2013-06-19, 21:39
Medlem
Hej blev precis meddelad om att jag har gjort ett regelbrott då jag svarat på en annons, tydligen ska dom rösta om det.

Hade det inte varit underbart med en domstol i flashback, en öppen domstol så att får se hur det går till när beslut tas om bannlysningar och dylikt och se att det går rätt till

Förstår att det blir ett jävla jobb men det skulle vara väldigt kul och kanske liva upp stämningen lite.
Vad tycks?
Citera
2013-06-19, 21:41
Medlem
AIKDaniels avatar
Jag säger bara Nej.
Citera
2013-06-19, 21:42
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Nej tack. Verklighetens demokrati är nog för mig, vill gärna ha en plats där jag slipper maktutövande riktat mot mig från personer vars enda merit är att de existerar.
Citera
2013-06-19, 21:42
Medlem
Zartazas avatar
Fy fan vad jobbigt det låter. Moderatorerna har en egen liten "domstol" som vanliga medlemmar inte får se. Inte för att det behövs heller, jag trivs med det vi har.
Citera
2013-06-19, 21:44
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Jag tror inte att de som tex blir outade vill att det inlägget ligger uppe för allas beskådan.
Det finns en anledning till att detta sköts bakom stängda dörrar.
Citera
2013-06-19, 21:48
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChildMolester
Hej blev precis meddelad om att jag har gjort ett regelbrott då jag svarat på en annons, tydligen ska dom rösta om det.
Du har inte nödvändigtvis begått ett regelbrott, det föreligger bara en misstanke om det.
Citat:
Hade det inte varit underbart med en domstol i flashback, en öppen domstol så att får se hur det går till när beslut tas om bannlysningar och dylikt och se att det går rätt till

Förstår att det blir ett jävla jobb men det skulle vara väldigt kul och kanske liva upp stämningen lite.
Vad tycks?
Nej. Finns mer än hundra moderatorer som håller koll på att de andra beter sig vettigt. Och moderatorkåren behandlar redan tusentals omröstningar i månaden, så det vore vansinne att belasta dem ännu mer.
Citera
2013-06-19, 22:01
Medlem
Låter väldigt onödigt och jobbigt. Hela grejen med moderatorer är väl att de är befogade att besluta om dessa saker, eller? Fast å andra sidan kan ju, som i samhällets domstol, korruption förekomma.
Citera
2013-06-19, 22:09
Medlem
Emerains avatar
Annars så kan jag, helt på eget initiativ och utan föregående välsignelse, säga ungefär hur det går till:
Omröstningen skapas, den innehåller info om vem som det gäller,och vilket regelbrott det gäller, och vid behov inlägget som blev rapporterat. Följt av något av följande inspirerande ord från Liam Neeson eller Christopher Plummer.

Mer behöver ingen egentligen veta, och jag fick knappt ens veta det innan jag överfölls av blodtörstiga modskollegor med koffeinstinn blick sökandes efter min tvåa
Senast redigerad av Emerain 2013-06-19 kl. 22:28.
Citera
2013-06-19, 22:56
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Annars så kan jag, helt på eget initiativ och utan föregående välsignelse, säga ungefär hur det går till:
Omröstningen skapas, den innehåller info om vem som det gäller,och vilket regelbrott det gäller, och vid behov inlägget som blev rapporterat. Följt av något av följande inspirerande ord från Liam Neeson eller Christopher Plummer.

Mer behöver ingen egentligen veta, och jag fick knappt ens veta det innan jag överfölls av blodtörstiga modskollegor med koffeinstinn blick sökandes efter min tvåa

Jag antar att bara moderatorer och admins är med här.

Kan man se vem som har röstat hur? För om man kan det så blir det ju lite ryggdunkarklubb, ingen vill ju skapa ovänner och riskera att bli nedröstad nästa gång, eller hur?
Citera
2013-06-19, 22:57
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Kan man se vem som har röstat hur? För om man kan det så blir det ju lite ryggdunkarklubb, ingen vill ju skapa ovänner och riskera att bli nedröstad nästa gång, eller hur?
Om du tror att allt är sockersött och alla är vänner i Outlaw kan du inte ha mer fel.
Citera
2013-06-19, 23:00
Medlem
poopdegraces avatar
Finns väl offentliga exempel på hur diskussioner angående avstängningar kan gå till: https://www.flashback.org/t197040
Citera
2013-06-19, 23:01
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Om du tror att allt är sockersött och alla är vänner i Outlaw kan du inte ha mer fel.
Jag var faktiskt något seriös med de inspirerande orden från Liam Neeson. Tonen kan vara riktigt hätsk ibland, och alla är då inte vänner vad jag sett, även om jag haft turen att inte ha gjort mig några större fiender där än. Men det är ingen ryggdunkarklubb och vi röstar ner varandra lite titt som tätt. Det finns inte ens några allianser att tala om, man är aldrig mer ryggdunk än till nästa omröstning då man tycker annorlunda igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in