2015-06-21, 16:22
Medlem
Bilder här: http://imgur.com/a/jAExi

Den har gått fint i 1½ år men så plötsligt har det börjat droppa från det här hålet. Har kollat manualer och googlat flitigt men kan inte hitta nån info om vad det kan vara för något. Gummigrejen som sitter i hålet sitter ganska löst, så om det är vatten på andra sidan så är det inte så konstigt att det rinner ut.

Jag skulle ju förstås kunna täppa till det där hålet helt och hållet, men det borde ju fylla nån slags funktion, så det kanske inte är en bra idé.

Någon som har några tips/idéer/råd?

Skulle ju gärna slippa ta den till dyr reparatör/köpa ny om möjligt.

Tack på förhand.
Citera
2015-06-21, 16:36
Medlem
P55s avatar
Det hjälper nog inte att täppa igen hålet för då får du vatten stående innanför. Men öppna
luckan och titta var det möjligen kan komma ut vatten, bottenventil t.ex.
Citera
2015-06-21, 17:11
Medlem
Skruvade även av chassit (heter det så?), tittade omkring och såg inget uppenbart som läckte. Det känns som lösningen på det här är lite över min förmåga.

Det var kanske dags för ny diskmaskin ändå, den här var trots allt ganska högljudd...
Citera
2015-06-22, 19:45
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arteey
Skruvade även av chassit (heter det så?), tittade omkring och såg inget uppenbart som läckte. Det känns som lösningen på det här är lite över min förmåga.

Det var kanske dags för ny diskmaskin ändå, den här var trots allt ganska högljudd...

Ja men är den bara 1 1/2 år så borde du ju reklamera den. Eller köpte du den begagnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in