2015-06-18, 17:40
Medlem
thejams avatar
Tjo! Hade planerat att fixa med datorn idag då den varit allmänt strulig senaste tiden. Gick in för en fabriksåterställning men gjorde en tabbe kom jag på nu i efterhand; valde det senare alternativet när den frågade vilken typ av fabriksåterställning jag ville göra. Det senare alternativet är att man gör det svårare att återställa filerna och det tar sjuuuukt mycket längre tid! Googlade och fick fram detta:

"if you don't plan giving away your PC don't use "Full clean" option (which is supposed to clean all the private data through multiple erases thus preventing data mining). With the second option (actually it is first in the list) everything goes 10x+ times faster. I recognized it at 40% after 3 hours and still decided to interrupt: it worth that - got clean reset in 25 mins. "

Som ni ser snackar snubben om att han avbröt återställningen. Som det är nu kommer det ta sjukt lång tid (nästan en dag) för min att bli klar. Har ingen lust att vänta så länge.

SÅ TILL MIN FRÅGA: Hur avbryter jag återställningen på ett bra sätt, det finns ingen avbryt-knapp. Är det bara att rycka strömmen eller? Är lite nojjig att jag kan skada några filer eller liknande om jag gör så.

Tack på förhand!
Senast redigerad av thejam 2015-06-18 kl. 18:02.
Citera
2015-06-18, 18:12
Bannlyst
Jag har gjort den där återställningen och det tog ingen dag ett par timmar på sin höjd.
Citera
2015-06-18, 18:41
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Jag har gjort den där återställningen och det tog ingen dag ett par timmar på sin höjd.

Ja, sjukt, den tog 1 timme för första 5%, sen 1 timme till för att gå upp till 13%. Efter det blev den klar på mindre än en timme. Inte första gången det händer heller, någon borde fan ta och uppfinna en loadingscreen som representerar den faktiska progressen så man kan få lite sinnesfrid

Well, bara att låsa tråd eller något antar jag.
Citera
2015-06-18, 18:50
Medlem
Gällande din fråga så är det bättre att vänta oavsett om det tar 1 dag eller 1 timme.

Du och youtube killen har antagligen olika märke, modeller på era datorer. Kan gå bra för honom och dåligt gör dig.

Man kan tycker att det borde gå MEN det finns många fall där det inte gick att fabriksåterställa trots att Windows och återställnings funktionen ofta ligger på olika partitioner.
Senast redigerad av panpo98 2015-06-18 kl. 19:01.
Citera
2015-06-18, 20:40
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Gällande din fråga så är det bättre att vänta oavsett om det tar 1 dag eller 1 timme.

Du och youtube killen har antagligen olika märke, modeller på era datorer. Kan gå bra för honom och dåligt gör dig.

Man kan tycker att det borde gå MEN det finns många fall där det inte gick att fabriksåterställa trots att Windows och återställnings funktionen ofta ligger på olika partitioner.

Got it det var det jag misstänkte också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in