet av omröstningen tolkas också automatiskt och en eventuell åtgärd hamnar i en kö som vi admins ser och kan då frisläppa de åtgärder som väntar.

Allt detta loggas och är synligt för alla moderatorer.

Är det svar på dina frågor?

admin4

(FB) Flashbacks egna domstol.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2015-06-22 kl. 01:37.
2015-06-22, 02:34
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Alla avstängningar, exklusive 1.07, postas i 'Avstängningar och bannlysningar'. Alla avstängningar bedöms i omröstningar av alla moderatorer, förutom 2.02 (KFK), där admins bestämmer allena. Utlysningarna och trådarna skapas automatiskt, förutom i tråden där underåriga utlyses.

Några gånger, t.ex. idag, har det hänt att jag noterat att en medlem avstängts, men jag inte kunnat hittat någon post om det i Avstängningar och bannlysningar. Idag var det medlemmen "polsk" jag lade märke till. Det innebär alltså att polsk avstängts p.g.a. alternativa konton, eller att han är underårig? Varför postas inte även avstängningar p.g.a 1.07 och 2.03 i Avstängningar och bannlysningar (då hade jag inte behövt skriva det här inlägget)?
2015-06-22, 07:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Några gånger, t.ex. idag, har det hänt att jag noterat att en medlem avstängts, men jag inte kunnat hittat någon post om det i Avstängningar och bannlysningar. Idag var det medlemmen "polsk" jag lade märke till. Det innebär alltså att polsk avstängts p.g.a. alternativa konton, eller att han är underårig? Varför postas inte även avstängningar p.g.a 1.07 och 2.03 i Avstängningar och bannlysningar (då hade jag inte behövt skriva det här inlägget)?

Avstängning av underåriga annonseras, det finns en särkild del under avstängningar (FB) Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder
2015-06-22, 07:56
Medlem
Zwerchstands avatar
För 2.03 finns den klistrade tråden (FB). Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder.
För 1.07 är svaret, ett av de vanligaste i krokarna och lätt att räkna ut, att
Den i (FB) Feedback gällande avstängningar och bannlysningar klistrade (FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor! är tillräckligt tömmande:
Citat:
Om du undrar varför en viss användare blev avstängd, så finns det några enkla svar du bör ta till dig innan du skriver här.

1. Avstängningar och bannlysningar annonseras ut i forumet med samma namn. Klicka här.

2. Användaren har precis blivit avstängd, och noteringen har inte hunnits läggas ut i ovanstående forum ännu. Avvakta.

3. Om du inte hittar orsaken i (FB) Avstängningar och bannlysningar så beror det på att kontot var ett trollkonto till en tidigare bannlyst användare. Om användaren inte är tillbaka efter den tid som har angetts i Avstängningar och bannlysningar beror detta på att användaren under sin avstängning har brutit mot regel 1.07

admin4
Detsamma står i samma delforums allmänna meddelande som visserligen skulle kunna repeteras även i (FB) Avstängningar och bannlysningar.
2015-06-22, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av att

Reagerade också på "polsk".

Kan en mod/admin utveckla lite och svara på atts frågor?
2015-06-22, 08:13
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Reagerade också på "polsk".

Kan en mod/admin utveckla lite och svara på atts frågor?

Nej, du har ju fått svar och det har också svarats flera gånger tidigare.

Läs framför allt Admin4:s inlägg med svar som länkades har i tråden och hennes argument för att vi inte går in i detalj på hur det fungerar.

Låst

EDIT: OT dessutom raderat

/mod
Senast redigerad av najas 2015-06-22 kl. 08:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in