Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 15:00
  #1
Avstängd
Repent-OR-Perishs avatar
Senaste två dagarna har skumma saker hänt med min dator, program har stängts av utan jag stängt av dom, datorn har plötsligt stängt av sig två gånger utan jag stängt av datorn. Nu när jag satte på datorn igen så finns en ikon på skrivbordet som heter "Hemgrupp". Jag la den INTE där! Den går inte heller att ta bort. Är jag hackad? Har jag virus? Hur tar man bort den ikonen från skrivbordet?
Citera
2015-06-18, 15:10
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://bit.ly/1RcjGsl

Steg-guide. Dyker det upp en pop-up så väljer du bort alternativet. Det är endast texten du ska läsa här.
Citera
2015-06-18, 15:26
  #3
Avstängd
Repent-OR-Perishs avatar
Tack nu är den borta. Men du tror inte någon hackare la den där? Det är alltså vanligt att en sådan ikon hamnar där av sig själv?
Citera
2015-06-18, 15:34
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Tack nu är den borta. Men du tror inte någon hackare la den där? Det är alltså vanligt att en sådan ikon hamnar där av sig själv?

Det är en bugg. Jag har även fått den vid något tillfälle. Men känner du dig osäker så kör en scanning med ditt fullt uppdaterade säkerhetsprogram.
Citera
2015-06-18, 16:03
  #5
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2016-02-11, 16:13
  #6
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
En hemgruppsikon dök plötsligt upp på mitt skrivbord. Hur får jag bort den?
Citera
2016-02-11, 17:33
  #7
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
En hemgruppsikon dök plötsligt upp på mitt skrivbord. Hur får jag bort den?

Glöm det. Den försvann när jag startade om datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback