Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-06-21, 23:49
Medlem
Motorlivets avatar
Jag är snusare sen 10 år tillbaka. Men jag är en notorisk feströkare dessutom. Jag brukar oftast ta ett paket cigg i affären och tända upp en efter en på festen/krogen/klubben. Men ibland känns det som om snubben bredvid mig, eller tjejen bakom tar upp ett exakt lika dant paket.

Ibland känner jag för att vara "unik". Jag vill inte röka det som alla andra står och blossar på. En löjlig tanke men ni förstår resonemanget. Ibland vill man inte ha samma som alla andra. Detta kan gälla val av bil eller val av semesterort. I mitt fall gäller det cigaretter.

Vilka cigaretter ska man köpa om man vill vara lite "egen" eller "unik"? Vilka cigaretter är det minst risk för att någon annan står och röker på balkongen eller rökrutan på klubben?
Citera
2015-06-22, 00:01
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorlivet
Vilka cigaretter ska man köpa om man vill vara lite "egen" eller "unik"? Vilka cigaretter är det minst risk för att någon annan står och röker på balkongen eller rökrutan på klubben?
Chesterfield, Right, Blend, Glenn, John silver är några märken
Citera
2015-06-22, 00:07
Bannlyst
http://www.nettotobak.com/2256-thick...ginal-100s.jpg

ovanligt att hitta ens öht.
Citera
2015-06-22, 00:12
Medlem
Vill du vara unik så börja rök pipa i stället. Eller kör med cigariller kanske.
Citera
2015-06-22, 00:31
Medlem
Motorlivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Chesterfield, Right, Blend, Glenn, John silver är några märken
Blend? Syftar du på gula blend nu? Är det verkligen ovanligt?
Citera
2015-06-22, 00:32
Medlem
Motorlivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Vill du vara unik så börja rök pipa i stället. Eller kör med cigariller kanske.
Cigariller är ett jävligt bra val! Rökte cigariller redan som 15 åring. Att jag inte ens tänkte på det tidigare.

Kan man köpa cigariller på ICA fortfarande? Eller vart ska man leta?
Citera
2015-06-22, 00:33
Medlem
Citat:
Jag är snusare sen 10 år tillbaka. Men jag är en notorisk feströkare dessutom. Jag brukar oftast ta ett paket cigg i affären och tända upp en efter en på festen/krogen/klubben. Men ibland känns det som om snubben bredvid mig, eller tjejen bakom tar upp ett exakt lika dant paket.

Ibland känner jag för att vara "unik". Jag vill inte röka det som alla andra står och blossar på. En löjlig tanke men ni förstår resonemanget. Ibland vill man inte ha samma som alla andra. Detta kan gälla val av bil eller val av semesterort. I mitt fall gäller det cigaretter.

Che
Citera
2015-06-22, 00:43
Medlem
Citat:
Cigariller är ett jävligt bra val! Rökte cigariller redan som 15 åring. Att jag inte ens tänkte på det tidigare.

Kan man köpa cigariller på ICA fortfarande? Eller vart ska man leta?

Många matbutiker säljer cigariller i olika omfång. Kika runt bland de stora matkedjorna (ICA exempelvis som du nämner), och du lär förr eller senare stöta på cigariller.

Köp Hobson-cigaretter om du vill vara lite annorlunda. De brukar finnas hos tobaksbutiker eller välsorterade matkedjor.

Annars är det väl de som redan nämnts, Petterös och Che. Geos Bell kan du leta efter hos tobaksbutikerna också!
Citera
2015-06-22, 00:45
Medlem
Diverges avatar
Kretek är ju alltid en konversationsstartare. Osäker på om du hittar dom i Sverige dock. Säg gärna till om du gör det
Citera
2015-06-22, 01:21
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Blend? Syftar du på gula blend nu? Är det verkligen ovanligt?
Faktiskt aldrig stött på någon som röker dessa, ser alltid dom i hyllan när ja ska handla
Citera
2015-06-22, 01:59
Medlem
Xemnass avatar
Chesterfield, Templeton, Goldfield, John Silver, Code
Citera
2015-06-22, 02:00
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Faktiskt aldrig stött på någon som röker dessa, ser alltid dom i hyllan när ja ska handla

Gula Blend röks ofta av bara tjejer med tanke på att cigaretten är smal och lång, därför kallas de för ''horcigg''. Många rökte de på 80-90 talet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in