2016-01-08, 16:12
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Knappast. Normala människor slutade besöka badhus för åratal sedan. De som nu blir chockade av att arabiska ynglingar löper amok på badinrättningar fattar noll, inget att vänta från dem.
Där tror jag du har fel, mängder av svenskar och vita europeer får höra hur det går till på badhusen så drar de slutsatsen att det är abdullah som är i farten.

Kölnhändelsen ihop med Kalmar, Gävle, Helsingfors mm har släpt ut anden i flaskan hos gammelmedia.
Nu får de aldrig ned honom igen, visst kan han bli mindre men den här typen av rapportering kommer återkomma, om och om igen.

SD kan återigen luta sig tillbaka och skörda nya opinionsframgångar.

2016 blir året då SD hamnar över 30 % hos Yougov och Sentio och stabilt på 20 % och därutöver hos låtsasinstituten.
Citera
2016-01-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Där tror jag du har fel, mängder av svenskar och vita europeer får höra hur det går till på badhusen så drar de slutsatsen att det är abdullah som är i farten.

Kölnhändelsen ihop med Kalmar, Gävle, Helsingfors mm har släpt ut anden i flaskan hos gammelmedia.
Nu får de aldrig ned honom igen, visst kan han bli mindre men den här typen av rapportering kommer återkomma, om och om igen.

2016 blir året då SD hamnar över 30 % hos Yougov och Sentio och stabilt på 20 % och därutöver hos låtsasinstituten.

Nu skriver faktiskt SVD om badtrakasserierna, dock utan att nämna förövarnas sort, men det förstår nog alla som inte helt låtit sig hjärntvättas.
Citera
2016-01-08, 17:26
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Ja det är lite intressant hur det på så många olika områden i samhällsdebatten, genom mångkulturens filter, slutligen leder till ökat SD-förtroende.

Det är inte en liten press på SD när/om de väl får makten. Det lär vara oändligt många sprickor i samhället för dem att täppa igen och så många olika sprickor som tillslut fått de olika väljarna att välja just SD.
Visst, i början var det invandringspolitiken som lockade de flesta och de flesta samhälleliga sprickor kan alltsomoftast härledas från massinvandringen och mångkulturalismen. Men hur tänker de som bytt till SD på senare tid?
Har de "vaknat", eller är det bara en liten skavank som de stör sig på och därför väljer SD pga trenden?

Om det är det senare fallet och SD inte löser problemet illa kvikt, lär många bli besvikna (i varje fall många av de som anslöt sig på senare tid).
SD lär behöva tydliggöra hur absurt lång tid det kommer ta att få ordning på skiten, om det ens är möjligt...
Senast redigerad av LS2SB 2016-01-08 kl. 17:29.
Citera
2016-01-08, 18:16
Medlem
Sixts avatar
Att Köln-liknande incidenter har inträffat även i Sverige skrämmer nog många ute i stugorna. Vem vill ut och fira högtider offentligt om man riskerar att bli angripen och sexuellt förnedrad, våldtagen och rånad av drägglande arabiska flockdjur. Att händelserna i Köln är direkt relaterade till massinvandringen är det nog få som inte begriper. Plösligt har det uppstått en viss insikt i MSM att det finns vissa typer av värderingar som är kopplade till olika regioner i världen. Det betyder såklart inte att alla i en viss region tycker och tänker på samma sätt, men att det finns tydliga tendenser.

Hoppas Sverige tar efter den lagstiftning som nu föreslagits i Tyskland och skärper straffen för kriminella asylsökare. När det gäller kriminalpolitik och invandringspolitik har SD allt att vinna på att dessa frågor nu har börjat debatteras.
Citera
2016-01-08, 18:22
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Ja det är lite intressant hur det på så många olika områden i samhällsdebatten, genom mångkulturens filter, slutligen leder till ökat SD-förtroende.

Det är inte en liten press på SD när/om de väl får makten. Det lär vara oändligt många sprickor i samhället för dem att täppa igen och så många olika sprickor som tillslut fått de olika väljarna att välja just SD.
Visst, i början var det invandringspolitiken som lockade de flesta och de flesta samhälleliga sprickor kan alltsomoftast härledas från massinvandringen och mångkulturalismen. Men hur tänker de som bytt till SD på senare tid?
Har de "vaknat", eller är det bara en liten skavank som de stör sig på och därför väljer SD pga trenden?

Om det är det senare fallet och SD inte löser problemet illa kvikt, lär många bli besvikna (i varje fall många av de som anslöt sig på senare tid).
SD lär behöva tydliggöra hur absurt lång tid det kommer ta att få ordning på skiten, om det ens är möjligt...

Det första som de bör göra är att återinföra tjänstemanna ansvaret, då kan ingen komma undan på alla dessa jävla statliga verk och institutioner som ställt till det och sen är det bara att byta ut alla korrupta chefer på desamma så ska du se att helt plötsligt blir det genast mycket bättre.
Citera
2016-01-08, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Sant, om sjuklövern börjar tappa kvinnorna så ligger de mycket risigt till. Händelserna i Köln och även alla andra sextrakasserier i många andra städer som sker, detta skapar ett väldigt stort tryck från kvinnornas sida att man måste göra något. FI pekar på den svenska mannen som ännu värre, men det är svårt att ljuga så mycket mer. Invandrargäng som trakasserar kvinnor är ett nytt fenomen i Sverige och väldigt skrämmande, inte ens om man är i sällskap är man skyddad. I takt med att detta ökar i omfattning kommer SD få stöd från kvinnorna också.

Ärligt talat liknande resonemang kan bli alltmer aktuella även för pensionärerna som i ökad omfattning känner sig otrygga. Risken att bli rånad växer sig allt större. 2016 är ett år där vi helt klart redan nu kan konstatera att sådana här negativa trender kommer att förstärkas märkbart.

Det är absolut inte et nytt fenomen, det har pågått sedan tidigt 90-tal i förorter och invandrartäta områden. Det har spridit sig sakta till städer och svenska områden under 2000-talet, men det är nu det har exploderat.
Citera
2016-01-08, 21:41
Avslutad
Nu måste väl ändå SD öka nått kopiöst?! Är det nån som tvivlar längre på vad SD sagt hela tiden?!

När i helvete ska folk sluta ljuga för sig själv och komma till insikt?!
Citera
2016-01-08, 22:12
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nu måste väl ändå SD öka nått kopiöst?! Är det nån som tvivlar längre på vad SD sagt hela tiden?!

När i helvete ska folk sluta ljuga för sig själv och komma till insikt?!
Det borde bli en rejäl ökning nu, men jag undrar hur mycket till SD kan öka innan dom når ett svårgenomträngligt tak? Tyvärr kommer det alltid finnas en relativt stor grupp svenskar (europeer) som inte kommer att ändra sig, innan dom själva blir jagade, rånade och gruppvåldtagna på gatan.

Detta har jag märkt i diskussioner på olika Facebook-sidor under de senaste dagarna. Självklart finns det många som har vaknat upp av händelsen i Köln, men samtidigt ser jag många andra som fortfarande stretar emot.

Floskorna haglar:

* "Svenska killar kan också tafsa å våldta!"
* "Jag har varit på krogen, och där var det en svensk kille som tog mig på rumpan."
* "Man ska inte bli fientlig mot invandrarna. Då är vi precis som ISIS!"
* "Alla människor är goda innerst inne."
* "Men alltså det var ju organiserad brottslighet! Inte vanliga invandrare!!"
* "Det är överdrivet. Vadå 1000 araber? Aftonbladet sa att dom bara arresterat 3 personer".

Idiotin flödar fram. Det förnekas och förvrängs ungefär som om någon har kritiserat deras egen religion.. Och visst är massinvandringen som en religion för vissa.
Senast redigerad av Rickuz 2016-01-08 kl. 22:26.
Citera
2016-01-08, 22:30
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Det är absolut inte et nytt fenomen, det har pågått sedan tidigt 90-tal i förorter och invandrartäta områden. Det har spridit sig sakta till städer och svenska områden under 2000-talet, men det är nu det har exploderat.

Jojo men vänta ni till sommaren och värmen kommer, hua.

Betänk att Sverige fortsatt invaderas, trots id-kontroller, av över tusen migranter i veckan. Av dessa är övervägande ensamkommande testosteronstinna män.
Om inte sjuklövern lyckas trolla med knäna kommer sd ligga en bra bit över 30% efter en högst trolig historisk och tragisk våldssommar 2016.
Citera
2016-01-08, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jojo men vänta ni till sommaren och värmen kommer, hua.

Betänk att Sverige fortsatt invaderas, trots id-kontroller, av över tusen migranter i veckan. Av dessa är övervägande ensamkommande testosteronstinna män.
Om inte sjuklövern lyckas trolla med knäna kommer sd ligga en bra bit över 30% efter en högst trolig historisk och tragisk våldssommar 2016.

Jag vet. Tänk dig när våra vackra svenska kvinnor klär sig lättklädda och ska njuta sommarvärmen, som de alltid har gjort sedan urminnes tider. Jag är rädd att den tiden kan vara över redan efter nästa sommar faktisk.

Det är helt bedrövligt hur det kan ha blivit såhär. Jag måste uppmana alla mina kvinnliga bekanta, familjemedlemmar och släktingar att inte gå själv ute efter kl 22, även på vardagar.

Jag bor inte i Sverige, men får jag veta att det händer någon av dem nått så sitter jag på ett plan hem inom en timme och skulle leta efter gärningsmannen tills jag dör. När jag väl hittar honom kommer han få äta soppa med sugrör, blind, för resten av sitt liv. Eventuellt i rullstol. Det har du mitt ord på!
Citera
2016-01-09, 01:59
Medlem
Citat:

Och exponerat framförallt, blir liksom ett kvitto på att det många känt och anat inte varit inbillning utan sanning. Tror många kvinnor kommer ta steget till SD framöver med tanke på alla flyktingbarn, deras blickar, beteenden m.m överallt - 30+% gränsen inkl en stabil plats som största parti över en lång överskådlig framtid tror jag snart blir en verklighet.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-01-09 kl. 02:01.
Citera
2016-01-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Det borde bli en rejäl ökning nu, men jag undrar hur mycket till SD kan öka innan dom når ett svårgenomträngligt tak? Tyvärr kommer det alltid finnas en relativt stor grupp svenskar (europeer) som inte kommer att ändra sig, innan dom själva blir jagade, rånade och gruppvåldtagna på gatan.

Detta har jag märkt i diskussioner på olika Facebook-sidor under de senaste dagarna. Självklart finns det många som har vaknat upp av händelsen i Köln, men samtidigt ser jag många andra som fortfarande stretar emot.

Floskorna haglar:

* "Svenska killar kan också tafsa å våldta!"
* "Jag har varit på krogen, och där var det en svensk kille som tog mig på rumpan."
* "Man ska inte bli fientlig mot invandrarna. Då är vi precis som ISIS!"
* "Alla människor är goda innerst inne."
* "Men alltså det var ju organiserad brottslighet! Inte vanliga invandrare!!"
* "Det är överdrivet. Vadå 1000 araber? Aftonbladet sa att dom bara arresterat 3 personer".

Idiotin flödar fram. Det förnekas och förvrängs ungefär som om någon har kritiserat deras egen religion.. Och visst är massinvandringen som en religion för vissa.

Skillnaden är att nu får dessa kommentarer ett enormt mothugg, från alla håll o kanter, så till den grad att de tvingas ge upp. Till o med min sambo är ute och svingar på fb och får stöd av sina tjejkompisar, något som var helt otänkbart innan september 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in