2016-06-22, 13:50
Medlem
NirvanAs avatar
Ligger det nånting i att Real snabbt kan sälja vidare Morata? Låter ju helt befängt, hur tänker man då?
Citera
2016-06-22, 15:20
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ligger det nånting i att Real snabbt kan sälja vidare Morata? Låter ju helt befängt, hur tänker man då?

Det är väl inte konstigt alls. De köper honom p.g.a. återköpsklausul för 300 mille och säljer honom vidare för 500 eller 600 miljoner. Enkla pengar.
Citera
2016-06-22, 15:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det är väl inte konstigt alls. De köper honom p.g.a. återköpsklausul för 300 mille och säljer honom vidare för 500 eller 600 miljoner. Enkla pengar.

Ja, då ser man bara €€€ då... Hoppas man i så fall var tydlig med den intentionen till spelaren i fråga när man köpte tillbaka honom, annars är det lite "fult" kan jag tycka... Handla med boskap var det! ... Sänder väl inte bästa signalerna till spelarna i Castilla heller... men men är ju en business såklart.
Citera
2016-06-22, 15:57
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ja det kan man fråga sig... men även tidigare pro-katalaner har väl alltid spelat i landslaget, tror jag läste om nån som valde att inte göra det för länge sen, men tror var nog mer truppspelare etc.

Man får ju inte ut nåt annat än "äran" egentligen.. för det är minimalt med bonusar (sett till lön/sponsorpengar), en annan anledning kan ju vara att stärka sina aktier inför klubbbyte men det är inte heller aktuellt i Piqués fall.

Egentligen så är ju landslagsspel helt onödigt om man ser sitt spelande som yrke samt hela hjärtat är i klubben man spelar i.

Vem vill inte representera och vinna för sitt land inom sporten man utövar? Sen är det väl iofs ett lite speciellt fall med katalaner och liknande. Och förutom den väldigt stora äran, så finns väldigt stora mästerskap att vinna. Vem vill inte vinna VM och EM/Copa America?

Det som är väldigt onödigt med landslag är vänskapsmatcher. Enda de bidrar med är onödig skaderisk.

Citat:
Ja, då ser man bara €€€ då... Hoppas man i så fall var tydlig med den intentionen till spelaren i fråga när man köpte tillbaka honom, annars är det lite "fult" kan jag tycka... Handla med boskap var det! ... Sänder väl inte bästa signalerna till spelarna i Castilla heller... men men är ju en business såklart.

Det konsiga isåfall är att Morata gick med på det om det blir en nergradering sett till viklen klubb han hamnar i.
Senast redigerad av C0w 2016-06-22 kl. 16:00.
Citera
2016-06-22, 23:03
Bannlyst
Citat:
Av vilken jävla anledningen skulle det vara konstigt? Så har Real gjort med massa andra spelare. Du som säger dig vara Barcelona fan och följer spanska ligan har alltså redan glömt att Real gjorde likadant med Soldado för inte så många år sedan.
Citera
2016-06-22, 23:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Av vilken jävla anledningen skulle det vara konstigt? Så har Real gjort med massa andra spelare. Du som säger dig vara Barcelona fan och följer spanska ligan har alltså redan glömt att Real gjorde likadant med Soldado för inte så många år sedan.
Jag tycker fortfarande det är dåligt, tycker man ska behandla spelare bättre.
Citera
2016-06-24, 10:58
Medlem
OG-lovers avatar
Messi blir 29 idag, inte ens 30år är han. Känns som han har varit med så länge jag kan minnas.
Citera
2016-06-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Messi blir 29 idag, inte ens 30år är han. Känns som han har varit med så länge jag kan minnas.

Grattis till den bästa! Börjar ändå sakta komma till åren nu.

Hoppas han har många år kvar!
Senast redigerad av SHH88 2016-06-24 kl. 11:13. Anledning: Stavfel
Citera
2016-06-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Grattis till den bästa! Börjar ändå sakta komma till åren nu.

Hoppas han har många år kvar!

Den fysiska statusen på spelare har ju förändrats en hel del så jag tror han kan hålla i många år till. Messi har blivit långsammare, men han har blivit snabbare i huvudet. Det är lite som Mayweather som blev en mer taktisk boxare på äldre dagar eftersom han inte var lika kvick och snabb längre.
Citera
2016-06-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Den fysiska statusen på spelare har ju förändrats en hel del så jag tror han kan hålla i många år till. Messi har blivit långsammare, men han har blivit snabbare i huvudet. Det är lite som Mayweather som blev en mer taktisk boxare på äldre dagar eftersom han inte var lika kvick och snabb längre.

Ja,jag hoppas att han kan hålla några år till. Inga skador eller sånt trams.

Har oxå märkt att han blivit lite slöare, fortfarande kvick dock! Kan inte direkt klaga på hans acceleration även om den sjunkit lite.

Mayweather har jag ingen koll på hehe..
Citera
2016-06-26, 17:20
Bannlyst
Vilken spelare Greizmann är ändå typ 175cm lång och har gjort 2 nickmål i detta EM. Spänstig som Stefan Holm (överdrev jag vet). Grymlirare blir han inte höjd till runt 88 på fifa 17 är något fel.(han är 84 på fifa 16) så det är enormt fel. Tex Rooney i PL är fan 86 i rating på Fifa 16.
Citera
2016-06-27, 10:43
Medlem
Cambijaos avatar
Lionel Ballack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in