2015-06-20, 09:12
Medlem
Hej

Jag har kollat upp nästan överallt för HTC One m8 /m9 i butikerna, men ingen säljer dem nu längre. Vad kan detta bero på?

Telefonen finns bara på nätet och jag tänker beställa en. Men jag har hört att det finns en stor risk att HTC One kommer att stängas eftersom det är nästan ingen som köper det idag. Den kommer inte att uppdateras längre. Hur låter detta för er? Är det sant?

Om jag nu köper en HTC One m8, den kanske inte uppdateras igen eller vad är det som kan hända? För man ser ju att det är mycket dåligt med efterfrågan på dem idag på marknaden i Sverige.

Vad skulle ni göra? Köpa en HTC One eller strunta i det och gå och köpa nån annan modell istället?

Skriv gärna några rader om hur ni ser på saken. Tack !
Citera
2015-06-20, 09:14
Bannlyst
Jag skulle köpa en kommande Microsoft Lumia med WP10.

Så ser jag på saken, så detta är inte OffTopic.
Citera
2015-06-20, 09:34
Medlem
Gurglarens avatar
Eftersom jag har dåliga erfarenheter av HTC så skulle jag tagit något annat. Med det sagt så bör du kolla upp hur länge äldre modeller uppdateras, eventuellt ringa/chatta med HTC och kolla hur länge de garanterar att telefonen uppdateras. Har inte så bra koll på hur lätt man kan roota/mecka med HTC-lurar nuförtiden, det kan ju bli aktuellt om telefonen slutar uppdateras efter 2 år och du vill hålla den i trim.
Citera
2015-06-28, 14:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Bara en operatör har det på sin hemsida och det är Tele2.se
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/htc

Men det finns hos MediaMarkt, SiBA, Elgiganten och Netonnet och kostar 7K.

Men att de inte finns hos fler än Tele2.se betyder nog att HTC är påväg ut från marknaden, vilket de fan förtjänar när de gör samma mobil tre år på rad de är bara Apple som reder ut det.. men jag gillar HTC
Citera
2015-06-28, 14:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
I egenskap av moderator så flyttar jag tråden till Mobiltelefoni - köpråd där den passar bäst
//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in